Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

EU-kontroll - bruke den til å finne "garantifeil"?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-16, 11:49   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

EU-kontroll - bruke den til å finne "garantifeil"?

Vi har en skikkelig mandagsbil-S-max. Nå skal den ha EU-kontroll, og jeg lurer på om jeg skal kjøre den på et ikke-merkeverksted, og be dem holde ekstra utkikk etter typiske garantigreier, så vi får tatt det før garantitiden går ut (som jeg håper er 5 år??).

Men er EU-kontrollen grundig nok til det?

Vi skal uansett ha bilen på merkeverkstedet for å fikse noe annet (jadda) neste uke, så det ville vært lettvint å ta EU-kontrollen der også, selvsagt, selv om jeg hater å gi de folka businessen...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-16, 12:00   #2
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: EU-kontroll - bruke den til å finne "garantifeil"?

Ville tatt en egen garantiutløpstest: https://www.naf.no/tjenester/garantiutlopstest/

Så forresten nylig noe om at bilen også muligens må være ferdig reparert innen garantiens utløpsdato for å få brukt garantien, det var nytt for meg: http://www.tv2.no/a/8112695/

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.

Sist redigert av torsk : 11-08-16 kl 12:40. Årsak: Stavefeil
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-16, 12:07   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: EU-kontroll - bruke den til å finne "garantifeil"?

Det vet jeg egentlig ikke noe om. Men vet at det er lurt å bruke NAF til EUkontroll for de har ikke verksted så de tjener ikke noe på feil som de finner.

Uansett er det lurt å gå over bilen og få sjekket før garantien går ut.
Jeg er litt innhabil her fordi jeg har en bror i bilbransjen så vi leverer alltid bilen inn før garantien går ut, så får han verkstedet til å sjekke grundig og bytte deler som kan dekkes av garantien.
Vi må gjøre det samme nå innen november for da går garantien ut på vår bil.

Jeg har også hørt mye rart om Ford, men jeg har ikke disse problemene pga nevnte bror og jeg har kjøpt alle mine/våre biler der så jeg synes jeg kan utnytte dette litt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-16, 13:00   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: EU-kontroll - bruke den til å finne "garantifeil"?

Jeg ville tatt NAF-testen som torsk linker til.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-16, 14:48   #5
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: EU-kontroll - bruke den til å finne "garantifeil"?

Jeg skulle også foreslå den Torsk linket til, vi brukte det når vi skulle selge bilen rett før garantien gikk ut.
Jeg vet også at en bilkjøper vi hadde på en annen bil, brukte denne testen før han bestemte seg for om han ville ha bilen eller ikke.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no