Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilket juleservise har du?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-07, 09:33   #1
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.786
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvilket juleservise har du?

jaja -jeg vet at mange synes at julesevise er noe av det myest harry de kan tenke seg . Selv har jeg nok blitt mer julete med årene og nå kunne jeg godt tenke meg frokstservise med julemotiv.

Jeg har ikke kikket så mye rundt ennå, men dette er litt fint synes jeg:




Hvilket servise har du? Gjerne bilder :glise:

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)

Sist redigert av Selma : 11-11-07 kl 09:36. Årsak: la til litt
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 09:34   #2
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.885
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket juleservise har du?

Har ikke.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 09:36   #3
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket juleservise har du?

HAr ikke juleservise, men jeg har ett hvitt sevise med gullkant rundt, som er fint å bruke i julen.

Dersom jeg finner et fint og rimelig jule (kaffe) servise, kjøper jeg det gladelig.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 09:39   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.493
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket juleservise har du?

Jeg kjøpte meg et helt enkelt og billig servise på Skeidar eller Bohus for to år siden. Det er hvitt med en rød kant ytterst som det står God Jul i hvitt i. Det i kombinasjon med finserviset blir flott.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 10:04   #5
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.199
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket juleservise har du?

Vi har ikke noe juleservise, men har et penservise vi omtrent bare bruker i jula.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 10:07   #6
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket juleservise har du?

Vi har porsgrunns nisse - kaffeservise. Vi har fått det i gave, og ville nok aldri ha prioritert å bruke penger på det selv, da hadde vi heller fylt på det finserviset vi er mest glad i.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 10:30   #7
Snill & grei
Aktiv
 
Snill & grei sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Innlegg: 291
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Sv: Hvilket juleservise har du?

Har ikke juleservice, men kunne godt tenkt meg frokosttallerkner til julefrokosten
Porsgrunn sitt frister. Syns det er så koselig, men det skal jo lagres også da.


Sist redigert av Snill & grei : 11-11-07 kl 11:09.
Snill & grei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 10:37   #8
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket juleservise har du?

Jeg hadde aldri trodd jeg ville kjøpe noe juleservice.

For noen år siden kom jeg over noen søte dyptallerkner/dessertskåler fra Figgjo, på et antikvitetsmarked. Det var ille nok. Men i sommer var vi innom Porsgrund og jeg kom ut med julekopper som var diskre store nok til varm sjokolade. Finner ikke noe bilde av de. Bittesmå hjerter og to små kristorn. Ikke akkurat prangende.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 10:42   #9
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Hvilket juleservise har du?

Har ett hvitt med gullkant, har ikke juleservise. Kunne egentlig tenkt meg det. Men hvor skal jeg sette det tro. Og da må jeg ha sausnebb,, serveringsfat og boller og sånn også.

Kanskje jeg heller skal satse på ett frokostservise..

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 10:43   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket juleservise har du?

Slikt har jeg selvsagt ikke.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 10:46   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket juleservise har du?

Jeg kjøpte i fjor.
Kaffe og middag.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 10:46   #12
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket juleservise har du?

Jeg er rett og slett blodharry antakelig, for jeg ØNSKER meg nisseservise.

Synes det er utrolig koselig å dekke et fint bord i julen med noe man bruker kun i julen - det gjør det enda mer spesielt.
Min onkel har et servise hvor det er forskjellige figurer på alle koppene/skålene, men usikker på hvor det kommer fra. Kanskje Porsgrunn?

At jeg er ekstremt julete kommer ganske godt frem her på bildet av kjøkkenvinduet mitt:

  Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 10:49   #13
Snill & grei
Aktiv
 
Snill & grei sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Innlegg: 291
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Sv: Hvilket juleservise har du?

Kanskje vi burde starte egen jule-kjøkken-vindu-tråd Det hadde vært artig

Snill & grei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 10:52   #14
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket juleservise har du?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg er rett og slett blodharry antakelig, for jeg ØNSKER meg nisseservise.

Synes det er utrolig koselig å dekke et fint bord i julen med noe man bruker kun i julen - det gjør det enda mer spesielt.
Min onkel har et servise hvor det er forskjellige figurer på alle koppene/skålene, men usikker på hvor det kommer fra. Kanskje Porsgrunn?

At jeg er ekstremt julete kommer ganske godt frem her på bildet av kjøkkenvinduet mitt:

Kjempeflott vindu! Men har du pyntet det allerede?

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 10:52   #15
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.856
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket juleservise har du?

Jeg har et billig juleservise som jeg kjøpte på Bohus for ti år siden eller noe sånt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg servise.jpg (33,1 KB, 42 visninger)
__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 10:59   #16
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket juleservise har du?

Jeg ønsker meg et juleservise, men mannen nekter plent.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 11:03   #17
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket juleservise har du?

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Jeg ønsker meg et juleservise, men mannen nekter plent.

Synes han det er harry?


Mannen min har heldigvis meldt seg ut av julepyntinga, så der har jeg frie tøyler......!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 11:09   #18
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket juleservise har du?

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Kjempeflott vindu! Men har du pyntet det allerede?

Nei nei - det er fra sist jul

  Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 11:12   #19
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket juleservise har du?

Har ikke juleservise, men benytter finserviset flittig i jula. Det heter Cellini, og er helt hvitt med litt mønstret kant.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 11:17   #20
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket juleservise har du?

Jeg syntes slett ikke det er "harry" med juleservise jeg, bare koselig.

Jeg har spart ferdig vanlig servise ra Villeroy og Boch, kaffe og middag.

Jeg er godt i gang med Porsgrunn sitt.Det tradisjonelle med nisser.
Jeg sparer og har alle de tre størrelsene på middagstallerkener,kaffeservise og den store gløggbollen.
De allers største middagstallerkene bruker jeg også som dekketallerken.

Når dette er ferdig spart, skal jeg begynne å spare på et ordentlig og fint servise til kjøkkenet.Tenkte på et av de nyeste til Villeroy og Boch med firkantetde tallerkener.Og helt hvitt.

Har også et arvet servise fra Porsgrunn.Komplett til middag med alle størrelser på tallerkener og skåler samt fat og boller.

Sølv er også ferdig spart.Har kniver ,gafler etc til 17 (merkelig tall,men arvet litt)

Her et to av servisene
Det siste fra Porsgrunn har jeg på kjøkkenet

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no