Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-09, 13:07   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

Jeg skjønner ikke helt hva man vil frem til med denne artikkelen. Kommer man for sent til flyet, etter at gaten er stengt, så kommer man for sent til flyet. Men det er mulig at jeg er for lite kritisk til flyselskapet.

http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle3294522.ece

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:09   #2
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

Jeg tenkte akkurat det samme. Merkelig artikkel.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:11   #3
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

Jeg reagerte også på denne artikkelen - hva var poenget, liksom? Særlig når hun (som forøvrig virket som en litt vimsete person gjennom det hun fortalte) trakk "utenlandsk-navn"- kortet. Tulledame.

  Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:12   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.329
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

Jeg skjønte heller ikke den.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:13   #5
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

Det er jo ganske frekt å kronisk være for sent ute til fly, nærmest med vilje virker det som. Av hensyn til resten av passasjerene.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:13   #6
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

Herlighet. Er man for sen så er man for sen. Man må jo følge med tiden selv om man går rundt i butikkene. Hvis de hadde latt dama få bli med flyet så hadde de jo risikert å miste sin tid når de skulle lette og da ende med å vente til det ble deres tur igjen.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:14   #7
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

Jeg syns hun prøver å bortforklare det faktum at hun tydeligvis er av den arten mennesker som ikke helt har respekt for andres tid. Hadde historien vært at hun hadde hesblesende sjekket inn, fått lovnad om å være med flyet, spurtet til gaten for så å oppleve at de nektet henne å være med så hadde jeg hatt mer forståelse. Men når årsaken er shopping? Nja, skeptisk.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:19   #8
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.972
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

Enig, dette var et ikke-tema-artikkel for meg - det ble sutrete og jeg syns Norwegian svarte helt OK for seg.

Vet dere forresten om det er noe i at dersom en person som har sjekket inn bagasje ikke kommer seg på flyet, må de tømme det for å la folk identifisere bagasjen? I så fall er jo det en effektiv måte å sørge for at flyet ikke tar av uten at man er ombord...

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:21   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Vet dere forresten om det er noe i at dersom en person som har sjekket inn bagasje ikke kommer seg på flyet, må de tømme det for å la folk identifisere bagasjen?

Så vidt jeg vet så skal ikke flyet fly med bagasje som ikke tilhører en passasjer på flyet, men jeg tror ikke man må identifisere den selv. Jeg har vært med på forsinkelser hvor noen ble kastet av fordi de var for fulle, og da ble det kjempeforsinkelser fordi bagasjen måtte av også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:15   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

&
Er man for sen, så er man for sen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:16   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

Jeg ble heller ikke overveldet av sympati for henne kjenner jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:20   #12
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

"–Jeg var innom flere butikker, og måtte også en tur på toalettet, da jeg plutselig oppdaget at avgangen begynte å nærme seg."

Plutselig, liksom

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:23   #13
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

For meg virker det som om artikkelen er skrevet kun for å henge ut dama som en fjott. Litt sånn agurkaktig. Men er det likt Aftenposten?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:24   #14
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

Hun har da ikke noe å klage på. Hun kom for sent. Det var kun hennes egen skyld.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:44   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.931
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Vet dere forresten om det er noe i at dersom en person som har sjekket inn bagasje ikke kommer seg på flyet, må de tømme det for å la folk identifisere bagasjen? I så fall er jo det en effektiv måte å sørge for at flyet ikke tar av uten at man er ombord...

For lenge siden, da Gardermoen var en bitteliten charterflyplass og jeg jobbet i oppvaska (jepp ) husker jeg at de pleide å ta av all bagasjen og sette i rekke, også måtte passasjerene gå forbi og plukke ut sin når sånt skjedde.

Nå har hvertfall SAS vet jeg - og sikkert de andre - prosedyrer som gjør at de kan luke ut en koffert på 5-10 minutter om ikke kortere tid om noen ikke dukker opp til avgang - de har mye bedre oversikt over hvor koffertene ligger nå. På Schiphol f.eks sier de jo tilogmed over høytaleren at "xxx, you are delaying your flight. We will proceed to offload your luggage".

Jeg synes dette var en tullete ikke-sak. Dama surret bort tiden i butikkene og prøver å skylde på andre.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:49   #16
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

Sånn går det når man ikke passer tiden tenker jeg.

  Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:42   #17
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

Hun har bare seg selv å takke, spør du meg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:47   #18
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

DEt er ikke sikkert at hun hadde bagasje. Ut fra bilde kan det se ut som hun kun hadde en liten koffert som går som hårndbagasje.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:49   #19
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.927
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

Jeg synes også at Norwegian svarte greit nok.

Vedr. bagasje; det er lurt å ha bagasje. I dette tilfellet mener jeg (vet ikke om det kun gjelder utenriks) at hun ville blitt med, ettersom Norwegian i motsatt tilfelle hadde vært pålagt å finne og fjerne hennes bagasje fra flyet. Vi har blitt ropt opp et par ganger med trussel om at bagasje vil bli tatt av flyet dersom vi ikke umiddelbart kom til gaten.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:50   #20
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kom for sent til flyet, ble nektet å reise

Tulledame. Jeg synes det er helt flott at flyselskapene har blitt strengere på å slippe inn de som somler. Det gjør at flyene er mer presise.

Og folk som til stadighet kommer for sent til fly? Offentlig fiking på landsbytorget hadde de fortjent.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no