Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Har du mat-tabuer?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-16, 12:59   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du mat-tabuer?

Som litt avsporing fra annen tråd lurer jeg på om det er mat dere ikke spiser av tabu-årsaker?
Nå kan det selvsagt diskuteres grenseland mellom etikk, fornuft og tabu, men er det ting dere kjenner at dere ikke vil spise selv om det ikke er en åpenbar logikk som ligger bak vurderingen?


Jeg spiser ikke katt og hund. Jeg har fått tilbud om det en gang, men takket nei og håpet at vertskapet ikke ble fornærma. Det gikk heldigvis fint.
Jeg kan ikke fornuftsargumentere mot å spise det, men det føles helt feil for meg. Av en eller annen merkelig grunn ville jeg også takket nei til slange.

Jeg tenker også at det er helt greit å ha sånne tabuer.

Jeg har ikke problemer med å spise kanin, hare, marsvin, due, rådyr, hval, ål, makrell, hest og andre ting som jeg vet at en del har kvaler med å spise.

Hva med dere?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 13:05   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mat-tabuer?

Jeg har mye som byr meg i mot ved tanken, men hvis jeg hadde spist det uten å vite hva det var, og likt det godt, så hadde jeg ikke plutselig sluttet å like det når jeg fikk vite hva jeg hadde spist.

Jeg liker ikke tanken på å spise direkte uetisk mat, og derfor har jeg problemer med å spise foie gras, selv om det smaker himmelsk. Men der er det også store skylapper ute og går, jeg spiser trolig mye mat som er motbydelig uetisk, bare at jeg vet ikke om det (og vil helst ikke vite det ). Åpenbar logikk som ligger bak selvsagt, samtidig som jeg absolutt ikke er konsekvent når det gjelder egne prinsipper der, så derfor er kanskje ikke logikken helt åpenbar likevel.

Ellers? Nei, jeg kan nok ikke si at jeg har spesielle tabuer når det gjelder mat.

Regner med at kannibalisme er utenfor grensa for det du spør om da.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-10-16 kl 13:43.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 13:10   #3
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du mat-tabuer?

Det er ikke en eneste fiber i meg som har lyst å smake på snegler.

Nå er ikke det det vanskeligste i verden å unngå da, heldig sånn.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 13:10   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mat-tabuer?

Nesten ikke, men jeg må innrømme at jeg vegrer meg mot store biller og store larver, uten å vite hva de smaker. Små biller og larver har gått fint.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 13:11   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mat-tabuer?

Jeg hadde aldri valgt hund eller katt eller slange på en meny, tror jeg, men har valgt kanin.

Men om jeg hadde fått det servert, så hadde jeg sikkert bare spist. slange hadde jeg nok måttet stålsette meg for, innbiller meg at det må smake ekkelt?? Og andre ting kommer jeg ikke helt på. Kommer kanskje på ting i løpet av tråden.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 13:11   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mat-tabuer?

Ah, insekter. Som slange, tror jeg. Jeg hadde forsøkt å unngå insekter, og hadde nok måttet stålsette meg.

Larver er FOR ekkelt!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 13:12   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mat-tabuer?

Hm, nei, jeg tror ikke det. Det er litt vanskelig å vite med katt og hund, eller rotte, jeg har aldri møtt problemstillingen. Jeg tror det kommer an på setting, hvordan det var tilberedt og servert.

Edderkopper ville jeg nok ikke spist, fordi jeg syns de er ekle, men jeg vet ikke helt om det kan regnes som et tabu. Jeg syns i allefall det er en åpenbar logikk i hvorfor ikke.

Små larver og insekter går helt fint. Store larver kvier jeg meg for, men det har jo direkte sammenheng med konsistens, så det er ikke et tabu.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 13:17   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mat-tabuer?

Her satt jeg og trodde at jeg nok ikke hadde noen sånne, helt til jeg begynner å lese tråden. Biller, insekter, slange og snegler er definitivt på min tabuliste.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 13:17   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mat-tabuer?

Foie gras kvier jeg meg for av etiske årsaker ja, men det er fordi jeg vet. Skylappene som my beskriver er veldig på ellers.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 13:20   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mat-tabuer?

Jeg mener selv at jeg er klar for å spise det meste, men jeg kjenner at jeg egentlig er glad for at jeg aldri har stått overfor valget om å spise sånne store biller som jeg har sett at de selger på matmarkeder i Sørøst-Asia.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 13:36   #11
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mat-tabuer?

Eg har ein del issues i forhold til konsistens på enkelte matvarer. Fromasj, fiskepudding, kjøttpudding, veldig farse-aktige pølser og fiskekaker, sjokoladepudding og så vidare klarer eg ikkje spise. Og eg blir usikker på korleis eg skal håndtere det på ein voksen måte, når eg får det servert.

Utover det vil eg gjerne venne meg til tanken på å spise insekter, fordi det er eit proteinrikt alternativ og globalt sett ville det auka matressursene om fleire spiste insekter. Men eg strever med tanken. Eg såg at det var eit firma som eksperimenterte med insektsmel, som proteintilskot til matlaging og det trur eg er lettare å svelge (pling!) enn heile insekter.

Eg spiser ikkje scampi og foie gras og har ein del andre idear om å velje dyrevelferd og bærekraft over pris, men der er eg ikkje konsekvent.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 13:38   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mat-tabuer?

Det er masse rart jeg ikke spiser om jeg ikke absolutt, absolutt må.

Hest, for eksempel.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 14:03   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du mat-tabuer?

Jeg vil helst slippe biller og larver. Av noe slag egentlig selv om jeg prøver være en som smaker på alt. Jeg ville ikke valgt hund eller katt hvis det var noe annet. Jeg tror jeg hadde spist, i alle fall smakt, det om det ble servert.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 14:04   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du mat-tabuer?

Den fisken i Japan som er giftig og må tilberedes på en spesiell måte. Husker ikke hva den heter. Den tør jeg ikke smake på.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 14:05   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mat-tabuer?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Den fisken i Japan som er giftig og må tilberedes på en spesiell måte. Husker ikke hva den heter. Den tør jeg ikke smake på.

Det kaller jeg vel åpenbar logikk.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 14:07   #16
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du mat-tabuer?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det kaller jeg vel åpenbar logikk.

For meg er det åpenbart. Jeg vet jo at det finnes og serveres, så noen må da spise det.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 14:08   #17
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mat-tabuer?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Her satt jeg og trodde at jeg nok ikke hadde noen sånne, helt til jeg begynner å lese tråden. Biller, insekter, slange og snegler er definitivt på min tabuliste.


Jepp. Samme her. Jeg er visst mer tander enn det jeg har innbilt meg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 14:08   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mat-tabuer?

Jeg har dessverre masse issues med mat, som gjør at jeg sliter veldig med å smake på ting jeg ikke har smakt før om jeg ikke er i en situasjon der jeg opplever å ha kontroll, og det er en del ting jeg bare ikke får til å spise, som sopp og pølser som ikke er delt i biter. Insekter hadde vært null stress da, men katt og hund hadde jeg nok slitt med. Jeg spiser uansett ikke dyr som er kjøttetere.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 14:12   #19
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mat-tabuer?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Her satt jeg og trodde at jeg nok ikke hadde noen sånne, helt til jeg begynner å lese tråden. Biller, insekter, slange og snegler er definitivt på min tabuliste.

Jepp, alt som er nevnt i de første innleggene (skjønt gåselever spiser jeg en gang hvert jubelår). Spiser heller ikke smalahovud, syltelabber eller elgtunge. Innvoller er heller ikke på favorittlista.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-16, 14:18   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mat-tabuer?

Jeg har visst en greie når det gjelder tunge også ja.

Jeg spiser både lever, hjerte, og har spist kumage (vemmeligste konsistens jeg har prøvd), men tunge har jeg aversjoner mot. Jeg ser for meg hel oksetunge liggende på benken og får frysninger. Det hjelper ikke å se dem ferdig oppskåret i butikk. Jeg tenker på den hele digre oksetunga likevel og smaker IKKE.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no