Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hva skjedde med tomatplantene i dag?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-15, 00:21   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skjedde med tomatplantene i dag?

Jeg har sådd to sorter tomater. De ble sådd 22. mars og er rundt ti cm høye nå. Har stått inne, lyst og kjølig. Nå har det vært strålende sol noen dager, og selv om det var kald vind i helgen, satte jeg tomatene på terrassen for å herde dem. Det er lunt og godt på terrassen, faktisk for varmt for meg. Enten har tomatene hatt det for varmt, eller så har de fått kald vind, ikke vet jeg, men i kveld da jeg tok dem inn, var bladene hvite og hang.

Hva har skjedd?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 00:23   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skjedde med tomatplantene i dag?

Det er mulig det er vinden. For de stod ute i går også, kom jeg på nå. Da var det enda varmere og ikke vind. Det gikk helt fint.

Men de skal jo snart klare seg ute alene, liksom? Eller må jeg drive og bære ut og inn til juli? Hm. De sa at å dyrke tomater var lett...

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 00:33   #3
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hva skjedde med tomatplantene i dag?

Jeg har båret tomatene ut og inn i lang tid og nå har de flyttet ut. Jeg dekker dem fremdeles til om natten med et plasttelt så de ikke skal ha det så kaldt, men til nå går det bra. Jeg bor i Amsterdam og det er muligens noe varmere her.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 00:40   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skjedde med tomatplantene i dag?

Amsterdam ja. Gaat het goed? Hehe. Men dere har det nok varmere enn oss, ja.

Hvor store er dine?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 00:45   #5
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hva skjedde med tomatplantene i dag?

Gaat super in Amsterdam Mine er vel 10-15 cm nå og de vokser saktere nå som de står ute, men det skal de vel og. Håper de blir sterkere, planen er at de skal flytte til parsellen i mai/juni.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 15:29   #6
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skjedde med tomatplantene i dag?

Alt for tidlig å sette ut, knallsol og vind er virkelig ikke bra.

Folk må ta det med ro med å flytte ting ut, altså. Man har vel ikke så dårlig tid?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 15:31   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skjedde med tomatplantene i dag?

Om bladene ble hvite er de blitt solbrente. Sett dem ut under en jordbærduk i starten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 15:52   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skjedde med tomatplantene i dag?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Alt for tidlig å sette ut, knallsol og vind er virkelig ikke bra.

Folk må ta det med ro med å flytte ting ut, altså. Man har vel ikke så dårlig tid?

Nei, men jeg har egentlig ikke plass inne. De måtte jo pottes om også nylig , de var vokst ut av de små så-begerne.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 15:53   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skjedde med tomatplantene i dag?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Om bladene ble hvite er de blitt solbrente. Sett dem ut under en jordbærduk i starten.

Hm. God ide, jeg får skaffe det når jeg tør å ta dem ut igjen.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 16:56   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skjedde med tomatplantene i dag?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei, men jeg har egentlig ikke plass inne. De måtte jo pottes om også nylig , de var vokst ut av de små så-begerne.

Jeg har pottet om mine til digre potter, det fyller halve stua . Forstår deg godt, jeg vil også helst ha mine ut, men det er nok for tidlig.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 19:08   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skjedde med tomatplantene i dag?

Solbrent, ja.

Mine er også kommet ut av såpottene sine nå, men de skal stå inne lenge enda, fortsatt står på planterommet, men kommer opp etterhvert som de rekker opp i lyset der tenker jeg. (Ikke mulighet til å flytte det særlig langt opp dessverre, ikke optimalt) men ut skal de ikke på noen uker enda nei, juni tidligst tenker jeg. Det kommer til å bli bra fullt i vinduene mine innen den tid, men det får vi løse på et vis, jeg har vel ikke helt uvanlig hatt halve kjøkkenbordet dekket med planer rett innenfor kjøkkenvinduet, i tillegg til alle vinduskarmer i huset... det skjer nok fort i år også

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 19:26   #12
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Hva skjedde med tomatplantene i dag?

Håper de kommer seg igjen, da! Ikke godt å være solbrent som liten...

Mine var et døgn ute i drivhuset i forrige uke grunnet selskap inne. Og så bar jeg bare kassene inn igjen, uten å se at det fulgte med en gjest. Dagen etter var alle toppene gnagd av, og en stor fet brunsneile var på full fart over til gresskarene... Det betyr at jeg må sjekke drivhuset godt før de flytter ut igjen. Har heldigvis noen planter til i vinduskarmen, som har fått stå i fred. De er 10-15 cm høye og har fått et lillaskjær på undersiden. Burde vært pottet om, men det tar så stor plass ja...

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 21:46   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skjedde med tomatplantene i dag?

Sist jeg hadde tomater bodde de inne til langt uti juni ... Dvs. jeg bar dem inn og ut av både huset og skyggen og tjohei.
Kom en del tomater, så det funket tydeligvis.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no