Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Var denne lur?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-09, 09:05   #1
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Var denne lur?

Mange av oss har hvite plaststoler fra IKEA til de minste. Vi har plassert sånne rundt hos besteforeldre og familie også . En venninne av meg har nå designet noen myke og praktiske stolseter til disse stolene (i mange ulike fargekombinasjoner - noen i retro stil også). Jeg har ikke sett noe sånt før. Er det et nyttig tilbehør?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 15932_183833226815_667346815_3483000_6512173_n.jpg (53,8 KB, 101 visninger)
Filtype: jpg 15932_183832876815_667346815_3482993_7510810_n.jpg (37,9 KB, 70 visninger)
__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:06   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var denne lur?

Kult! Vi har også den plaststolen men i rødt (finnes i blått også). Men minsten søler sånn når han spiser, at jeg ikke orker tanken på å ha noe sånt i stolen hans.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:23   #3
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Var denne lur?

De var fine, de Kunne godt tenke meg noe sånt hvis vi hadde hatt den stolen her hjemme. En forutsetning at den er vaskbar i maskin, så klart.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:41   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Var denne lur?

Fin, men grisete - og mest en distraksjon under måltidet spør du meg. :Kan forøvrig ikke vente med å få ut Antilopen og gå over til størrebarnsstol:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:49   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Var denne lur?

Den kan f.eks syes i sånt stoff som fungerer som voksduk, bare at ser ut som stoff. Kan tørkes av.
Synes den stygge stolen ble litt finere

  Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:50   #6
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var denne lur?

Den kan vaskes på 40 grader i maskinen. De er vendbare og mange av dem har vokset teflonstoff på den ene siden. Ellers er det 100% bomull.

Den passer til andre lignende stoler også.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.

Sist redigert av Nooria : 22-11-09 kl 22:42.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:54   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var denne lur?

Kul!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:58   #8
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Var denne lur?

Det var fint.

Men det finnes jo slike innlegg til den som man får kjøpt på IKEA også. (Det gjorde det ihvertfall da vi kjøpte stolene for noen år siden)

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:32   #9
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var denne lur?

KEA har/har hatt, er en slags støttepute for de minste. Denne gir komfort, to i ett og plass til oppbevaring... og så synes jeg den pynter opp en ellers stygg stol .

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.

Sist redigert av Nooria : 22-11-09 kl 11:02.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:46   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var denne lur?

Jeg synes de røde og blå er litt finere, ville ikke kjøpt de kjedelige hvite stolene. Nei, vi måtte ha rød da vi kjøpte.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 11:04   #11
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var denne lur?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes de røde og blå er litt finere, ville ikke kjøpt de kjedelige hvite stolene. Nei, vi måtte ha rød da vi kjøpte.

Du kunne hatt en sånn du da

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 20:57   #12
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var denne lur?

De stolene er ikke fine, men vi har brukt de mye til tross for at vi har både tripp trapp stol og en sånn som kan gjøres om til lav stol med bord.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 21:39   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var denne lur?

Vaskbart eller ei, hadde jeg tenkt litt mer enn de to millisekundene før jeg sa "Jada, mamma, klart du bare kan sy pute til tripp-trappen", så hadde jeg kommet frem til det jeg vet nå: Det MÅÅÅ være i plast.

Mamma sydde. I stoff. Etter mal av den hun hadde kjøpt. Som også er i stoff, altså, like idiotisk den. Resultat: Den er todelt, pute, og til ryggen. Den puta ble brukt til den var så klissete at den måtte vaskes, da ble den tatt av. Tok.. ei uke? Kan ikke huske å ha vasket den noen gang, den har ukjent oppholdssted, muligens nederst i skittentøyet? Den til ryggen fikk sitte litt lenger, til den var så inngrodd at matrensten måtte knekkes av... da ble den vasket, og ligger nå på loftet, ferdig tørr. Planen er å ta den på fredag morgen, siden mine foreldre kommer på besøk da, så kan han i det minste ha pute på ryggen de dagene de er her... resten av året er det null pute. For jeg orker ikke vaske den tre ganger i uka, når den må i vaskemaskina. Og det blir griiiiiiiiiiisete når guttungen spiser.

Vi har ikke plaststol fra ikea da, men jeg hadde uansett ikke ville betalt en eneste krone for noe slikt, jeg tror jeg skulle hatt godt betalt for å ta den i hus, særlig når den er av ull.

Og lommen bakpå? Her i huset ville det vært et sted hvor matrester ble samlet opp, og ingenting som ikke tåler oppvaksmaskin eller vaskemaskin kunne vært der, så den anser jeg egentlig ikke som en positiv ting med puta...

Negativ? Mulig det ja, men her i huset har jeg innsett at noe slikt ville vært... vel, ikke noe som brakte oss glede...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 21:44   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var denne lur?

den stolen er kun turstol i min verden. Man har da ikke noe så stygt hjemme? Men på tur er den fin da den tar minimal plass når beina blir tatt av.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 21:48   #15
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var denne lur?

Jeg har allerede kjøpt to stolputer for mye.
En var i plast til den gamle høystolen, en råkul vaskbar pute kjøpte vi til Tripp Trapp-stolen.
Jeg tror kanskje ungene våre er usedvanlig flinke til å søle og derfor var puter bare ekstra bry.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 22:43   #16
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var denne lur?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

særlig når den er av ull.

Jeg skrev feil. Mente selvsagt bomull.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 22:47   #17
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var denne lur?

Vi har vår i garasjen, som gjestebarnestol. Eller til lillebror hvis vi får besøk av litt større barn, så sitter han i denne og besøket i trip-trappen. Ellers brukte vi den i et par måneder før han vokste i trip-trappen. Denne er litt tettere på kroppen og lettere å bygge støtte rundt. Han satt selvsagt ikke lenge av gangen, men av og til kjekt å ty til.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 23:29   #18
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var denne lur?

Fin, men ikke noe jeg ville vurdert å kjøpe engang. Her er det full vask av stolen etter hvert måltid, så jeg måtte ha hatt mange puter for å dekke vårt behov i tilfelle. Og de måtte uten tvil vært vaskebare på minst 40 grader og helst tåle tørketrommel også! Nei, det enkle er ofte det beste.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 00:25   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var denne lur?

Fin, men ubrukelig til mine barn. Vi har (hatt) pute til tripp-trapp-stol, og noe så grisete har jeg aldri hatt i hus hverken før eller siden. Urk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 00:43   #20
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var denne lur?

Kjempelur, hvis den hadde vært i voksdukstoff. Jeg hadde det og det pyntet opp og var enkelt å tørke av etter måltidene. I stoff hadde jeg ikke orket.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no