Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvilken av disse to pc-ene skal jeg velge?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-13, 15:07   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Hvilken av disse to pc-ene skal jeg velge?

Jeg tester ut to bærbare pc'er for tiden. Den ene skal jeg bruke på jobb, den andre skal være en slags felles maskin på kontoret som flere skal bruke ved behov. Den første vil bli brukt daglig, den andre kun ved behov.

Maskinene er relativt like i forhold til lagringskapasitet og minne. Det er så vidt jeg kan se to forskjeller på de. Den ene (en HP) har 2,5 ghz Intel Core I3 prosessor og Windows 7. Den andre (Compaq) har 1,4 ghz AMD E1-1200 prosessor med Windows 8 installert. I praktisk bruk merker jeg små forskjeller på de. Begge maskinene skal brukes til lettere kontorarbeid og det er ikke store krav til de på noen måte. Det blir mest Office-programmer som blir brukt. Jeg har en ny, kraftig stasjonær pc som jeg bruker til de litt tyngre oppgavene. Dette blir en pc til småtteri og til hjemmekontor-bruk. Ingen spesielt krevende oppgaver, altså.

Skjermstørrelse er lik, vekt er i praksis lik og maskinene er like å se på også. Dette er jo ikke noe designvidunder på noe vis.

Jeg har ikke brukt Windows 8. Jeg ser jo at det ser veldig annerledes ut ved første øyekast. Er det viktige forbedringer der som gjør at jeg bør velge maskinen med det på?

Hvilken bør jeg velge av disse?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 15:52   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken av disse to pc'ene skal jeg velge?

Hva er modellnavnene på maskinene?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 16:04   #3
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken av disse to pc'ene skal jeg velge?

Compaq Presario CQ58 (Win8, kjøpt for en uke siden) og HP Pavillion G6 2019 (Win 7, kjøpt i august 2012).

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 18:25   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken av disse to pc'ene skal jeg velge?

Uten å kjenne modellene spesifikt, ville jeg i utgangspunktet ha tenkt på den Core i3-baserte systemet som bedre. AMDs E-prosessorer blir gjerne det som benyttes på den aller enkleste og billigste som markedet har å tilby - og da er det gjerne spart på omtrent alle områdene det kan spares på.

Hvis brukerne ellers bruker Windows 7 til vanlig, kan det være fordeler med å kjøre Windows 7 også her.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 18:46   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken av disse to pc'ene skal jeg velge?

Ok. Det stemmer forsåvidt med inntrykket jeg har etter å ha brukt disse to maskinene litt om hverandre noen dager. Maskinen med AMD-prosessor er veldig plastikk-aktig, har bråkete taster og gir et litt "rælete" inntrykk. Den andre er jo ikke akkurat noe vidunder det heller, men den gir et litt mer solid inntrykk. Jeg liker dessuten tastaturet bedre på den med Intel Core prosessor.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no