Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Trenger Kroatia-hjelp: Finne hotell i nærheten av billige flybilletter

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-17, 10:45   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Trenger Kroatia-hjelp: Finne hotell i nærheten av billige flybilletter

Nemlig!

Jeg har tenkt å ta med frøkna på en utenlandstur når skoleferien starter. Det blir en ekstraferie for oss begge, så den kan ikke koste så mye. Jeg ser nå at jeg kan få tak i forholdsvis rimelige flybilletter til Split og Dubrovnic (2500 t/r pr pers er ok pris, ja?), men hvor bor vi? Vi trenger ikke å bo i byen, men heller et stykke utenfor, i besøksavstand. Frøkna trenger nok et basseng og wifi for å bli fornøyd, jeg trenger litt utsikt, balkong og noenlunde ok standard på rom eller leilighet.

Er det noen som har forslag, enten på konkrete hoteller eller områder jeg kan søke i? Hvor er det supert å være både for en voksen og et barn i Kroatia?

Jeg blir veldig takknemlig for tips!


Sist redigert av Timar : 30-04-17 kl 11:17.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-17, 10:49   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger Kroatia-hjelp:Finne hotell i nærheten av billige flybilletter

Flyr du til Dubrovnik er jo Cavtat super. Kort vei til flyplass, fint å bade, fine restauranter og nydelig plass
Vi bodde i Mlini, også veldig koselig. Ligger mellom Cavtat og byen Dubrovnik. Mlini var mindre turistpreget da.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 10:56   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger Kroatia-hjelp:Finne hotell i nærheten av billige flybilletter

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Flyr du til Dubrovnik er jo Cavtat super. Kort vei til flyplass, fint å bade, fine restauranter og nydelig plass
Vi bodde i Mlini, også veldig koselig. Ligger mellom Cavtat og byen Dubrovnik. Mlini var mindre turistpreget da.

Tusen takk!

Er det fine strender der?
Og fant dere overnatting selv, eller reiste dere med et selskap?

Jeg har søkt litt på overnatting, men det er nok slutt på at det er billig å feriere i Kroatia..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 11:10   #4
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger Kroatia-hjelp: Finne hotell i nærheten av billige flybilletter

Det er ikkje billig der lenger, nei. Babin kuk er eit flott hotellområde utanfor byen, ca eit kvarter inn til sentrum med buss. Veldig fine strender der! Valamar hotel budde me på. Sykt deilig frokost.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 11:29   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger Kroatia-hjelp:Finne hotell i nærheten av billige flybilletter

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Tusen takk!

Er det fine strender der?
Og fant dere overnatting selv, eller reiste dere med et selskap?

Jeg har søkt litt på overnatting, men det er nok slutt på at det er billig å feriere i Kroatia..

Vi leide via Airbnb - vi var 5 barn og 3 voksne, så det funka supert.
Det er ikke sandstrender så veldig mange steder i Kroatia, men stein. Men fine badeplasser mange steder i Cavtat, og lang steinstrand i Mlini. I og med vi bodde i Mlini var vi mest der.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 11:30   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger Kroatia-hjelp: Finne hotell i nærheten av billige flybilletter

Primosten ser veldig bra ut. Og hadde billige alternativer da jeg sjekket.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-17, 20:04   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger Kroatia-hjelp: Finne hotell i nærheten av billige flybilletter

Kroatia er stort sett steinete strender med badesko, hvis man ikke har basseng. Noen liker det, andre ikke, det er en smakssak. Det er mye billige steder i Kroatia, men det er ofte mindre og enklere bosteder uten basseng og wifi.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-17, 22:35   #8
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Trenger Kroatia-hjelp: Finne hotell i nærheten av billige flybilletter

Var på jentetur til Mlini i høst, og det var helt perfekt. Fra Mlini går det båt til Dubrovnic, så man kan få både by- og strandferie. Det var ikke noe basseng der vi bodde, men til gjengjeld var det veldig rimelig:
https://www.booking.com/hotel/hr/apa...okovic.no.html

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 08:31   #9
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger Kroatia-hjelp: Finne hotell i nærheten av billige flybilletter

Jeg tror kanskje at det er lettere å finne leilighet enn hotell i Kroatia. I slutten av juni så er det ennå tidlig på sesongen der og jeg vil tro at leilighetsprisene er ganske ok. Sjekk f.eks kroatiaperler.no Mitt inntrykk av hotellene i Kroatia er at god standard er temmelig dyrt og billig hotell betyr gammelt og slitent. Vi har sett flere hoteller der tiden ser ut til å ha stått stille siden 1990

Hvis du flyr til Split så er Trogir/Ciovo en kort taxi-tur fra flyplassen. I Okrug på halvøya Ciovo er det fin steinstrand. Stille og rolig med noen få restauranter og det går båt til Trogir flere ganger i timen

Hvis du flyr til Dubrovnik så ligger Cavtat en kort taxi-tur fra flyplassen. Her kan du ta båt inn til Dubrovnik.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 14:33   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger Kroatia-hjelp: Finne hotell i nærheten av billige flybilletter

Takk for hjelpen, alle sammen!

Jeg har blitt lurt av flyprisene på Momondo, de så billige ut helt til jeg begynte å legge på bagasje (650 kroner pr stk), og ville betale med visakort. 250 kroner for å betale med kort skulle de ha, flere av dem med billigst flybilletter Og pluss pluss pluss på masse jeg ikke orket å ta stilling til, jeg var for sur.

Men, nå ser jeg at Apollo har rabatterte reiser til Split. Makarska, er det et område dere kjenner til? Det ser jo utrolig fint ut på bildene!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 14:45   #11
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger Kroatia-hjelp: Finne hotell i nærheten av billige flybilletter

Hvis du likevel skulle finne billige billetter: Utenfor Dubrovnik er det noen koselige øyer der det er sandstrender, vi har feriert på Lopud to ganger. Greit å ta dagstur inn til byen med ferga. Sjekk ut Lopudreiser.no, de ordner med transport fra flyplassen og leilighet.

Ville sjekket direkte på Norwegian sine sider, og brukt lavpriskalenderen for å finne de billigste dagene. Sjekk også billetter til Pula, Split og Zagreb.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 15:54   #12
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger Kroatia-hjelp: Finne hotell i nærheten av billige flybilletter

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Takk for hjelpen, alle sammen!

Jeg har blitt lurt av flyprisene på Momondo, de så billige ut helt til jeg begynte å legge på bagasje (650 kroner pr stk), og ville betale med visakort. 250 kroner for å betale med kort skulle de ha, flere av dem med billigst flybilletter Og pluss pluss pluss på masse jeg ikke orket å ta stilling til, jeg var for sur.

Men, nå ser jeg at Apollo har rabatterte reiser til Split. Makarska, er det et område dere kjenner til? Det ser jo utrolig fint ut på bildene!

Ja. Vi reiste med Apollo til Split i 2006, videre til Brac. Det er fine steder. Jeg kan tenke meg å reise tilbake, men failierom for fire i høysesongen har vært svært dyrt og trangt. Søsteren min var i Makarska samme år, de kombinerte, fint det også.

I fjor landet vi i Split og kjørte nordover til Zadar, som er 1,5 time kjøring og sikkert uaktuelt. Vi bodde i Vodice andre uken, det er nærmere, men veldig lite og rolig sted.

Jeg ville tatt Apollo tur, eller fly til Split og en båt ut til en av øyene.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no