Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan feire jul uten familie?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-16, 18:31   #1
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Hvordan feire jul uten familie?

Hva ville du gjort i jula hvis du ikke hadde noen familie å feire med, men skulle prøve å gjøre det hyggelig for en 12-åring?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 18:37   #2
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan feire jul uten familie?

Skapt egne tradisjoner, spurt gutten om forventinger og ønsker, gjort det spesielt slik at det passer dere begge.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 18:38   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan feire jul uten familie?

Vi blir mest sannsynlig bare oss fire denne julen, og jeg har to alternativ på listen (hvilket det blir kommer mest sannsynlig an på hvor god form jeg er i når julaften nærmer seg).

1. Invitere fremmede som ikke har noen å feire jul med.
2. Bare oss fire, og planlegge en ekstra koselig sofa-julaften. Film, godteri og pysj på kvelden.

Det siste høres kanskje ikke så spesielt ut, men vanligvis har vi jo hatt gjester (og en sjelden gang vært gjester) til langt etter leggetid og vel så det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 18:38   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan feire jul uten familie?

Jeg hadde reist til varmen.

Vi blir nok bare oss tre til jul, samt mine to foreldre. Julaften for fem synes jeg er litt stusselig, men vi får gjøre det beste ut av det. Kunne godt tenke meg å reise bort egentlig.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 18:41   #5
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan feire jul uten familie?

Om vi bare hadde vært meg og ett barn, så hadde jeg foreslått å reise bort. Gjerne til varmen, men også til en by.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 18:42   #6
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan feire jul uten familie?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.


1. Invitere fremmede som ikke har noen å feire jul med.

Det gjorde vi også. Var kjempekoselig

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 18:46   #7
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Hvordan feire jul uten familie?

Hvis jeg hadde hatt råd, så ville jeg reist bort i julen, gjerne til Sørøst-Asia eller Australia.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 18:46   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan feire jul uten familie?

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Jeg hadde reist til varmen.

Vi blir nok bare oss tre til jul, samt mine to foreldre. Julaften for fem synes jeg er litt stusselig, men vi får gjøre det beste ut av det. Kunne godt tenke meg å reise bort egentlig.

Jeg synes julaften for fem er superkoselig. Det er det jeg er oppvokst med (all slekt i motsatt ende av norgeskartet da jeg var barn), og det har vi også hatt flere år her, meg, mannen og våre tre. Vi har også hatt diverse foreldre/svigerforeldre her, og det er også koselig. Men vi har våre tradisjoner her hjemme, som vi gjennomfører uansett, og det blir ikke "riktig" om vi reiser bort, og definitivt ikke til varme land. Så jeg ville feiret tradisjonell jul om det bare var meg og det ene barnet også, og kost oss skikkelig.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 18:49   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan feire jul uten familie?

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Jeg hadde reist til varmen.

Vi blir nok bare oss tre til jul, samt mine to foreldre. Julaften for fem synes jeg er litt stusselig, men vi får gjøre det beste ut av det. Kunne godt tenke meg å reise bort egentlig.

Familien pluss to ekstra er jo helt ypperlig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 18:54   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan feire jul uten familie?

Julaften er én ting, men så er det alle dagene som kommer etter da....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 19:01   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan feire jul uten familie?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Julaften er én ting, men så er det alle dagene som kommer etter da....

Ja, det tenkte jeg ikke på. Sett bort i fra 1. juledag så har vi mer tradisjoner med venner enn familie i romjulen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 19:04   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan feire jul uten familie?

Jeg hadde gjort det samme som ellers hjemme i julen, selv om vi bare var to.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 19:20   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan feire jul uten familie?

Jeg ville nok reist til varmere strøk hvis jeg trodde at det kom til å være kjipt å være færre enn vanlig på julaften.

I år ser det ut til at vi bare blir oss 4, så vi vurderer det for egen del også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 19:25   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.553
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan feire jul uten familie?

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Jeg hadde reist til varmen.

Vi blir nok bare oss tre til jul, samt mine to foreldre. Julaften for fem synes jeg er litt stusselig, men vi får gjøre det beste ut av det. Kunne godt tenke meg å reise bort egentlig.

Litt spesielt å snakke om "bare oss tre + to gjester" og det er stusselig i en tråd der det spørres etter tips til hvordan ordne jul for noen som ikke har familie (å være med).

Jeg skal være helt alene i år, fordi jeg ikke orker/gidder å feire jul med andres barn når mitt eget er hos faren sin. Ser fram til det egentlig, selv om det nok blir litt rart også. Hadde poden vært hjemme, så stor som 12 og det hadde vært mulig, hadde jeg fått ham med meg på noe frivillig arbeid. Utover det hadde jeg feiret som vanlig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 19:52   #15
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Hvordan feire jul uten familie?

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Jeg hadde reist til varmen.

Vi blir nok bare oss tre til jul, samt mine to foreldre. Julaften for fem synes jeg er litt stusselig, men vi får gjøre det beste ut av det. Kunne godt tenke meg å reise bort egentlig.

Men fem personar er jo ikkje stusselig og lite? I alle fall ikkje om ein tar utgangpunkt i at HI er "berre" to?



For min del er ikkje jul utanlands "jul", så me hadde nok blitt heime. Dvs det er mulig me blir heime hjå oss sjølv denne jula, og me blir då truleg tre eller absolutt maks fire, og kanskje to. Eg gler meg likevel, me skal ha god mat, spille spill, gå turar, feire med gamle tradisjonar og sikkert lage nye. Og me er berre oss heile romjula, ingen familiebesøk eller vennegreier.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 19:57   #16
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan feire jul uten familie?

Jeg har veldig lyst til å bidra til Frivillighetssentralens julaften, for meg hadde det betydd mye å få være med på å gjøre kvelden hyggelig for flyktninger, innvandrere, slitne eller ensomme mennesker. Nå er nok ikke det mulig på noen år enda, jeg har barn og foreldre som forventer en vanlig julaften og det er det jeg skal gi dem, men i romjula har jeg lyst til å bidra.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 19:59   #17
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan feire jul uten familie?

Vi hadde nok blitt hjemme og kost oss glugg i hjel. (Og om vi hadde hatt hytte på fjellet, så hadde vi nok reist dit)

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 20:03   #18
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan feire jul uten familie?

Jeg tror jeg hadde reist bort kanskje.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 20:03   #19
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.810
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan feire jul uten familie?

Jeg tror jeg hadde laget en skikkelig kosekveld hvor ungen(e) kunne fått god tid til se over og prøve gavene de fikk, og kanskje sett en koselig julefilm sammen.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 20:05   #20
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan feire jul uten familie?

Jeg tror jeg hadde laget i stand en fin og tradisjonell julaften for to. Og så hadde vi kanskje reist av gårde 1. eller 2. juledag til et eller annet sted som var fint for oss begge et par-tre dager. F.eks. en storby ikke alt for langt unna (hvis jeg ser for meg meg og en av ungene mine).

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no