Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bestille hotell gjennom Booking.no eller lignende, eller rett fra hotellet?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-17, 21:41   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bestille hotell gjennom Booking.no eller lignende, eller rett fra hotellet?

Hva pleier dere å gjøre når dere bestille hotell og sånt. Gjennom Booking.no og lignende sider, eller rett fra hotellet? Har det noe å si?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 22:57   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bestille hotell gjennom Booking.no eller lignende, eller rett fra hotellet?

Bruker booking.com.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 23:01   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bestille hotell gjennom Booking.no eller lignende, eller rett fra hotellet?

Jeg har for første gang etter mange bestillinger hos hotels og booking oppleve å komme til hotell hvor bookingen ikke eksisterte. Alle rom utleid og ikke noe rom via hotels selv om jeg hadde en bekreftet booking med bookingnr fra hotels. Fikk heldigvis rom en annen plass ikke for langt inna. Men tviler på at jeg bruker hotels igjen på en god stund.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 23:22   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bestille hotell gjennom Booking.no eller lignende, eller rett fra hotellet?

Jeg bruker hotels.com og booking.com. Sjekker innimellom direkte på hjemmesiden til hotellet, men det er aldri billigere der.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 23:41   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bestille hotell gjennom Booking.no eller lignende, eller rett fra hotellet?

Begge deler. I NY opplevde jeg at det var rimeligere å bestille gjennom hotellkjedens nettside.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 23:46   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille hotell gjennom Booking.no eller lignende, eller rett fra hotellet?

Det hotellet minsten har lyst til å dra til i London koster det samme på hjemmesiden og på Booking.no.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 23:49   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille hotell gjennom Booking.no eller lignende, eller rett fra hotellet?

Veldig mange hoteller matcher booking.com og lignende sider. Noen har sågar prisgaranti.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 23:53   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille hotell gjennom Booking.no eller lignende, eller rett fra hotellet?

Satt akkurat og skulle bestille nå, og gikk rett til hotels.com. Prisen jeg fikk opp der var 450 kroner høyere per natt enn på hotellets egen side. Jeg sendte mail rett til hotellet, og fikk oppgitt de samme prisene som på hotellets nettsted. Er egentlig litt overrasket over at det er såpass mye dyrere på hotels.com. Tar de seg så mye i gebyr, eller har det sammenheng med at det er bare to dager til avreise - eller noe helt annet?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 23:55   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille hotell gjennom Booking.no eller lignende, eller rett fra hotellet?

Men har det noe praktisk betydning å bestille her eller der? For meg betyr det noe at jeg ikke må betale alt nå, det slipper man som regel på Booking.com, ofte ikke på hotellenes egne sider.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 00:14   #10
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Bestille hotell gjennom Booking.no eller lignende, eller rett fra hotellet?

Pleier ofte å sjekke begge sider for å avgjøre hvem som har beste dealen.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 00:55   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille hotell gjennom Booking.no eller lignende, eller rett fra hotellet?

Jeg sjekker alltid ulike søkemotorer, og så sender jeg Mail til hotellet og ber om tilbud. Det har enda ikke skjedd meg at hotellet selv ikke matcher billigste pris.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 08:56   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille hotell gjennom Booking.no eller lignende, eller rett fra hotellet?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Satt akkurat og skulle bestille nå, og gikk rett til hotels.com. Prisen jeg fikk opp der var 450 kroner høyere per natt enn på hotellets egen side. Jeg sendte mail rett til hotellet, og fikk oppgitt de samme prisene som på hotellets nettsted. Er egentlig litt overrasket over at det er såpass mye dyrere på hotels.com. Tar de seg så mye i gebyr, eller har det sammenheng med at det er bare to dager til avreise - eller noe helt annet?

Dette er ikke gjengs, altså. Jeg sjekker alltid både hotels.com, andre søkemotorer og hotellets hjemmeside før jeg bestiller og det varierer hvem spom er billigst. Siden jeg samler bonusovernattinger på hotels.com bestiller jeg gjerne derfra om de er billigst. Er de ikke det sjekker jeg om de har prismarch på det hotellet slik at de kan sette ned prisen for meg.

Det handler nok mindre om gebyrer og mer om hvilken pris hotellet selv har videresolgt til hotels.com å gjøre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 09:24   #13
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bestille hotell gjennom Booking.no eller lignende, eller rett fra hotellet?

Jeg bruker booking.com. Den er mest brukervennlig på mobilapp.
Pleier å dobbeltsjekke med hotellets nettside og de har alltid vært dyrere eller til samme pris.
Har noen ganger sendt mail direkte til hotellet, men har heller ikke da opplevd å få det billigere.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 09:37   #14
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille hotell gjennom Booking.no eller lignende, eller rett fra hotellet?

Favoritten er booking.com og har brukt dem mye. Aldri opplevd problemer, men jeg pleier å sende en mail direkte til hotellresepsjonen noen dager før vi ankommer for og informere om ankomsttidspunkt. Da får jeg samtidig bekreftet at alt er i orden når de svarer på den mailen. '

I sommer så har jeg booket direkte på hotellet ene stedet vi skal bo, men booking.com på det andre stedet. De små familiehotellene kan en gjerne få billigere ved å kontakte hotellet direkte, for de vil gjerne slippe provisjonen til booking.com de blir trukket. Så vi fikk samme pris på hotellet, men da AC og mer inkludert i tillegg, som vi vanligvis måtte betale en del ekstra for. Men stort sett bruker jeg booking.com. Bruker aldri hotels.com annet enn til å sjekke litt priser.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 10:07   #15
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bestille hotell gjennom Booking.no eller lignende, eller rett fra hotellet?

Etter det jeg hører, har disse søkemotorene i vilkårene sine at hotellet ikke får lov til å selge rom billigere selv enn det de koster via søkemotorene. Som høres logisk ut, men som jeg ikke har førstehånds kjennskap til.

Jeg bruker som regel booking.com, fordi det er mange ulike boalternativer (også små private b&b) og fordi da kan jeg bruke kredittkort for å sikre bestillingen. Det er en trygghet fordi man ikke låser noen penger. Det er ikke alle som tar kredittkort, ellers. Jeg har ikke opplevd at det samme rommet er billigere direkte, men jeg har hørt og opplevd at det kan være ledige rom ved å bestille direkte selv om rom tilgjengelig på samme hotell i søkemotoren står som utsolgt (London, i mitt tilfelle). Det påstås at det kan være lettere å få oppgraderinger o.l. ved å bestille direkte, men det tror jeg nok varierer. Kanskje på et lite familieetablissement at de bruker tid på å se etter hvordan bestillingen har kommet inn, men på en vanlig turistmaskin vil jeg tro de har andre ting å stelle med.

Jeg er veldig fornøyd med booking.com. Har ikke opplevd at overnattingssteder ikke finnes, men jeg bruker en del tripadvisor og andre referansesjekker (for å se andres erfaringer) så innbiller meg at man kan få i hvert fall noen varsellamper? Med mindre de er så gode svindlere at de legger ut referanser på lissomhotellet sitt på flere nettsteder.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 10:16   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille hotell gjennom Booking.no eller lignende, eller rett fra hotellet?

Vi har også alltid brukt Booking.no, og har ikke hatt noe problem med det. Hovedgrunnen er som du Charlie nevner, det med reservasjoner og ikke måtte betale alt med en gang. Og ikke minst muligheten til å avbestille gratis. Jeg velger alltid det alternativet selv om det koster litt mer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 10:24   #17
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bestille hotell gjennom Booking.no eller lignende, eller rett fra hotellet?

Jeg sjekker både søkemotorene og hotellenes sider for å finne pris og vilkår.

Denne ferien har vi bestilt leilighet igjennom booking.com. Det var litt billigere enn igjennom utleiefirmaet sine sider. Men jeg har vært i kontakt med dem ang. bestilling av ekstratjenester, så er helt sikker på at bookingen vår er mottatt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 11:13   #18
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bestille hotell gjennom Booking.no eller lignende, eller rett fra hotellet?

Jeg har opplevd at det var fullt iflg booking.com, men ledig da jeg spurte hotellet direkte. Kommer vel av at de bare selger en viss kontingent via booking.com. Hotellene tjener helt klart mest ved å selge rom direkte. Derfor er det ofte rom for å forhandle seg frem til en god pris hvis man kontakter dem direkte. Også upgrades/spesifikke romønsker/tidligere check in/senere check out og andre spesielle ønsker etc. er lettere å få hvis man har booket direkte. Har aldri hatt problemer med booking.com, men foretrekker direktebestillinger av nevnte grunner. Sjekker selvsagt priser over alt først! Og sjekker kanskje igjen et par uker før avreise for å se om det er kommet bedre tilbud som jeg kan hoppe på.


Sist redigert av liefje : 11-07-17 kl 12:05.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 11:57   #19
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bestille hotell gjennom Booking.no eller lignende, eller rett fra hotellet?

Jeg bruker trivago og momondo, og så sammenligner jeg interessante funn med hotellets egen nettside.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 16:33   #20
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bestille hotell gjennom Booking.no eller lignende, eller rett fra hotellet?

Nå har jeg faktisk booket et rom 600 kroner billigere på hotellets nettsider enn hos booking.com. Med scandic-friendsrabatt, riktignok, men det hadde uansett vært like billig direkte til hotellet. Scandic påstår at de skal ha de billigste prisene på hjemmesiden, men sist jeg sjekket så hadde de definitivt ikke det.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no