Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvilke parker i Orlando med en 6-åring?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-09, 04:12   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke parker i Orlando med en 6-åring?

Vi skal til Orlando neste helg. Mannen er på kongress og jeg og Herremannen blir med. Jeg regner med at vi besøker to parker. Hvilke anbefaler du til meg og Herremannen på 6 år? Er Disney World og Animal Planet best?

Vi kan sikkert dra dit flere ganger. Sea World tror jeg utgår denne gangen for det er et stort akvarium i Miami og i tillegg var vi på et i Frankrike sist sommer (men de er selsvagt mindre enn Sea World).


Sist redigert av Pelen : 25-05-09 kl 04:18.
Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 10:16   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke parker i Orlando med en 6-åring?

Definitivt Universial Studios! Og Disney.
Og både der og på Disney - bo på en av hotellene inne på området

Disney: les deg opp på kø-systemet, du kan unngå mye kø ved å utnytte kølappsystemet. Universal: kjøp først-i-køen-pass

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 10:23   #3
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Hvilke parker i Orlando med en 6-åring?

Disney World er hele komplekset og har mange parker: Magic Kingdom, Epcot, Hollywood studios, Animal Kingdom, og vannparkene Blizzard Beach og Typhoon Lagoon.

For en på seks år er nok Magic Kingdom definitivt den beste parken.. Men vær obs på at det kan være lange køer.. Animal Kingdom er også en veldig hyggelig park. Tror de to er de jeg ville brukt tid på først... Hollywood studios er også bra, men kanskje litt mindre å se på for en i hans alder.

Dere som bor så nærme sjekk priser på sesongkort, og husk å ta med bevis på at dere bor i Florida. Tror det er egne priser for "Florida Residents".

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 12:48   #4
Labolina
Superduperaktiv
 
Labolina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 709
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Hvilke parker i Orlando med en 6-åring?

Om dere skal i to parker ville jeg dratt i Magic Kingdom og Animal Kingdom.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 13:53   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke parker i Orlando med en 6-åring?

Opprinnelig lagt inn av Amic@, her.

Disney World er hele komplekset og har mange parker: Magic Kingdom, Epcot, Hollywood studios, Animal Kingdom, og vannparkene Blizzard Beach og Typhoon Lagoon.

Ja, jeg kom på det når jeg hadde lagt meg at jeg hadde skrevet feil. Jeg mente Magic Kingdom.

Og det stemmer at det er egne priser for oss som bor i Florida. Jeg har ikke førerkort når vi er der (skal ta det dagen etter at vi kommer hjem), men jeg får ta med meg litt andre papirer og håper at det er godt nok. Køsystemet ja, det må jeg lese om. Hotellet er det som mannens jobb betaler (vi må bare betale vår frokost). Og det er Orlando World Center Marriott Resort & Convention Center. Jeg har lagt inn en dag med bare avslapping og kos der. Bassengområdet ser rimelig stort ut. Akkurat nå høljer det ned her, så vi får håpe at det blir bedre vær til neste helg.

Opprinnelig lagt inn av Labolina, her.

Om dere skal i to parker ville jeg dratt i Magic Kingdom og Animal Kingdom.

Ja, jeg tror at det er riktig.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 14:30   #6
Labolina
Superduperaktiv
 
Labolina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 709
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Hvilke parker i Orlando med en 6-åring?

Kanskje du finner noe om køsystemet her;

http://www.disboards.com/forumdisplay.php?f=2

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 16:15   #7
malou
Logistikkdronning
 
malou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 707
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke parker i Orlando med en 6-åring?

Hadde med 6-åringen i fjor på Sea World og Magic Kingdom. Poden var i ekstase og brydde seg ikke om 33 varmegrader og kilometervis med kø. (foreldrene sverget på at dette var første og siste gang ) Jeg synes forresten Sea World var best, ikke så hektisk og voldsomt som Magic Kingdom. Shamu er jo et must og det er flust av karuseller, show og mange aktiviteter ungene kan være med på. Poden snakker ennå om da han klappa ei rokke. Dattera på 3 husker kun at Shamu spruta på henne.

Oisann, så nå at Sea World ikke var interessant. Anbefaler det allikevel, jeg

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 16:21   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke parker i Orlando med en 6-åring?

malou, vi skal absolutt dit en gang, men jeg føler ikke at det er det som haster mest nå når det ikke var så lenge siden vi var på noe lignende. Og angående Magic Kingdom så vet jeg ikke om jeg gleder meg eller ikke ... Å se på dyr er jo som regel bare stas (så lenge de ser ut å ha det greit).

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 17:51   #9
malou
Logistikkdronning
 
malou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 707
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke parker i Orlando med en 6-åring?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

malou, vi skal absolutt dit en gang, men jeg føler ikke at det er det som haster mest nå når det ikke var så lenge siden vi var på noe lignende. Og angående Magic Kingdom så vet jeg ikke om jeg gleder meg eller ikke ... Å se på dyr er jo som regel bare stas (så lenge de ser ut å ha det greit).

Høres fornuftig ut

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 20:50   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke parker i Orlando med en 6-åring?

Sier det igjen jeg, Universal Studios (det er forøvrig 2 parker da)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 23:58   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke parker i Orlando med en 6-åring?

Vi valgte Hollywood studios (husker ikke eksakt navn) ettersom det var Star Wars helg der samt Animal Kingdom. Vi har jo mulighet å dra tilbake og jeg syns at dette ble en perfekt blanding for oss denne gangen. Stunshowet samt Star Wars reisen var det mest imponerende på den første og Animal Kingdom var mer imponerende enn ventet. Herremannen var stor nok til å dra opp på Mount Everest og han innrømmet direkte etterpå at det var skummelt men samtidig storveis, 2 sekunder etterpå var det ikke als skummelt. Det er en berg-og-dalbane som går opp i et stort fjell som de har bygget som er en kopi av Mount Everest og man kjører i perioder baklengs i mørkret og jeg tror nok at det ikke er noen som ikke kan la være å skrike litt av småredsel der. Men veldig gøy.

Køsystemene var forøvrig imponerende og der det var lange køer (50 min) hadde de jo alltid bygget det så at man alltid hadde noe å se på og køene beveget seg alltid. Vi var veldig fornøyde! Jeg og Herremannen ble for øvrig mest våte av alle i raftingen. Mitt skjørt var søkkvått helt rundt. Men det tørker jo raskt og det var gøy!

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 21:08   #12
Noras mamma
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 297
Noras mamma er litt kul
Standard

Sv: Hvilke parker i Orlando med en 6-åring?

Opprinnelig lagt inn av Labolina, her.

Om dere skal i to parker ville jeg dratt i Magic Kingdom og Animal Kingdom.

Enig

__________________
Prinsessen født juni 08
Noras mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no