Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-16, 11:44   #361
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi leier lokale, veldig rimelig ca 1000,-

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 01-10-16, 11:45   #362
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg er optimist og tror vi skal få skviset inn alle her hjemme.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 01-10-16, 11:51   #363
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg er optimist og tror vi skal få skviset inn alle her hjemme.

Jeg og. Må få lånt ekstra bord og stoler, men regner med det går greit.

Og siden vi skal ha høstkonfirmasjon tenkte jeg at vi kunne lage en god elggryte eller noe sånt. Den kan lages klar dagen før og så er det ikke så mye styr med selve spisingen.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 01-10-16, 12:33   #364
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Trur me skal betale omkring 1500 for lokalet. Pluss 500 kr for vask dersom me ikkje velger å vaske sjølv. Lite sansynlig, sjølvsagt. Ikkje alternativ å ha det heime. Ikkje har me plass til alle gjestene og ikkje har me lagringsplass til såpass mykje mat og kaker heller.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv  
Gammel 24-11-16, 23:13   #365
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vår fest ble brått større enn jeg hadde tenkt. Jeg regnet med vi ble rundt 20, siden mannens familie bor i utlandet og jeg ikke trodde de skjønte greia. De renner ikke akkurat ned dørene her, så jeg hadde regna med de ikke kom - men det kommer jaggu 11 stk.

Jeje. Satser fortsatt på å ha det hjemme, vi får skvisa de inn - og så håper jeg på fint vær.

Da må jeg brått fikse overnatting til 11 stk.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 30-12-16, 01:58   #366
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Når bør man tenke på det som skal bestilles av mat tror dere?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 30-12-16, 12:07   #367
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Nå som vi faktisk straks er i 2017 så må jeg vel tenke litt mer på dette. Konfirmasjonen er 28. mai. Det går fort.

* Vi har lokale med mat
* "Save the date" SMS er sendt ut til alle som vi vil be

Ja det er vel så langt jeg er kommet.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 26-01-17, 20:05   #368
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg blir snart gal av å ikke ha lokale klart!

Vi blir 35-36, om alle inviterte kommer. Alle har svart på en henvendelse jeg sendte ut før jul at de holder av dagen, så pr. nå vet vi i alle fall ikke om noen som ikke kan.

Vi har to lokaler tilgjengelige som begge er egnet til omtrent halvparten av antallet av gjestene. Det ene kan vi med mye godvilje klare å presse inn 30, kanskje, men ikke flere. Alternativet er å ha det på restauant, men det vil koste oss 35 000, og vi må "dele" lokale med to andre konfirmasjonsselskap.

Lokalet vi har til rådighet er egentlig ideelt bortsett fra at det med størrelsen.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv  
Gammel 27-01-17, 11:20   #369
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Kor lang tid i forvegen sender ein ut invitasjonar? Sms om dato vart sendt ut til dei nærmaste før jul.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 13:13   #370
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Er det veldig rart og teit om den "formelle" invitasjonen er ein event på FB? Med fine bilde av konfirmanten, og praktisk informasjon undervegs?

Yey or ney or do both?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 13:22   #371
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er det veldig rart og teit om den "formelle" invitasjonen er ein event på FB? Med fine bilde av konfirmanten, og praktisk informasjon undervegs?

Yey or ney or do both?

Jeg synes det er helt greit hvis du er 100 % sikker på at du når alle inviterte på den måten.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 15:52   #372
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er det veldig rart og teit om den "formelle" invitasjonen er ein event på FB? Med fine bilde av konfirmanten, og praktisk informasjon undervegs?

Yey or ney or do both?

Jeg syns det går fint an. Vi diskuterte det faktisk akkurat i dag, men ble ble enige om å lage en på papir istedet.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 16:54   #373
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.772
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg bestilte i går invitasjonene på Optimalprint. Og var en tur nedom der som lokalet er i ferd med å bygges.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 17:02   #374
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Når sender man ut invitasjonene? Hva er planen deres? Vi har konfirmasjon om nøyaktig 4 måneder. Jeg sendte en "save the date" i høst når vi fikk vite datoen.

Invitasjoner det skal vi lage selv, tema og alt sånt er klart. Så det er bare å få laget det og sendt det ut.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 17:07   #375
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Når sender man ut invitasjonene? Hva er planen deres? Vi har konfirmasjon om nøyaktig 4 måneder. Jeg sendte en "save the date" i høst når vi fikk vite datoen.

Invitasjoner det skal vi lage selv, tema og alt sånt er klart. Så det er bare å få laget det og sendt det ut.

Vi fikk invitasjon i posten i går, konfirmasjon 6.mai.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 20:12   #376
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg tenkte å sende ut i mars. Datoen er 25.mai.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 20:23   #377
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg tenkte å sende ut i mars. Datoen er 25.mai.

Har du informert gjestene om datoen?

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 22:03   #378
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Når sender man ut invitasjonene? Hva er planen deres? Vi har konfirmasjon om nøyaktig 4 måneder. Jeg sendte en "save the date" i høst når vi fikk vite datoen.

Invitasjoner det skal vi lage selv, tema og alt sånt er klart. Så det er bare å få laget det og sendt det ut.

Vi har 3 juni og lurer på å sende ut før påske. Skrev datoen i julekortet så alle som er aktuelle har fått.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 22:25   #379
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg sendte ut sammen med julekortene.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 28-01-17, 22:26   #380
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi har 6 mai og må vel få bestilt invitasjonene snart. Hadde voksenfest i fjor i april så føler jeg nett har levert ut takkekort derfra.
Bestiller hos optimalprint som tidligere.

Bunaden er ikke helt ferdig men jobber med den.
Jeg lager tapas, mamma fiskesuppe og noen kollegaer hjelper til med kake og focaccia baking. Lokale er i boks og jeg har kontroll på borddekking (lys, servietter etc)

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no