Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-13, 23:03   #341
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Kjenner jeg blir provosert, jeg. Makan til forutinntatte, og negativt innstilte. Å "ikke gidde" å lese fordi dere har stemplet henne som rosablogger og derfor undermåls. Skikkelig skuffet er jeg, og hadde forventet noe helt annet av FP-folk jeg anser som relativt oppegående.

Her tillegger du meg meninger jeg ikke har. Jeg finner både blogginnlegg og fødselshistorier komplett uinteressante - uansett hvem det handler om. Det gidder jeg ikke bruke tid på.

Jeg finner det svært underlig at noen kan føle så sterkt om at man ikke ønsker å lese en blogg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 23:09   #342
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Jeg har ikke et sterkt ønske om å lese fødselshistorien hennes. Hvorfor skulle jeg? Den er sikkert fin, men det er også tusenvis av andre fødselshistorien som ligger ute på nett uten at jeg leser dem.

Jeg må innrømme at jeg har lest en del i bloggen hennes i forbindelse med debatten, men jeg ønsker ikke å fortsette med det. Dette er en millionindustri jeg ikke ønsker å bidra til mer enn det jeg allerede har gjort.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 09:53   #343
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Er det så stor forskjell fra å lese andre fødselshistorier f.eks. her inne?

Såklart er det det. Mange av brukerne her inne kjenner jeg jo. Noen privat, og noen etter å ha frekventert de samme fora i 8-9 år!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 09:58   #344
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Kjenner jeg blir provosert, jeg. Makan til forutinntatte, og negativt innstilte. Å "ikke gidde" å lese fordi dere har stemplet henne som rosablogger og derfor undermåls. Skikkelig skuffet er jeg, og hadde forventet noe helt annet av FP-folk jeg anser som relativt oppegående.

Skuffet fordi folk ikke gidder å lese rosablogger? Are you fucking kidding me?

Det er da vel ingen som kjenner FP som kunne ha innbildt seg at særlig mange leser sånt? Skilpy, Toffen og jeg for eksempel ivrig diskuterende siste innlegg fra noen som kaller seg Fotballfrue?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 10:04   #345
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Den var faktisk vel så interessant som mye av det jeg leser her på FP, for å være ærlig.

Jeg er skrudd sammen på en annen måte. Jeg føler en tilhørighet og en form for vennskap med svært mange her inne. Mennesker som har delt av seg selv og som jeg "ser" og møter på hver dag, som jeg noen ganger tenker på IRL, som jeg bekymrer meg for og bryr meg om. Noen er så klart mer anonyme enn andre, men det er ganske mange aktive brukere her inne, og jeg skjønner ikke hvorfor en fotballfrues fødseleshistorie skal være mer eller like interessant som fødselshistorier eller andre historier, her inne.

Skal jeg lese den fordi hun er semikjendis? For å oppveie det negative hun møter?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 10:09   #346
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Nå har jeg ikke lest den, men jeg kunne godt ha gjort det. Ikke fordi jeg egentlig er så nysgjerrig på fødselen hennes, fødsler har jeg vært med på hundrevis av slik at fødselshistorier bare er interessant hvis jeg kjenner hovedpersonene, men mer fordi dette bildet har blitt diskutert så sønder og sammen at jeg faktisk synes det er litt interessant å se vinklingen hennes.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 10:14   #347
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nå har jeg ikke lest den, men jeg kunne godt ha gjort det. Ikke fordi jeg egentlig er så nysgjerrig på fødselen hennes, fødsler har jeg vært med på hundrevis av, men mer fordi dette bildet har blitt diskutert så sønder og sammen at jeg faktisk synes det er litt interessant å se vinklingen hennes.

Vinklingen på fødselshitorien er hardt arbeid, blod, svette og tårer og lykke.
Det som gjør at jeg MÅ glane på det fotballfruen gjør, er jo at hun i det ene øyeblikket skriver fine hæppisnæppi innlegg i bloggen sin, samtidig som hun krangler med folk så busta fyker både i kommentarfeltet i egen blogg og andre steder. Bloggen er full av jule(!)bilder fra det Vakre Hjemmet, bilder av baby med delvis skjult ansikt og fruen i lekre gevanter som folk kan bestille til seg selv fra egen link i innlegget. Bloggen er et glanset magasin. Bildet ble lagt på instagram.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 10:16   #348
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Kanskje det er lov å håpe på at hun skjermer denne ungen litt da? Det er tross alt egentlig bedre å selge reklame på seg selv en på barnet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 10:20   #349
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Kanskje det er lov å håpe på at hun skjermer denne ungen litt da? Det er tross alt egentlig bedre å selge reklame på seg selv en på barnet.

Jepp, man kan jo håpe. Samtidig så opplever hun jo en sinnsyk interesse for babyen og det nye livet og det må være utrolig fristende å smi mens jernet er varmt. Hun er jo en millionindustri.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 10:27   #350
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg er forutintatt, det innrømmer jeg glatt.
Det er lenge siden jeg bestemte meg for at den dama ikke skal få et eneste klikk fra meg, heller ikke fødselshistorien uansett hvor rørende den påstås å være.
Jeg ønsker ikke å bidra til at det hun formidler gjennom sitt uteendefokus og havesykefokus skal være noe som den oppvoksende slekt ser på det eneste rette og som et ideal, og vil derfor ikke gi klikk som genererer inntekter til henne.

Men å diskutere henne som fenomen på et annet forum, det gidder du? Et annet forum der hun ikke er tilstede selv (såvidt jeg vet), og dermed lar alle kommentarer stå ubesvart?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Her tillegger du meg meninger jeg ikke har. Jeg finner både blogginnlegg og fødselshistorier komplett uinteressante - uansett hvem det handler om. Det gidder jeg ikke bruke tid på.

Jeg finner det svært underlig at noen kan føle så sterkt om at man ikke ønsker å lese en blogg.

Jeg bryr meg ikke om at du ikke gidder å lese en blogg. Men jeg bryr meg om at du gidder å uttale deg uten å VITE. Er det ikke det som hele tiden er viktig her på FP? At man ikke får uttale seg uten å selv ha lest artikler - da blir det synseføling. MEd andre ord, drit i å lese blogg - men drit da også i å kommentere.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Skuffet fordi folk ikke gidder å lese rosablogger? Are you fucking kidding me?

Det er da vel ingen som kjenner FP som kunne ha innbildt seg at særlig mange leser sånt? Skilpy, Toffen og jeg for eksempel ivrig diskuterende siste innlegg fra noen som kaller seg Fotballfrue?

Viser til det over - jeg bryr meg mindre enn null om hvem som gidder å lese rosablogger, men når man velger å diskutere en blogger inngående, burde man i det minste gidde å lese det bloggeren skriver.

Jeg har hverken skrevet, tenkt eller "følt" at du, Skilpy eller Toffen er brukere jeg har siktet til i mitt innlegg.

Grunnen til min indignasjon er at man velger å skrive en kommentar som utelukkende er negativt innstilt etter at man flere ganger har valgt å kommentere i en diskusjonstråd. "Jeg gidder ikke å lese, men jeg kan skrive negativt likevel, selv om jeg ikke har lest eller vet hva som står der!".

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 10:30   #351
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Kan man ikke uttale seg negativt basert på et bilde man har sett, uten at man har lest bloggen som den fotograferte også har? Hvor mange år tilbake må man i så fall lese bloggen for å ha nok grunnlag til å mene noe negativt?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 10:34   #352
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Bare at dere i hele tatt gidder å lese fødselshistorien, er beundringsverdig, synes jeg.
Bill.Mrk. Livet er for kort.

Forutinntatt?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg så på bildene og fant ut at hun droppet de rosa pelstøflene under fødselen. Men gadd ikke lese jeg heller.

Eller denne?

Eller en bruker som er til det første nevnte innlegget?

Dette handler ikke om bildet.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 10:35   #353
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Forutinntatt? Fordi jeg ikke gidder å lese en fremmed persons fødselshistorie?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 10:39   #354
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Men å diskutere henne som fenomen på et annet forum, det gidder du? Et annet forum der hun ikke er tilstede selv (såvidt jeg vet), og dermed lar alle kommentarer stå ubesvart?



Jeg bryr meg ikke om at du ikke gidder å lese en blogg. Men jeg bryr meg om at du gidder å uttale deg uten å VITE. Er det ikke det som hele tiden er viktig her på FP? At man ikke får uttale seg uten å selv ha lest artikler - da blir det synseføling. MEd andre ord, drit i å lese blogg - men drit da også i å kommentere.



Viser til det over - jeg bryr meg mindre enn null om hvem som gidder å lese rosablogger, men når man velger å diskutere en blogger inngående, burde man i det minste gidde å lese det bloggeren skriver.

Jeg har hverken skrevet, tenkt eller "følt" at du, Skilpy eller Toffen er brukere jeg har siktet til i mitt innlegg.

Grunnen til min indignasjon er at man velger å skrive en kommentar som utelukkende er negativt innstilt etter at man flere ganger har valgt å kommentere i en diskusjonstråd. "Jeg gidder ikke å lese, men jeg kan skrive negativt likevel, selv om jeg ikke har lest eller vet hva som står der!".

Akkurat det du skriver her, Saint, understreker jo det Guava og jeg har sagt - at det er ekstremproblematisk med blogging som fenomen - nettopp fordi du og veldig mange mener at man ikke kan uttale seg om henne i et forum hvor hun ikke deltar. da mener jeg at du ser på henne som privatperson og ikke som Fotballfrue(TM). Jeg tenker at det blir litt som om Knausgård skulle postet et kontroversielt bilde av seg seg. Man ville da godt kunne si masse om hans valg, om bildet han har postet, hva han står for og budskapet han sender ut vede å poste dette fiktive bildet osv. selv om man ikke har lest bøkene hans eller kjenner ham personlig. Akkurat slik er det med fotballfrue. Hun lever av å blogge om livet sitt og har millioninntekter fra denne bloggiingen. Jeg mener at det blir helt feil å skulle behandle det hun selv velger å si og legge ut av ting i sosiale medier som ytringer fra deg eller meg. Eller å hevde at man må lese bloggen for å kunne kritisere hva Fotballfrue(TM) står for.
Og det er jo nettopp dette som er så utrolig problematisk med disse bloggerne som selger fortellingene om sine egne liv, sine egne barn, sine egne kropper og sitt eget forbruk.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 10:39   #355
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Men å diskutere henne som fenomen på et annet forum, det gidder du? Et annet forum der hun ikke er tilstede selv (såvidt jeg vet), og dermed lar alle kommentarer stå ubesvart?




Grunnen til min indignasjon er at man velger å skrive en kommentar som utelukkende er negativt innstilt etter at man flere ganger har valgt å kommentere i en diskusjonstråd. "Jeg gidder ikke å lese, men jeg kan skrive negativt likevel, selv om jeg ikke har lest eller vet hva som står der!".

Innlegget du siterte er faktisk mitt første i denne tråden, så jeg føler vel ikke at jeg har diskutert henne som fenomen, nei.
Jeg ønsket bare å svare på din kommentar om at vi er fordomsfulle mot rosabloggere.
Ja, i tilfelle fotballfruen er jeg kanskje det, all den tid det er en reklamefinanisert blogg med en del holdninger og handlinger jeg ikke ønsker å støtte opp om.
Det er et aktivt valg fra min side, og er rett og slett et prinsipp om hva jeg ønsker å bruke min forbrukermakt til.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 10:50   #356
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Forutinntatt?

Perssonlig har jeg ikke lest blogginnlegget. Klikket meg inn på linken, men syntes det var for langt. For meg går det mer på dette med at "Fotballfrue" for meg er en redigert hverdag, på samme måte som artikler i KK eller Farmen på TV er det. Jeg er bare ikke så interessert i den type stoff. Hvis jeg skal lese fiksjoner skal jeg lese vanvittig bra fiksjoner.

Jeg skjønner godt kritikken som kommer mot mediet, faktisk synes jeg at filmen "Hunger Games" tar "virkeligheten" slik den fremstilles både i "Skavlan", "Fotballfrue" og "Farmen" på kornet. Og det som er virkemidlet er den nærheten vi opplever i personlige releasjoner, den som gjør at vi synes det er verdens 8 underverk når barnet vårt leser dikt på skolegårdsplassen. Sett med objektive øyne er dette en filleting, en helt ubetydelig hendelse i tiden, men fordi vi elsker barnet vårt er den viktig.

Og "virkelighets-media" etteraber denne realasjonen, men den er ikke ekte, det er bare et salgstriks.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 11:04   #357
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Av ren nysgjerrighet måtte jeg inn å lese fødselshistorien hennes, og ja, den var fin, ikke noe ekstraordninært (bortsett fra at hun på det ene bildet der er usminket uten løshår).
Så jeg leste noen flere innlegg i denne mye omtalte bloggen og det er jo rett og slett, som Pøbelsara sier, ett glanset reklamemagasin. Hun får jo bred støtte av Kathrine Sørland, også en ivrig bruker av låshår og går ikke ut av badet uten godt med sminke.

Jeg klarer faktisk ikke å opparbeide en liten pulsøkning engang (bortsett fra over det helv..... løshåret disse damene bruker). Jeg er STERK motstander av løshår, der har jeg noen prinsipper og de holder jeg fast ved, det kommer ikke inn en bit løshår her i huset! ellers - neeeh, kunne ikke ha brydd meg mindre kjenner jeg. Men jeg lurer fremdeles på hvorfor det er viktig for henne og eksponere kroppen sin som hun gjør... (bortsett fra aspektet å tjene penger, men det er jo mange som tjener penger på kroppen sin).

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 11:05   #358
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Hva er problemet med løshår?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 11:07   #359
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva er problemet med løshår?

Det er ikke ekte. Som i "ekte kvinne". Man kan bli lurt til å tro at hår er penere enn det i virkeligheten er. Fy.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 11:08   #360
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er ikke ekte. Som i "ekte kvinne". Man kan bli lurt til å tro at hår er penere enn det i virkeligheten er. Fy.

Litt som pushup-bh og holdin-truse? Jaja.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no