Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hjelp meg å tenke om elbil

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-15, 00:55   #41
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Sikker på at dere trenger en bil til? Da jeg var del av husstand med to førerkort og to inntekter og bare én bil, regnet vi på det og konkluderte med at vi kunne ta taxi for ti-tyve tusen i året og fremdeles komme billigere unna enn å kjøpe en bil nr to.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 13:18   #42
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Jeg skulle skrive det samme som ea: har du regnet på hva det vil koste å ta taxi hver gang dere trenger en ekstra bil? Jeg prøver ikke moralisere altså, kun tenke alternativt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 15:01   #43
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Trenger og trenger.

Vi har tenkt som dere, altså, og hvis det var bare det så hadde vi nok fortsatt med en bil + taxi + en stor dose kreativitet. Det forvanskes noe av at min mann føler dypt i sitt hjerte at taxi er toppen av ekstravaganse og får vondt helt nedi tærne hver gang det blir aktuelt, og heller velger de villeste kreative løsninger for å unngå det.

Men det som tipper det litt over for min del er dette at jeg regnet på det og fant at det ser ut til at selv om man tar med produksjonsutslipp på bilen så vil det være mer miljøvennlig å bruke en elbil til all småkjøringen enn å dundre rundt i den store dieselbilen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 23:02   #44
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Saken er vel bare den at man ikke tar taxi ved slike anledninger. Det var min tanke når jeg var i barselpermisjon og jeg hadde firmabil så uansett skulle leveres tilbake. Resultatet ble at jeg veide mindre når jeg kom tilbake fra permisjon enn før jeg ble gravid (var normalvektig). Jeg gikk overalt.

Det har man kanskje ikke tid til i et hektisk liv med 3 barn. Elbil er veldig greit og jeg tror at den kommer å brukes mye i Polyannas tilfelle.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 23:08   #45
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Vi er ikke på Elbilkjøret. Det ville uansett ikke vært noe alternativ. Vi kan for lite om det også.
Nå er det uansett ikke aktuelt lengre med 2 biler for da jeg byttet jobb for 2 år siden så leverte vi inn bil 2, som jeg leaset. Merker det utrolig godt for slipper unna med utgifter på 5000 i snitt, i måneden.
Det var slitsomt i begynnelsen for jeg måtte vente på at bilen kom hjem før jeg kunne dra ut men gutta har blitt kjempeflinke til å sykle til trening og det funker greit nå. Når det er kamp så må mannen komme hjem før så bilen er her.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 23:45   #46
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Jeg tar taxi ved slike anledninger, Pelen. Det er vel bare et spørsmål om hva man venner seg til.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 12:34   #47
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Elsykkel-forslaget mitt var nok basert på for rask lesning, altså. Jeg skjønner at det er litt vanskelig med passasjer. Men jeg tenker at det er gode samfunnsøkonomiske grunner til å unngå å kjøpe bil nummer to, selv om det er en elbil. Elbilene tar like stor plass på veiene som bensinbilene bl.a. Og egen erfaring tilsier at om man har to biler så kjører man mer, rett og slett, fordi det er praktisk. Jeg er i tenkeboksen på å kvitte oss med en bil og kjøpe elsykkel. Det vil jo ikke være brukbart til transport av flere enn én, men jeg har litt trua på den løsningen likevel.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 13:11   #48
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Sikker på at du ikke finner noe her? Transportsykkel.no

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 15:01   #49
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tar taxi ved slike anledninger, Pelen. Det er vel bare et spørsmål om hva man venner seg til.

Ja, og det er jo veldig fornuftig. Men jeg tror ikke Polyannamannen er så lettflørtet når det gjelder det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 15:18   #50
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Vi har to biler og begge kjører til jobb. Mannen har elbil og kjører for å spare tid ( Follo-Lysaker) og jeg fordi kollektiv dit jeg jobber er klønete. Ved å ha elbil som nr 2 sparer vi mye penger kontra liten bensinbil Yaris som vi hadde før. Bensinpenger flere mil om dagen, tre bomringer pr dag, årsavgift ca 450 kr kontra 3000 og mannen lader på jobb.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 16:11   #51
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Vi har to elbiler og det går helt supert. En Tesla og en Leaf. Teslan er firmabil.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 22:04   #52
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Sjekk ut Twizy. 2seter, med plass til treningsbag, luftig bil.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 22:57   #53
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Jeg har en liten (4 seter) bensinbil som bruker minimalt med bensin, tar liten plass på veien og er fem år gammel. Vi har kommet frem til at den er minst like miljøvennlig som en elbil.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 23:38   #54
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Opprinnelig lagt inn av carmenzita, her.

Sjekk ut Twizy. 2seter, med plass til treningsbag, luftig bil.

Det er en motorsykkel med 4 hjul og tak, ikke noe jeg ville brukt for kjøring i norge.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 00:43   #55
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det er en motorsykkel med 4 hjul og tak, ikke noe jeg ville brukt for kjøring i norge.

Såpass smal at f.eks. sporet vei på vinteren tror jeg kan bli en utfordring for disse. Og er vel ikke en bil som ellers er tilpasset klimaet her til lands. Mangler kanskje også varmemuligheter for batteriet. Ei heller noe kupevarme i den.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 00:44   #56
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Kupevarmer ville jo vært "å fyre for kråkene" all den tid "bilen" ikke har sidevinduer eller ordentlig dører?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 00:49   #57
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

3:50 på denne:


(Kilde: youtube.com)


__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 11:48   #58
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Jeg tenkte på å oppdatere denne, da jeg akkurat hørte en analyse over hva elbilrevolusjonen i Norge har hatt å si for drivstoffforbruket, nemlig niks og nada.
Det øker jevnt og trutt, i samme takt som man ville forventet om det var bensinbiler som ble solgt.

Man kan ANE en liten effekt i Oslo og et par andre større byer, dersom man legger godviljen til, men den er langt mindre enn man kunne forvente med tanke på andel av bilparken som er elbiler.

Årsaken: Akkurat det som er/var drivkraften bak mitt elbilønske: Elbilfordelene motiverer til en nr. 2-bil man ellers ikke ville kjøpt, og når man først har to biler, så kjører man mer. Og det ville definitivt vi også gjort.

Tar man med energibruken i produksjonen av en elbil, så er netto miljøeffekt der man står nå, negativ.

(Sekundæreffektene er nok positive, da. Man har oppnådd enorme fremskritt på motor- og batteriteknologi, noe som på sikt har potensiale til å revolusjonere transportsektoren, den aller største brukeren av fossile produkter. Og i kombinasjon med et altfor langsomt, men likevel sterkt økende andel fornybart element i strømforsyning (globalt sett), kan det monne litt.)

Konklusjon: Jeg kan ikke forsvare det miljømessig for vår bilbruk. Derimot tror jeg at den bilen vi skal bytte ut hovedbilen i, når barna er på vei ut av huset, det skal være en elbil.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 11:56   #59
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Vi hadde to biler fra før og har det fortsatt. Før hadde vi to bensin og/eller dieselbiler og nå har i to elbiler. Vi lever med at langkjøring tar litt lenger tid, resten er uproblematisk.

Der vi bor så er det ganske mange som alltid har hatt to biler og som nå har byttet ut den ene til elbil, men det slår vel neppe ut så mye om man ser over hele landet.

Man burde vel kunne ut om de som kjører elbil kjøper den som ekstrabil eller ikke. Jeg kan ikke tenke meg at alle Tesla er kjøpt som ekstrabil.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-16, 12:05   #60
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke om elbil

Nei, på individnivå er det selvsagt mange slags grunner til at folk kjører elbil, og å ha en (like stor eller mindre) elbil i stedet for en bensinbil kan være marginalt mer miljøvennlig, litt avhengig av hvordan man regner. Men på populasjonsnivå er altså totaleffekten mer bilbruk, og veldig, veldig liten reduksjon i økningen av i bensin/dieselbruk.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no