Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nyttårsaften - hva gjør dere?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-16, 18:11   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?

Vi skal feire sammen med min bror familie og min kusine med familie, seks store og 8 små mellom 0,5 og 8,5 år

Middagen, pinnekjøtt, spiser vi og min brors familie hos mamma og pappa før vi samles hos min bror for kvelden.

Ettersom det er uvær og advarsel mot fyrverkeri vet jeg sannelig ikke, men det er da stsselig å ikke markere omvergangepå noe vis. Vi har jo en av de to yngste i følget da, ettåringen vår, som jeg ikke vet hvordan det er med sovingen til... vi får se.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 18:55   #42
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?

Mellomste har bursdag på nyttårsaften, så vi bruker å ha bursdagsbrunsj på formiddagen.

Ofte har vi ikke orka noe voldsom middag den dagen, så vi har enten spist koldtbordrester eller laget noe enkelt til middag.

Kvelden bruker vi å tilbringe hos en vennefamilie, fast tradisjon i mange år. Vi bruker å være 15-18 stk der, og vi bruker å begynne med kaffemat, og så har vi div. leiker/konkurranser for hele gjengen. Ungene spiller/leker/skravler og vi voksne skravler og koser oss.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 19:00   #43
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?

I år skal vi for første gang være få på nyttår. Vi får besøk av et vennepar og en venninne. Så barna våre skal for første gang være de eneste barna også. Det skyldes rett og slett at de andre barna i nyttårs-vennegjengen er tenåringer/snart-tenåringer, og er på ungdomsarrangement..! Neste år har vi bare minsten..!

Men det skal nok gå fint, særlig med tanke på at formen min ikke er helt på topp. Venneparet ordner pakkelek, vi har planlagt bingo og brettspill, og så er det litt befriende å planlegge mat til 7 i stedet for 20...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 19:56   #44
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?

Vi feirer sammen med to andre familier på åttende året tror jeg det er. I år er vi hos oss, seks voksne og ti barn.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 20:05   #45
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?

Jeg er vokst opp med pinnekjøtt, men det har jeg ikke spist siden jeg flyttet hjemmefra. Vi har alltid hatt eller vært i selskap. De siste årene har vi vært på hytta, og etter hvert som barna har vokst til har vi landet på 2 familier her.

Gjestene er over snittet interessert i mat, så vi har hatt veldig mye godt. I år blir det faktisk lutefisk, med andepaté til forrett.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 20:39   #46
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?

Vi har noen ganger feiret bare oss, men de siste årene oftere med enten min eller mannens søster, med en haug fettere og kusiner. Veldig hyggelig begge deler.

I år blir det (rufsevær)tur til fellesfyrverkeri etter maten, så kahoot og lek til midnatt, tenker jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 20:39   #47
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?

Å heldige deg, candy, eg kjenner at eg treng ein lutefiskmiddag til før jula er over!!

Me skal til ei venninne av meg, som har to barn og ein litt usosial mann det passer meg godt med ei feiring på barnas premisser, uten for mange lykkelige par. Det er liksom ikkje slikt som ein ønsker å oppsøke når ein har vore separert i eit halvt år. Men dette gler eg meg til, og den usosiale mannen skal lage kalkun, så hoi hoi.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 21:19   #48
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.807
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?

De siste årene har vi feiret nyttår med venner og deres barn, men i år er vi i London, Ernie, Guttungen og meg. Vi har biletter til fyrverkeriet i morgen, og jeg er skikkelig spent på været. I dag har tåka vært så tjukk at vi knapt har sett framfor oss, så blir det slik, blir det dårlig med fyrverkeri å se.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 22:32   #49
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?

Så spennende med nyttår i London, Inagh!

Spent på hva min kollega lager i morgen. Han er flink på kjøkkenet. Håper på noe kjøtt eller fugl og håper veldig på at det er noe min kresne yngste kan spise.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 22:38   #50
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Nyttårsaften - hva gjør dere?

Vi feirer hjemme oss fire og hunden i år. Har mann på vakt som, forhåpentligvis, kommer hjem litt utpå kvelden, men ellers blir det en runde som nyttårsbukk med eldste og god middag utpå kvelden. Har valget mellom hjemmelaget pizza, taco, biff eller klassisk nyttårsmiddag med kalkun og waldorfsalat så vi får se hva som frister i morgen og om mannen kommer seg hjem i rimelig tid.

Har takket nei til to invitasjoner pga hunden og baby som fortjener å få sove godt i egen seng etter å ha vært småsyk hele romjulen. Hunden har det helt greit nyttårsaften så lenge vi ikke oppsøker raketter, så vil ikke være et sted der det skytes opp raketter i hagen. Gleder meg til en rolig nyttårsaften og setter pris på en rolig nyttårsaften i den fasen av livet vi er i nå med småbarn, neste år er planen å invitere folk hit.

Serena er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no