Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Har du smakt "Oumph!"?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-16, 11:00   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Har du smakt "Oumph!"?

Hva synes du i såfall?

Jeg synes det knapt var til å få i seg. Jeg liker Quorn og andre vegetar-ting som jeg ikke husker navnet på, men denne pakken Oumph! Chunks klarer jeg ikke å spise opp. Konsistensen minner om fettområder i kjøtt, og smaken var kjip. De ytterste fibrene ble harde og uspiselige etter moderat steking.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 11:17   #2
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du smakt "Oumph!"?

Ehm... Hva er Oumph!...?

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 11:18   #3
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du smakt "Oumph!"?

Vegetarisk kjøtterstatning, profileres høyt av bl.a. Meny nå om dagen. Basert på soyaprotein.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 11:19   #4
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du smakt "Oumph!"?

Ah! Det er derfor jeg ikke har prøvd det da.
Takk for svar.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 11:21   #5
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du smakt "Oumph!"?

Ikke smakt det, og kommer heller ikke til å smake på det. Hvis jeg skal spise vegetarmiddager, så lager jeg retter som skal være vegetariske, eks. fra det indiske kjøkkenet. Erstatningsprodukter blir aldri helt bra.

Oumph er et soyaprodukt. Godt mulig det er gjennomtestet og miljømerket, men i utgangspunktet unngår jeg soya pga dette: http://www.regnskog.no/no/om-regnsko...fondet-om-soya (Ja, det betyr også at jeg i så stor grad som mulig unngår kjøtt som er foret på kraftfor).

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 11:23   #6
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du smakt "Oumph!"?

Kan vi (i allefall til å begynne med) droppe den politiske og etiske diskusjonen? (Jeg lager også helst "ordentlig" vegetarmat, men noen ganger har jeg lyst til å prøve andre ting, eller ha en lettvint løsning.)

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 11:24   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du smakt "Oumph!"?

Har ikke smakt, men vil gjerne høre om andre har.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 11:28   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du smakt "Oumph!"?

Jeg har en venninne som nevnte dette for meg og hun synes det er kjempegodt. Jeg har ikke smakt selv. Før det kom til Norge kjøpte hun det i Sverige.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 11:47   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du smakt "Oumph!"?

Spiser helst ikke soyaprodukter og lager jeg veggismat, bruker jeg "ekte" varer, ikke late-pølser og liksom-kjøtt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 11:48   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du smakt "Oumph!"?

Det kan sikkert være greit for dem som egentlig vil spise kjøtt, men som forsøker begrense det litt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 11:53   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du smakt "Oumph!"?

Har ikke smakt, men forå fortsette avsporingen (sorry!): Jeg har blitt litt vennligere innstilt til qorn. Det er jo science fiction-mat! Ikke helt Soylent Green (heldigvis!), men absolutt et bærekraftig framtidsprodukt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 12:01   #12
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du smakt "Oumph!"?

Oumph! fikk meg forresten til å tenke på det som het "kyllingodbit" i Margaret Atwoods Oryx og Crake. Jeg husker ikke hva det ble kalt på engelsk.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 12:07   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du smakt "Oumph!"?

Skal visstnok være en test av oumph i Dagbladet i dag?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 12:16   #14
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du smakt "Oumph!"?

Har kun spist det på restaurant. Tror ikke jeg velger det igjen om jeg kan slippe. Foretrekker Quorn når jeg handler inn til hjemmebruk.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 13:14   #15
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du smakt "Oumph!"?

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Har kun spist det på restaurant. Tror ikke jeg velger det igjen om jeg kan slippe. Foretrekker Quorn når jeg handler inn til hjemmebruk.

Jeg også. Både smak og konsistens er mye bedre. Det skal sies at jeg bare har prøvde Chunks fra Oumph!, da.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 13:20   #16
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du smakt "Oumph!"?

Quorn er ikke så verst, men jeg liker ikke helt den liksom-tørrstekt-kylling-teksturen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 13:37   #17
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du smakt "Oumph!"?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Quorn er ikke så verst, men jeg liker ikke helt den liksom-tørrstekt-kylling-teksturen.

Oumph! er mye verre!!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 19:52   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du smakt "Oumph!"?

Jeg ELSKER*Oumph og alle jeg kjenner elsker det også så det må være noe galt med dere.

Neida, men seriøst, det er noe av det beste jeg vet i hele verden. De hadde en test på Kiwi der de delte ut Oumph til kunder og ba dem gjette hvilket kjøtt det var, alle gjettet på forskjellige dyr, ingen skjønte at det var vegetarisk (og alle likte det i videoen). Kult.
Jeg skjønner at noen synes det er rart at veggiser spiser slikt når de unngår kjøtt, men vi unngår jo kjøtt fordi vi ikke vil spise dyr, ikke fordi vi ikke liker kjøtt. Og det er jo lett for alt-etere å si at når de lager vegetarisk så lager de "ekte" mat, de spiser jo kjøtt ellers! Halleluja at vi som ikke spiser kjøtt har et alternativ som ligner. Oumph er magisk!

Jeg laget "fårikål" med Oumph i går, hadde en kompis av sambo på besøk. Han har aldri smakt noe sånt før og spiser masse kjøtt. Han var helt himmelfallen og hadde aldri gjettet på at det var vegetartisk om han fikk det servert, han elsket det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 19:56   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du smakt "Oumph!"?

Men Banana, spiste du Oumph pure chunk uten å krydre den? Den smaker jo ingenting, den skal krydres. Det blir jo som å spise ren tofu, det må jo smakssettes?? Pulled er digg, den selger de på Maxburger og den ble utsolgt HELE*tiden da de lanserte den. Oumph er så populært at både Max og O'Learys sliter med etterspørselen. Digger det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 19:57   #20
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du smakt "Oumph!"?

Jeg så den kiwi videoen, og den sier jo ingenting om at mange liker det, det var jo et veldig lite utvalg folk som ble spurt(om de nå er ekte folk og ikke skuespillere da). Og målet er jo å få det solgt så da viser de kanskje ikke de som ikke liker det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no