Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

En dag i Paris

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-09, 09:56   #1
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En dag i Paris

For å ikke kuppe den andre tråden om hotellanbefalinger.

Vi skal ha en mellomlanding i Paris i begynnelsen av juni. Lander på CDG ca klokken 09.00, og neste fly letter ca 12 timer senere, altså 21.00.

Vi har vel ikke tenkt så mye på den mellomlandingen, tenkt at vi kan jo dra inn til Paris og se oss litt rundt. Men nå ser jeg jo at man bør beregne 3 timer fra sentrum og til flyplassen, så det er vel ganske uaktuelt.

Så hva burde vi finne på den dagen? Er åpen for det meste, shopping, natur, fine områder av byen og hva som helst. Burde være i tilknytning til offentlig transport. Vi har med oss jenta vår på 3, og da er det ikke så aktuelt med drosje (de har som regel ikke barnesete).

Noen forslag eller anbefalinger?

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 10:21   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En dag i Paris

det jeg skrev var at jeg regner meg 3 timer fordi det verste jeg vet er å stresse Jeg er svært ofte i Paris i jobbsammenheng og det er alltid noe, så er det kø, eller streik, eller metroen står, eller toget går ikke, eller det er bombetrussel og hva har du. Med god tid slipper jeg å tenke på sånt

Du får mange timer i Paris sentrum med 12 timer totalt da, det er jo grenser for hvor lenge dere orker å trave rundt med en 3-åring på slep også

Har dere vogn med? Om dere belager dere på metro og tog vær obs på at det - primært på metro - ikke er heiser eller rulletrapper, men veldig veldig mange trapper.

Dere kan jo f.eks ta toget rett inn til sentrum (RER B til ... er det st. Michel den heter den stoppen tro), også kikke på Notre Dame og evt. St. Chapelle, også rusle langsmed elva bort til Eiffeltårnet? Evt. gå innover i latinerkvarteret fra Notre Dame, også rusle bort til til Eiffeltårnet derfra, det områdets er litt kaksete og pent av seg og morsomt å se
Evt er det også koselig å hoppe av RER-B på les Halles (NB: grusom holdeplass, men fint når du kommer "opp"), så kan dere se på Pompidou-senteret og gå videre inn i 3/4 arrondissement og le Marais, som er veeeeeldig hyggelig. Og ikke så turistbefengt og juglete som latinerkvarteret.
Om dere vil flanere, kan dere hoppe av RER-B på les Halles, ta metroen bort til triumfbuen, også flanere tilbake ned Champs Elysees mot Louvre

Mye fint å kikke på da

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 12:52   #3
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: En dag i Paris

Mye bra tips i svaret til m^2 ja
Men jeg ville unngått Les Halles. Grusomt sted ja.. Ville tatt RER til Charles de gaulles Etoile (Triumfbue-stasjonen), spasert ned Champs Elysee, tatt en hvil i nydelige Tuilleries-parken, lekt litt der (lekeplass og vanndam med fjernstyrte båter, esler og boder med is) og så enten spasert bortover Rue de Rivoli og kikket på Louvre og den store pyramiden i glass og så tatt metroen tilbake til Etolie og RER som tar dere til flyplassen. På Champs Elysee er det Disney-butikken, noe som kan være artig for barnet deres. Der er det også Planet Hollywood, Zara, ProMod, NafNaf, Morgan, Sephora (must!!) og mange andre vidunerlige butikker for store og små.

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 11:32   #4
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En dag i Paris

Litt sent, men takk for svar.

Nå drar vi i morgen, og jeg gleder meg til hva som ser ut til å bli en flott dag i Paris.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no