Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Synes du mat er spennende/interessant?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-12, 23:31   #41
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Stadig mer. Jeg når ikke opp på Toffens og andre matbloggeres nerdenivå, men vi bruker mye tid og penger på gode restauranter. Nå har jeg jaggu blitt ganske god til å lage mat også, om jeg skal si det selv (og det må man jo).

Når det gjelder kjøkkendingser sprenger jeg så klart nerdometeret. Sous vide-maskin? Check. Vakuumeringsmaskin? Check. Iskremmaskin? But of course. Blender/kjøkkenmaskin/pølsehorn/pizzabaker/brødbakemaskin/eggekoker/batteridrevet visp? Jarra. Går det på strøm eller batterier, har jeg det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:31   #42
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Jeg er over gjennomsnittet interessert i mat, elsker å spise, elsker å lage. Jeg er faktisk utdannet innen faget, men kan desverre ikke praktisere lenger.
På matblogger og kokebøker bruker jeg lite tid, jeg har på en måte det jeg trenger inne føler jeg, og får mye inspirasjon av matglade mennesker jeg kjenner, og ved å utfordre min egen kunnskap og fantasi.
Leser ikke mange matblogger, det er rett og slett kjedelig og utmattende, og er lei av hele konseptet.
Jeg kan godt gjøre et googlesøk på råvarer eller oppskrifter og slik havne i en matbloggg, men det er altså ikke noe jeg saumfarer.

Både jeg og et annet familiemedlem har en god del begrensninger i kostholdet pga allergi og annen sykdom, dete vanskeliggjør bl.a restaurantbesøk og det å spise hos andre.
Vi har heller ofte litt staselige måltider hjemme, og inviterer ofte gjester til god mat, drikke og en hyggelig stundt rundt bordet.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:34   #43
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Mat er spennende !

Jeg spiser ute max 2 ganger i året, men eksperimenterer så gjerne hjemme.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:37   #44
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Jeg er interessert i å spise god mat, men ikke særlig interessert i å lage den.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:37   #45
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Candy: Pølsehorn?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:40   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Ja, sånn greie som man putter på kjøkkenmaskinen og trer på pølseskinn også lager man pølser. Jeg har faktisk planer om å bruke den også.

Ikke helt likt, men noe sånt:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:41   #47
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.894
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Jeg er sånn passe interessert i mat, både i å lage den og spise den Leser både matblader og matblogger og liker å lage nye og spennende retter. Bruker også gjerne noen lapper på gode restaurantopplevelser. Dessverre deler ikke resten av familien min denne interessen. De er som regel godt fornøyde med Toro

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:41   #48
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Aha-visste ikke at det het pølsehorn, men min farmor hadde noe slikt, tror jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 00:14   #49
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Leser om mat, snakker om mat, prøver å lære om mat, spiser mat, lager mat, fanger mat, plukker mat ... jeg ELSKER mat. Smake på nye ting? Såklart!

(og den matbloggen inspirerte meg til å prøve gourmetmat en gang. Det har jeg aldri tatt meg råd til.)

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 01:26   #50
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Det er interessant å lese om andre sine gourmeterfaringar, men eg et ikkje sånt sjølv. Eg les omtalane som andre les fantasybøker, trur eg.

Eg likar ikkje å lage mat, mannen er svært allergisk mot utruleg mykje og eg har ei heil liste av ting eg ikkje likar, enten det er smaken eller konsistensen som er årsaka. I jobbsamanheng har eg vore på mange fine restaurantar og lagt igjen mesteparten på tallerken, så eg brukar ikkje pengar på slike dyre besøk privat, nei.

Mat for meg er (dessverre) stort sett noko eg treng for å overleve.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 07:07   #51
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Jeg er interessert i å lese om opplevelsen til de som elsker mat og spesielle greier jeg. Særlig når det er velskrevet og presentert med forklaringer jeg skjønner meg på. Å lese om noe noen har et lidenskapelig forhold til og klarer å formidle opplevelsen sin fra vil alltid være spennende enten det er mat, raserbiler, sex eller bøker om bøker. Noen ganger er det sågar interessant om man ikke skjønner noe i det hele tatt, hvis bare lidenskapen skinner gjennom.

Min egen matinteresse er ikke all verdens. Men jeg liker mat.

  Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 07:13   #52
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Ja, jeg synes mat er spennende. Matblogger, kokebøker, restaurantanmeldelser, kom så med det! Jeg sluker det.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 07:31   #53
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.610
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Jeg synes mat er spennende og kan synes at et måltid på en skikkelig fin restaurant er verdt fem tusen (for to som vi betalte på Bagatelle). Jeg kunne nok også finne på å reise på matferie. Det er sjelden jeg og mannen koser oss så mye sammen som når det er over god mat og drikke. Det kan være seg øl og parmesan på lokal pub i Italia eller på en gourmetrestaurant. Reiser jeg til ny storby så sjekker jeg alltid ut restaurantene og spør om tips før jeg drar.

Når det er sagt så er jeg ikke altetende altså. Det er en del ting jeg ikke liker og det bryr meg ikke så mye. Og jeg spiser gjerne makaroni med ketchup med grillpølser til når jeg er hjemme alene.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 07:52   #54
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Tror det er få ting jeg er mindre opptatt av en mat.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 08:02   #55
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Eg er over snittet glad i og opptatt av mat. Det som kanskje er litt sært med meg er at det er enten eller; enten Toro og anna ræl i perioder med høgt tempo eller VELDIG slow-food med alle dei gode tinga. Pussig.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 08:08   #56
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Er det en spesiell matblogg dere sikter til nå? Vil gjerne vite hvilken?

Jeg liker å lage mat og å prøve nye ting, bare det ikke er for mye dill og rare ukjente ingridienser.
Jeg leser på en fast matblogg, har prøvd en god del av rettene der, og kjøper etpar matblader ganske fast.
Gutta er heldigvis veldig fornøyd med maten min, de sier at jeg alltid lager god mat og det er hyggelig. Mannen er overhode ikke interessert i noe nytt men spiser alt jeg lager da. Han vil helst ha det faste, uke etter uke...
Sushi spiser vi ikke, det frister ingen her. Vi er dårlige på fisk men tenker å gjøre noe med det..
Er ikke noe opptatt med å spise på restaurant men liker å se hvordan maten er lagt opp. Det er et flott syn. Skulle gjerne likt å klart å herme etter det.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 08:18   #57
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Jeg gjetter det er bloggen min, GinaK - jeg skrev to lange poster i går om et restaurantbesøk i helgen. (Hvis noen nå blir nysgjerrig og vil ha tilgang, så bare si fra.)

Og jeg synes mat er både morsomt og godt, og det å lese kokebøker og matblogger er noe jeg har gjort mye av i mange år. Jeg lager (altfor) sjelden fancy eller interessant mat, men jeg er interessert, og vi synes det er veldig morsomt å gå på gode og gjerne også interessante restauranter sammen. (Det, og å gå på film, konserter og samtidskunstmuseer, er noe av det morsomste vi gjør sammen.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 08:19   #58
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Det er interessant å lese om andre sine gourmeterfaringar, men eg et ikkje sånt sjølv. Eg les omtalane som andre les fantasybøker, trur eg.



Hadde det ikke vært for at jeg måtte lage den selv, ville jeg også vært mer matinteressert. Kan godt smake på mye rart og eksotisk, men er ikke villig til å betale i dyre dommer for det. Jeg er vel omtrent på snittet matinteressert, tenker jeg. Leser kokebøker for å finne oppskrifter, spiser variert og sunt uten Toro, men er ikke verken spesielt flink til eller interessert i å lage mat.

Kaker, derimot. Se, det blir noe annet. Det liker jeg å lage.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 08:19   #59
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Jeg er ikke like avansert som Toffskij, men jeg er absolutt over gjennomsnittet interessert i mat. Budsjettet vårt har ikke rom for mangetusenkroners restaurantmiddager, men maten er absolutt en viktig del av å reise, og jeg planlegger gjerne lang tid på forhånd. Jeg liker å lage mat og bake, lese om mat, prøve nye oppskrifter og spise ute. Og jeg smaker gjerne på nye ting. Å smake på mer ekstrem tøffe-seg-mat som slange og reinsdyrtestikler er jeg ikke så interessert i.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 08:25   #60
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Jeg er under middels interessert i mat. Det er noe man har i seg for å leve. Det er klart, jeg liker god mat, men jeg er ikke overvettes glad i å lage den, og jeg kunne ikke drømt om å bruke 2500,- for 3 munnfuller på en eller annen fanscysmancy restaurant.
Jeg kan godt se på 4-stjernes middag og den type programmer, men tenker aldri, at åååå det skal jeg lage! :boring:

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no