Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvilken iPhone til 10-åring?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-17, 12:14   #41
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Ja, hadde det ikke vært for det slitne batteriet, må jeg innrømme at min 3 år gamle 5-er fortsatt hadde vært mer enn god nok til mitt bruk.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 12:19   #42
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det ble faktisk to utgaver av iPhone SE - en til 10-åringen og en til meg, via jobb. Vi er begge veldig godt fornøyd. Batteriet på min telefon er betraktelig bedre enn på min gamle iPhone 5. (Og ja, det er galskap - vi ga vel mellom 5000 og 6000 et sted. Vi forsvarer det litt for oss selv med at dette er første gang hun har fått nytt av noe som helst, omtrent, da det har gått i brukte telefoner, brukte sykler etc. Hun hadde sakket akterut(!!) i klassen med sin iPhone 4 (det er jo egentlig tragisk!), og strevde litt sosialt en periode, så da slo vi til.)

Dette høres lovende ut. iPhone SE koster 4000 nå ser jeg. Våre er heller ikke bortskjemte med nye, fancy ting, så sånn sett går det greit.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 12:23   #43
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.391
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Min 9-åring var strålende lykkelig over å få bytte ut sin brukte iPhone 5 med en brukt 5s, fordi denne hadde mulighet for fingeravtrykkslesing, som visstnok er utrolig stas. Og fordi bestevenninnen har lik. Hun er veldig fornøyd med den ellers, bruker den mest til Pokemon Go go Musical.ly utenom meldinger og ringing.

Håper jenta di ble fornøyd!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 12:29   #44
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Har både 5S og SE fingeravtrykkslesing? For det er jo litt kjekt når det gjelder barn.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 12:29   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Sjefen min har en ordning med sine unger. De får telefon i presang den dagen de blir 10 år. Deretter settes det 500 kroner inn på en konto (pr unge) hvert halvår, og disse kan brukes til å kjøpe ny telefon når det trengs. Så hvis de venter lenge, så trenger de bare å betale bittelitt i mellomlegg for ny telefon. Hvis de raskt ønsker å bytte den ut, så bilr det mye å betale selv.

Nevnte jeg at sjefen min også er økonom.

Og selv om jeg husker at jeg lo litt når han fortalte dette, så er det ikke egentlig noen dårlig idé.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 12:31   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Vi kjøpte 5s til en god pris på Travel Shop på flyplassen, hvis du skal innom den. Ellers hadde jeg gått for SE nå, tror jeg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 12:39   #47
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Sjefen min har en ordning med sine unger. De får telefon i presang den dagen de blir 10 år. Deretter settes det 500 kroner inn på en konto (pr unge) hvert halvår, og disse kan brukes til å kjøpe ny telefon når det trengs. Så hvis de venter lenge, så trenger de bare å betale bittelitt i mellomlegg for ny telefon. Hvis de raskt ønsker å bytte den ut, så bilr det mye å betale selv.

Nevnte jeg at sjefen min også er økonom.

Og selv om jeg husker at jeg lo litt når han fortalte dette, så er det ikke egentlig noen dårlig idé.

Våre får uansett ikke lov til å bytte telefon ofte, så en slik deal hadde vi ikke gått inn på. 1000 kr i året til telefon synes jeg dessuten er temmelig raust. Pga. jevnlige gaver fra besteforeldre og andre har begge våre mer enn nok penger, så det står egentlig ikke på det.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 12:40   #48
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vi kjøpte 5s til en god pris på Travel Shop på flyplassen, hvis du skal innom den.

Jeg har planer om et flyfritt år, så Travel Shop er off limits for meg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 12:42   #49
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Fingeravtrykk på SE, i alle fall - og ja, det er visst utrolig stas.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 12:47   #50
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Våre får uansett ikke lov til å bytte telefon ofte, så en slik deal hadde vi ikke gått inn på. 1000 kr i året til telefon synes jeg dessuten er temmelig raust. Pga. jevnlige gaver fra besteforeldre og andre har begge våre mer enn nok penger, så det står egentlig ikke på det.

Mine unger får visst mye mindre penger i presang enn unger flest. Derfor virker ikke dette egentlig som noen dum idé for oss. Telefoner blir oppbrukt etterhvert, og med tanke på prisene på nye telefoner så synes jeg ikke 1000 kr i året er så hinsides. Pengene får altså ikke lov til å brukes på annet enn telefon.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 14:29   #51
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mine unger får visst mye mindre penger i presang enn unger flest. Derfor virker ikke dette egentlig som noen dum idé for oss. Telefoner blir oppbrukt etterhvert, og med tanke på prisene på nye telefoner så synes jeg ikke 1000 kr i året er så hinsides. Pengene får altså ikke lov til å brukes på annet enn telefon.

Det jeg ser når ungene vokser til og blir ungdommer, er at de har en helt annen bruk av mobilen enn de hadde når de var mindre. Da virker det også som om levetiden minker. Tidligere arvet arvingen (nå 13) mine avlagte jobbtelefoner, men det funker ikke lengre. Når jeg ser på henne og vennene hennes, virker det som om man skal være glad om mobilen lever i 2 år. Da er ikke 1000 kroner i året mye (om man ser på hva en ny iphone koster).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 14:35   #52
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Min iPhone 5 har nå passert 4 år levetid! Og batteriet er ok! Og den brukes masse. Det hadde jeg faktisk ikke trodd når jeg kjøpte min første smartlf.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 14:47   #53
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Min iPhone 5 har nå passert 4 år levetid! Og batteriet er ok! Og den brukes masse. Det hadde jeg faktisk ikke trodd når jeg kjøpte min første smartlf.

Det er imponerende!! Jeg har ikke klart å få noen av mine iphoner til å fungere optimalt i mer enn 2 år (noe skjer som regel før de er 2).

Det er jo egentlig for dårlig at de må skiftes ut etter 2 år

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 14:50   #54
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Min 5S var nesten 3 år nå, og så brukbar at den ble solgt videre. Mitt største ankepunkt var at jeg kjøpte den med minst lagringsplass, så kameraet protesterte hele tiden. Jeg har gått fra 16 til 128 gb.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 14:57   #55
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg har planer om et flyfritt år, så Travel Shop er off limits for meg.

Da har du en veldig annerledes jobb enn meg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 15:01   #56
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Jeg har aldri opplevd at en telefon har gått i stykker slik at den har blitt ubrukelig, tror jeg. Da jeg kjøpte iPhone 5 for 3 1/2 år siden, hadde jeg hatt min forrige telefon i 9 år, om jeg husker rett.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 15:04   #57
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Min 5S holder ikke en halv dag engang. Er det kaldt holder den i ca ti minutter, i plussgrader kan den strekke seg noen timer. Den er mest fast-telefon egentlig, siden den konstant må lades. Blir gal. Ikke spiller jeg pokemon engang.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 16:56   #58
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

5s'en min døde helt plutselig etter at jeg hadde hatt den i 18 måneder. Hadde det ikke vært for at det var jobbtelefon, hadde jeg nok forsøkt å reparere den. Jeg var igrunnen veldig fornøyd med den og den så helt ny ut.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 17:38   #59
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken iPhone til 10-åring?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg har aldri opplevd at en telefon har gått i stykker slik at den har blitt ubrukelig, tror jeg. Da jeg kjøpte iPhone 5 for 3 1/2 år siden, hadde jeg hatt min forrige telefon i 9 år, om jeg husker rett.

Min Iphone 5 tok kvelden etter halvannet års bruk. Kan repareres, men fikk beskjed om at det vil koste flere tusen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no