Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråd 2016 - alt det du IKKE rakk ... :-D

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-16, 13:20   #1
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Pil

Juletråd 2016 - alt det du IKKE rakk ... :-D

Så sitter jeg her da, to dager før julaften og må bare innse at det var en del jeg hadde planer om å gjøre som jeg/vi ikke rekker. Det er:

Lage Sara Bernhard
Lage pepperkakehus (pleier å kjøpe og pynte, men det ble ikke tid til det engang i år...)
Pynte pepperkakene som ble bakt for noen uker siden
Vaske vinduer
Liste gangen
Og så burde- ideelt sett- huset sikkert vært renere og penere også, men totalt julevasket hus har jeg aldri rukket, så det hadde jeg egentlig ikke på lista i år heller.
Vel, vel, det blir jul likevel!

Så- hva er det DU hadde tenkt å gjøre før jul som det ikke ble tid eller ork i igjen til?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 13:24   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråd 2016-alt det du IKKE rakk...:-D

Jeg har ikke laget marsipan. Jeg har et sånt sett der jeg kan lage skikkelig fine marsipanfigurer så det blir små fruktfat og alt med seg. Det rekker jeg bare aldri.

Peppernøtter lurte jeg litt på å lage i år, men det gikk ut det også.

Julekonserten jeg skulle synge på måtte jeg melde forfall til på grunn av lei forkjølelse og dropskokingen vi skulle vært på samme helgen gikk ut med høye kneløft siden både jeg og vertsskapet var syke.

Men ellers tror jeg vi har styr på ting.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 13:24   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråd 2016-alt det du IKKE rakk...:-D

Jeg er preget av tidligere års fiaskoer, så her ligger lista lavt.

Det eneste på lista jeg ikke har gjort er å vaske hus, men det kommer noen og fikser det i morgen, og å kjøpe inn mat. Det siste håper jeg at jeg rekker, siden vi blir 12 til middag. Litt stusselig med havregrøt på julaften.

I følge mannen har vi ikke rukket å rydde kjelleren, men det var ikke på lista mi uansett. Vi feirer jo ikke jul der nede.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 13:28   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråd 2016-alt det du IKKE rakk...:-D

Håh!

Julekort
Bake julekaker
Lage hjemmelagde julegaver til majoriteten (det ble bøker, gitt)
Hogge tre i egen skog
Vaske huset
Dra på julekonsert
Dra på Putti
Åpne julekalenderen hver dag

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 13:29   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråd 2016-alt det du IKKE rakk...:-D

-Gå på juleforestilling eller julekonsert i advent.
-Julekort.
-Frisørtime for meg og ungene (jeg får kjøpe meg en hjemmefarge og farge grå ettervekst i morgen. Guttungen er egentlig bare kul med litt langt, forvokst hår, og lugg som han må kaste på. Luggen til jenta med kort pannelugg får jeg prøve å stusse selv, ellers får vi ta den til side med litt gele.
-Ny julekjole til meg selv.
-Finsko til ungene.

Alt som jeg hadde planer om å rydde, vaske, bake og ordne til jul har jeg gjennomført. Lista lå lavt, så det gikk helt greit.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 13:46   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråd 2016 - alt det du IKKE rakk ... :-D

Veit ikke ennå, jeg har da knapt begynt!


Vi har et pepperkakehus i skapet som nok blir underholdning i romjula. Hvis vi gidder. Og så har vi vært sjuke, så det blir romjulskort.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 13:47   #7
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråd 2016 - alt det du IKKE rakk ... :-D

Jeg hadde vel tid, men manglet energi til

- julekort
- pepperkakehus
- bake vepsebol, brune pinner og krumkaker
- lage karameller og brente mandler
- kjøpe julegaver og gi til trengende lokalt her



Slipper unna mange kalorier da, om ikke annet.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 13:56   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråd 2016 - alt det du IKKE rakk ... :-D

Det einaste eg kjem på er julekort. Eg synes det er så kjekt å få julekort, og eg synes det er kjekt å sende ut også. I år fekk me ikkje laga til jul. Vurderer å sende ut nyttårskort. Er det innafor?


Me har lavt ambisjonsnivå når det kjem til juleførebuing. Ikkje vaskar me noko særleg. Ikkje bakar me noko særleg. Det blir vanleg helgevask. Og me har bakt kringler/bollar, gule bomber, peppermyntestenger og pepperkaker (frå ferdig deig). I dag har eg og ungane laga figurar av ferdigmarsipan. Stort sett berre kuler med nonstop på.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 14:03   #9
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråd 2016 - alt det du IKKE rakk ... :-D

Jeg rakk egentlig ingenting. Skal på hytta da, så det er avslappende. Rakk ikke en gang å reise på hytta - ble utsatt til i morgen.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 14:09   #10
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråd 2016 - alt det du IKKE rakk ... :-D

Jeg rakk ikke å bli skikkelig frisk!

Helsikkes influensa som sitter i så lenge. Det gjorde at jeg bare kunne glemme:

  • enkelte kakesorter
  • kransekake
  • pepperkakehus (skal lage det til romjula da...)
  • vasking av hus (det blir kattevask i morgen kveld...)
  • rydding av soverom og "julet" sengetøy (kun ungene fikk)
  • rydding av ungenes leker, og gjøre klart til nytt innrykk
  • dra på juleforestillinger
  • gå tur i nabolaget og se på julepyntede hjem (det må vi også få til i romjula)
  • mer pynting av huset

Jeg håper enda at jeg skal rekke et par ting, men det ser mørkt ut.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 14:16   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråd 2016 - alt det du IKKE rakk ... :-D

Tja...

- vi har ikke bakt pepperkakehus.. jeg fant ikke glutenfritt, og orker ikke lage fra bunnen av
- prøvde meg på gule bomber idag, alt gikk skeis... vurderer muligens prøve i morgen.
- skikkelig husvask, spesielt badet
- bake gode rundstykker

Men. Jul blir det.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 14:24   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråd 2016 - alt det du IKKE rakk ... :-D

Det er faktisk et par gaver som kommer til å bli romjulsgaver. Det er til noen som egentlig ikke er på listen, men som jeg kom på skulle få noe likevel, så da kommer det frem litt senere.

Og så har vi ikke hatt juleverksted hjemme enda, men det er jo fortsatt tid.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 14:27   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråd 2016 - alt det du IKKE rakk ... :-D

Kjøpe og pynte pepperkakehus
Vaske vinduer
Kose meg
Høre på julemusikk

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 14:29   #14
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråd 2016 - alt det du IKKE rakk ... :-D

-Kjøpe rammer til noen portrettbilder av minste som skal være gaver.
-Anskaffe gavekort fra kjøreskolen på Trafikalt grunnkurs som er gave til mellomste
-Bake cookies, deigen er laget, må stekes i kveld. Eller i morgen.
-Alt jeg skal gjøre i morgen når jeg har fri fra jobb. Hvis jeg blir ferdig på jobb i dag så jeg kan ta fri i morgen.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 14:29   #15
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråd 2016 - alt det du IKKE rakk ... :-D

Rakk ikke lage oreokuler og fløtekarameller. Ellers har jeg faktisk rukket alt, men pynting av juletre og innkjøp til juledagene gjenstår. Samt matlaging og baking av ostekake og gulrotkake. Men det rekker jeg.

Rundstykker blir bakt hver morgen, setter deig før jeg legger meg og storesøster triller ut om morgenen.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 14:31   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråd 2016 - alt det du IKKE rakk ... :-D

Ingenting.

Noen fordeler skal man ha av å legge listen skikkelig lavt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 14:31   #17
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråd 2016 - alt det du IKKE rakk ... :-D

Jeg fortrenger, så jeg aner ikke hva jeg ikke har rukket. Deilig.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 14:33   #18
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråd 2016 - alt det du IKKE rakk ... :-D

...og DER - fikk jeg ringt kjøreskolen og gjort en avtale om å komme innom i ettermiddag eller i morgen, det ordner seg! Takk for nyttig tråd Rine!!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 14:36   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråd 2016 - alt det du IKKE rakk ... :-D

Har ikke bakt noe.
Har ikke kjevlet ut og stekt pepperkake. Har kjøpt deig.
Har ikke laget pepperkakehus til Pepperkakebyen (de har jo frist i oktober nærmest).
Har i grunnen ikke pyntet særlig til jul.
Har ikke kjøpt alle gavene.
har ikke fått bestilt og rammet inn bilde av gullungene.

Jeg skal prioritere de to nederste. Og så skal jeg bake noe i morgen. Og så bør jeg vel snart lage en handleliste.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 14:40   #20
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråd 2016 - alt det du IKKE rakk ... :-D

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ingenting.

Noen fordeler skal man ha av å legge listen skikkelig lavt.

Jeg er litt der, jeg også.

Men jeg hadde håpet at vi skulle fått støpt lys. Det har jeg villet i flere år, og jeg har så mye stearinrester. Jaja, kanskje legge lista ned til å lage tennbriketter neste jul. Det må vel gå.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no