Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Kan man gro tomater selv om man bor i blokk?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-14, 18:18   #21
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man gro tomater selv om man bor i blokk?

Vi har to svære planter i kjøkkenvinduskarmen som resultat av et skoleforsøk på skolen til eldstemann. Jeg er spent på om det kommer noen tomater på dem eller ikke, men jeg er imponert over innsatsen hans for å holde dem i live. Alt dør egentlig hjemme hos meg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 18:54   #22
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man gro tomater selv om man bor i blokk?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Det vil jeg og ha! Altså tomater. Er de grei de plantene på plantasjen?

Står de på kjøkkenet til midten av mai?


Vår ble helt enormt stor, og vi fikk mer tomater enn jeg klarte å spise! De var virkelig supergode, mye bedre enn jeg finner i butikken.. Vi skal absolutt ha ny plante i år.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 18:56   #23
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man gro tomater selv om man bor i blokk?

Høres bra ut, men er det sånn at man må plukke av noe greier og sånn? Hvordan tar man vare på den?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 18:58   #24
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man gro tomater selv om man bor i blokk?

Ja, det fant jeg vel ut her inne et sted, at man skal knipe av tyvene. Søk på "pruning tomato plant" eller noe sånt, så får man svært informative YouTubeklipp.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 19:00   #25
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man gro tomater selv om man bor i blokk?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Høres bra ut, men er det sånn at man må plukke av noe greier og sånn? Hvordan tar man vare på den?

Og så bør man riste på planten innmellom slik at blomstene befrukter fruktemnet. Eventuelt ha en liten pensel som man rører lett rundt i de åpne blomstene.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 19:08   #26
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man gro tomater selv om man bor i blokk?

Alt dere vet! Da kjøper jeg meg en slik

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-05-14, 08:22   #27
Goldstar
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Oslo
Innlegg: 12
Goldstar har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kan man gro tomater selv om man bor i blokk?

Jeg har plantet tomater, agurk, solsikker, bønner og en hel del annet på vår innglassede balkong. Det blir rene drivhuset der! Skal bli spennende å se hva det blir ut av det.

Goldstar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 14:57   #28
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man gro tomater selv om man bor i blokk?

Jeghar bare en tomatplante igjen, men den begynner å se skral ut. Jeg burde nok ha jødslet, det har jeg helt glemt. Kan man bruke helt vanlig plantejødsel?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 16:47   #29
Goldstar
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Oslo
Innlegg: 12
Goldstar har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kan man gro tomater selv om man bor i blokk?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeghar bare en tomatplante igjen, men den begynner å se skral ut. Jeg burde nok ha jødslet, det har jeg helt glemt. Kan man bruke helt vanlig plantejødsel?

Jeg leste et sted her at noen anbefalte noe som heter BioBact. Det er en flytende brun guffe som blandes med vann. Jeg kjøpte en flaske på det lokale hagesenteret.

Goldstar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 17:27   #30
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man gro tomater selv om man bor i blokk?

Du kan bruke vanlig plantegjødsel.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 17:47   #31
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man gro tomater selv om man bor i blokk?

Bra, så kan den få litt med en gang.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 18:16   #32
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man gro tomater selv om man bor i blokk?

Biobact har også små pinner til å putte i jorden også. Greit.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no