Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Dumme spørsmål fra en med ny mobil

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-10, 16:21   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Rødme

Dumme spørsmål fra en med ny mobil

Jeg har ikke hatt så avansert mobil før. Og har virkelig ikke peiling. Lekte meg i går kveld med å utforske og finne frem. Etter en del om og men fikk jeg over hele kontaktlista fra den gamle telefonen min.

Jeg har knapt surfet på nettet på den gamle mobilen, for alt ble så knotete og smått, så jeg har begrenset meg til å se på yr og lignende noen ganger. Derfor har jeg ikke noe surfing inkludert i mobilabbonementet mitt. Det har vært snakk om få kroner i mnd.

Nå har jeg mobil med gps. Mest bare et leketøy, men er jo kjekt å ha. Jeg gikk en tur og hadde gpsen koblet til, og fikk se hvor langt og hvor fort jeg gikk. Men jeg lurer på om det "koster" noe? På samme måte som å surfe på nettet (ja da jeg har ikke peiling). Gjør det det så bruker jeg heller god gammeldags skrittteller.

Så er det en ting til. Jeg har klart å koble til internett gjennom det trådløse nettverket her hjemme, med passordet som jeg selvsagt kan selv. Koster det da noe å surfe? Kan jeg sitte ute i hagen med mobilen i stedet for pc'n på fanget?

Ellers er det veldig morsomt med en ny duppedings. Alle de gamle smsene som jeg må spare på ligger trygt og godt på den gamle mobilen om jeg skulle få behov for de. Det var kjekt. Så slipper jeg å slette smser så ofte.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 19:19   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dumme spørsmål fra en med ny mobil

Du surfer gratis på trådløst nett hjemme, eller på gratisnett ute - feks Burger King o.a har trådløst nett i sine lokaler.
GPS må du nok betale tellerskritt for tipper jeg?

  Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 19:45   #3
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dumme spørsmål fra en med ny mobil

Hvilken mobil er det du har kjøpt?

Som sjuggerpløm sier er det gratis å surfe når du er koblet til et trådløst nett. Men sjekk innstillingene på mobilen sånn at du faktisk bruker trådløstnettet og ikke mobilnett i stede. Min mobil er ganske dum når det kommer til det, så jeg skrur av mobilnettet når jeg har trådløstnett tilgjengelig for å være sikker på at den velger rett. Uansett kan det være lurt å skru av begge deler når du ikke bruker det, så tapper det ikke batteriet.

GPS er gratis å bruke, men noen mobiler bruker posisjonering ved hjelp av mobilmaster i tillegg, og det kan koste penger. Igjen, skru av mobilnett når du bruker GPS så er du sikker på at det er GPS'en og ikke noe annet du bruker.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 19:53   #4
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dumme spørsmål fra en med ny mobil

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Hvilken mobil er det du har kjøpt?

Som sjuggerpløm sier er det gratis å surfe når du er koblet til et trådløst nett. Men sjekk innstillingene på mobilen sånn at du faktisk bruker trådløstnettet og ikke mobilnett i stede. Min mobil er ganske dum når det kommer til det, så jeg skrur av mobilnettet når jeg har trådløstnett tilgjengelig for å være sikker på at den velger rett. Uansett kan det være lurt å skru av begge deler når du ikke bruker det, så tapper det ikke batteriet.

GPS er gratis å bruke, men noen mobiler bruker posisjonering ved hjelp av mobilmaster i tillegg, og det kan koste penger. Igjen, skru av mobilnett når du bruker GPS så er du sikker på at det er GPS'en og ikke noe annet du bruker.

Men hvis jeg skrur av mobilnettet, kan folk ringe meg da? (fortsatt litt dum...)

Har "fått" min fars nesten nye SE Vivaz Pro. Den ble altfor komplisert for han og han trenger større taster. Så jeg har bestilt en Doro til han. Jeg betaler den nye og får den "gamle". Bra deal?!?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 19:59   #5
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dumme spørsmål fra en med ny mobil

Det var bra deal ja

Gratulerer med ny telefon.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 20:01   #6
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dumme spørsmål fra en med ny mobil

Høres lurt ut for dere begge det der

Ja, mobilnettet er internett på mobilen, og det er av eller på uavhengig av "ringenettet" på mobilen. Let i innstillinger, så finner du sikkert. Jeg vil tro at den eneste måten du kan skru av så du ikke får inn samtaler er å sette telefonen i flymodus.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no