Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skjedde noe komisk da du fødte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-06, 09:38   #81
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skjedde noe komisk da du fødte?

Det komiske hos oss skjedde på vei til føden. Klokka var halv elleve på kvelden, jeg hadde kjempevonde rier og kjente at jeg begynte å få lyst til å presse.
Etter 7-8 minutter kom vi ut på E-18. Der var det stillestående kø (veiarbeide)!! Det skjer jo aldri, så sent på kvelden.
Det verste var at vi stilte oss pent i køen og begynte å vente.

Etter litt fikk jeg mannen til å kjøre forbi og frem til veisperringen. Der stod en politimann og viste med en myndig hånd at vi måtte stoppe.
Mannen åpnet vinduet og gaulet "hon ska føda!"

Da skal jeg si politimannen begynte å fomle etter telefonen
Han fikk ringt andre enden av veisperringen og stoppet motgående trafikk, så det gikk bra. Vi rakk frem

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 10:12   #82
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skjedde noe komisk da du fødte?

Mamma's første fødsel på 60-tallet: 18 år og alene, siden fedre fikk ikke være med. Hun fikk lystgass når en av nonnene skulle sy henne etter fødselen, og lurte fælt på hvem det var som visste så mye rart om henne. Denne personen snakket og snakket om ting nesten ingen andre visste om. Joda - det var nok en høy mamma som utbroderte alle sine hemmeligheter. Og ikke nok med det, hun klarte jo ikke å holde kjeft, så til slutt kom det fra nonna som var opptatt med å sy: "Kan du holde fred og ligge stille, kjøttet er jo seigt som på ei gammel geit!"


Og etter at min eldste søster var født, sto pappa og mammas lillebror på trappa til KK og ringte på. En brysk nonne lurte på hva de ville? "Vi skal inn og se barnet vårt!" kom det i kor fra dem.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 10:26   #83
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjedde noe komisk da du fødte?

Da jeg ble født, i 1977, kom jeg en måned forsinket. Min mor var sikker på terminen, da mine foreldre hadde forsøkt og forsølt og fosøkt i flere år. Hun ver 100% sikker på unnfangelseøyeblikket, og ut fra den, var min termin 10.februar(min fars bursdag). Legene ville ikke tro henne da hun begynte å gå laaaangt over tiden, så de ville ikke sette i gang noen fødsel. Da jeg endelig kom 10. mars, poppet jeg ut i gangen mellom fødestue og ankomstrom. Huden min var så skrukkete og flassete etter flere uker for lenge i livmoren at min mor utbrøt: "Fysj for en stygg unge! Hun ligner jo på svigerfar!"

Min mor er veldig flink i dag til å si at jeg ikke ligner på ham lenger, men er blitt en vakker ung dame!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 10:31   #84
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skjedde noe komisk da du fødte?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

(...) "Fysj for en stygg unge! Hun ligner jo på svigerfar!"
(...)

Hva sa din svigerfar til den kommentaren?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 10:35   #85
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjedde noe komisk da du fødte?

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Hva sa din svigerfar til den kommentaren?

Det vet jeg faktisk ikke ...

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 11:53   #86
kunstnerspiren
Til tider frustrert...
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 398
kunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populær
Standard

Sv: Skjedde noe komisk da du fødte?

Siden det var jeg som startet denne tråden her, så får jeg fortelle en liten snutt fra min andre datters fødsel. Jordmoren var svensk og utbrøt i det hodet sto i åpningen: "Titta! Nu kommer huvudet! Rotthår!"
Mannen min, som forøvrig hadde plassert seg på behørig avstand til "DET" der nede, av tidligere erfaringer da "alt vrengte seg" i første fødsel...(hans traumatiske beskrivelse) hoppet rimelig kjapt opp mellom bena mine der "DET" skjedde alikevel. "RØDT HÅR????" spør han høyt og tydelig og lurer på i sitt stille sinn, siden verken han eller jeg har rødt hår...,om kanskje postmannen har rødt hår...?!Men jordmoren kommer den stakkars postmannen til unnsetning og forklarer: "Rotte hår!" De små korte hårene på babyens hode liknet i følge jordmoren på rottehår...Så ut av musa kom ei rotte, forstå det den som kan!!!!

__________________
kunstnerspiren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 12:35   #87
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skjedde noe komisk da du fødte?

Komisk og komisk.

Tinkeliten ble kom via keisersnitt. Jeg hadde spinalbedøvelse og det var ganske rart å kjenne at de herjet med innsiden av magen min - uten at det gjorde vondt. Sambo satt på min side av forhenget og hadde problemer med å holde seg alvorlig når han så ansiktsuttrykkene mine. Det var som å kjøre berg og dalbane, bare at jeg lå helt i ro.

Særlig pen var han heller ikke, kunne vi konstatere da det ble løftet opp en blå rynkete bylt. De er ikke alltid så pene i uke 32 - men det kom seg heldigvis fort!

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 12:42   #88
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skjedde noe komisk da du fødte?

Vel. Jeg skulle altså få epidural. Og godt var det. Men jeg måtte vente på anestesilegen, fordi hun var litt opptatt ett annet sted for øyeblikke.

Jeg grep tak i den stakkars jordmorens frakk, trakk henne innti meg, og gav henne en lekse om budsjettering, feilprioritering og hva mine skattepenger skulle brukes til. Nemlig å ansette flere anestesileger. Stakkars dame. Min kjære var så flau at han unnskylte seg med at han måtte legge flere penger på parkometret. Jadda.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 00:12   #89
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjedde noe komisk da du fødte?

Fantastiske historier!

Jordmor: Nå er du på målstreken.
Jeg, brølende: DET VAR DA EN HELVETES BRED MÅLSTREK!!!!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 00:25   #90
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Skjedde noe komisk da du fødte?

Jeg ombestemte meg, og hadde ikke lyst å føde allikevel jeg. Men det var visst for seint.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 01:13   #91
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skjedde noe komisk da du fødte?

Opprinnelig lagt inn av Shakira, her.

Jeg ombestemte meg, og hadde ikke lyst å føde allikevel jeg. Men det var visst for seint.

Det gjorde jeg også. Spurte flere ganger om ikke jeg kunne få gå hjem så kunne vi fortsette neste dag.

Ellers så tror jeg min mann husker den siste fødselen ganske godt. I mangel av noe bedre å bite på, så tok jeg tak i låret hans under en pressrie og bet det jeg var god for. Stakkaren gikk med svart lår i flere uker etterpå.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 01:58   #92
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skjedde noe komisk da du fødte?

Det var et par episoder som jeg ikke akkurat greide å se humoren i mens fødselen var i gang, men som jeg kan le av i dag. Som da sykepleierstudenten som skulle være tilskuer nesten besvimte og måtte gå ut. "Jeg er ikke så glad i å se blod og sprøyter og slikt skjønner dere" sa hun. Snakk om å velge feil yrke.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 02:21   #93
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skjedde noe komisk da du fødte?

Kan ikke huske noe annet enn da jeg skulle ha nr 1 og vannet gikk, lå på fødestuen og ventet på at de skulle fjerne dryppet fordi jeg ikke fikk noen rier,Men så plutselig gikk vannet og jeg sa til mannen at nå gikk vannet, mannen kommer bort til meg og står å tramper i den lille vanndammen som ligger på gulvet og påstår at det er nok bare fra beina hans, (det regnet ikke ute den dagen eller,men han var helt i ørska) Herregud da mann sa jeg, jeg kjenner jo at det renner fra meg, han ser dumt på meg og så løper han ut i korridoen og på vei til å finne en jordmor, halvveis finner han ut at det kanskje er dumt og kommer inn igjen og trykker på alarmen ved sengen. har ledd litt av dette i ettertid, det var ganske så komisk å se på han.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 14:40   #94
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skjedde noe komisk da du fødte?

Opprinnelig lagt inn av Lille Blå, her.


Fra min fødsel kan jo fortelle at da jeg fikk epidural og ble bedøvet, spøkte jeg med at det var godt anestesilegen ikke var kjekk, så fæl som jeg så ut.

"Min" var veldig kjekk, husker at jeg regsitrerte det, og brydde meg filla. Men jordmor og barnepleier ble helt på styr da han kom.

Nummer to var en ABC fødsel, og da bannet jeg visst mye, på engelsk (snakk om teit). Jeg banner veldig sjelden til vanlig. Det komiske var at jeg ba om unskyldning hver gang jeg hadde sagt noe stygt.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 21:54   #95
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Skjedde noe komisk da du fødte?

Nr. 2: Etter han var kommet ut spør jeg om jordmoren vet om Mette Marit også hadde født denne natten. Jeg tenkte på henne, hun hadde jo termin rundt de dagene. 3. desember fødte hun prins Sverre.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 22:01   #96
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.091
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjedde noe komisk da du fødte?

Kanskje ikke så komisk for andre, men jeg har fliret godt i etterkant av fødselen.
Utdrivelsen tok rimelig lang tid og var helt for jæ.... vond, jordmor prøvde å oppmuntre meg med at de hadde sett hodet i åpningen flere ganger hvorpå jeg gaulet ut "kan du ikke bare dra hue ut da!!!". Da kom det tørt fra JM, "han har ikke nok hår".

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 22:03   #97
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjedde noe komisk da du fødte?

Jeg prøvde visst å knekke nakken på kjære.

Når pressriene begynte,og jeg var kommet opp i fødesengen, så fant jeg ut, at dette skulle vi jo være sammen om, så jeg tok godt tak rundt nakken og trakk han ned til meg.

Han fikk hjelp til å komme seg løs av jordmødrene.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 22:04   #98
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skjedde noe komisk da du fødte?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Kanskje ikke så komisk for andre, men jeg har fliret godt i etterkant av fødselen.
Utdrivelsen tok rimelig lang tid og var helt for jæ.... vond, jordmor prøvde å oppmuntre meg med at de hadde sett hodet i åpningen flere ganger hvorpå jeg gaulet ut "kan du ikke bare dra hue ut da!!!". Da kom det tørt fra JM, "han har ikke nok hår".

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 22:06   #99
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjedde noe komisk da du fødte?

Jeg har virklig ledd høyt av alle de morsomme historiene i denne tråden! Håper det kommer mange flere.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 22:11   #100
kunstnerspiren
Til tider frustrert...
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 398
kunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populær
Standard

Sv: Skjedde noe komisk da du fødte?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg prøvde visst å knekke nakken på kjære.

Når pressriene begynte,og jeg var kommet opp i fødesengen, så fant jeg ut, at dette skulle vi jo være sammen om, så jeg tok godt tak rundt nakken og trakk han ned til meg.

Han fikk hjelp til å komme seg løs av jordmødrene.

Det var akkurat sånn jeg gjorde med nr 3! Bortsett fra at jeg tok tak i tskjorta hans,et fast knugende og sterkt grep om brystet oppunder halsen, sånn type: "Tøffer-du-deg-eller? Skal-vi-sloss?" Og jeg hadde jordmor på min side , så mannen slapp desverre ikke ut av mitt grep! Men måtte stå og bøye seg frem og tilbake, frem og tilbake tusen ganger før ungen endelig kom ut! Tskjorta så ikke ut da alt var vel overstått! Dyyyyp utrigning...og vondt i ryggen!

__________________
kunstnerspiren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no