Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Verdens sterkeste barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-09, 01:52   #61
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

asj det et er for seint begynner bare å diagnostisere i stedet for å kverulere...får fiske en annen dag.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 01:59   #62
Winall Youget
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

flue eller meite? eller er det sportsfiske du driver med?

hmmm... mulig det er et sånt internt språk inne på dette forumet?..
jeg tror jeg skal ringe til meg selv og prate litt bæsj full av hodet...

  Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 08:29   #63
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Alt man går glipp av når man sover.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 08:34   #64
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Jeg synes bare det er trist ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 08:40   #65
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Jeg synes bare det er trist ...

Angående barnet; kunne ikke vært mer enig. Trening ja, men dette er langt ute på viddene av hva som kan være bra for barnet. Jeg håper virkelig at han ikke får senskader pga foreldrenes press på ham som liten uskylig gutt.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 08:47   #66
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Her jeg bor må ungdom under 16 år ha underskrift fra foreldrene om de skal trene styrke. Det er i utgangspunktet 16 års aldersgrense for slik trening.
Jeg vil jo tro det er skadelig fysisk å trene sånn til de grader som denne gutten gjør.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 09:01   #67
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Her jeg bor må ungdom under 16 år ha underskrift fra foreldrene om de skal trene styrke. Det er i utgangspunktet 16 års aldersgrense for slik trening.
Jeg vil jo tro det er skadelig fysisk å trene sånn til de grader som denne gutten gjør.

Jeg vil tro at grunnen til at man ikke vil ha helt unge folk inn å typisk styrketreningsmiljøer også kan være bruk av prestasjonsfremmende midler (eller mer folkelig: doping, steroider). Hva legger du til grunn for at en slik trening er fysisk skadelig? (Jeg er helt enig i at det er uheldig med så mye trening og det at man "tar vekk" barndommen, men det er en annen diskusjon tenker jeg.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 09:30   #68
hagenisse
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 8
hagenisse har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Grunnen til at studio ikke vil ha ungdom/barn flyvendes rundt er jo at mange av de bare løfter, de tenker ikke på teknikk feks. Og derav kan de skade seg.

Ikke noe problem om gutten trener styrke i ung alder, bare posetivt!.
Dessuten, han trente jo bare styrke 2 ganger i uken, resten var jo gymnastik.

X antall kamerater av meg, som har fått feks kneskader i fotball. Albue skader feks av håndball, and the list goes on.
Få jeg kjenner som har fått skikkelige skader ved RIKTIG styrketrening.

Les denne, dere som tviler: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=43

I en verden der stadig flere barn blir syklig overvektig er det artig å se at trening skaper like mye kritikk som å la barna bli feite....

hagenisse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 09:33   #69
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg vil tro at grunnen til at man ikke vil ha helt unge folk inn å typisk styrketreningsmiljøer også kan være bruk av prestasjonsfremmende midler (eller mer folkelig: doping, steroider). Hva legger du til grunn for at en slik trening er fysisk skadelig? (Jeg er helt enig i at det er uheldig med så mye trening og det at man "tar vekk" barndommen, men det er en annen diskusjon tenker jeg.)

Fordi min fysioterpeut også har sagt at det er skadelig for gutter i voksealder å trene hard stryrketrening.
Men riktig teknikk er jo viktig, som nevnt over her.

Så det er bare på bakgrunn av dette jeg tror det kan være skadelig, men jeg skal ikke være påståelig. Jeg har lite peiling egentlig.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 09:40   #70
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Når det blir sagt at gutten i reportasjen hadde trent siden han var 1 år så klarer jeg ikke å bli sjokkert av det. Basert på egen kompetanse på 1-åringer (n=2) så er det svært begrenset hva jeg hadde fått 1-åringer til å gjøre. To-åringer også. Egentlig 3-åringer også. Og 4-åringer. (De sistnevnte alderstrinn: n=1) (Moooor, jeg er såå schliiiten. Jeg må slappe av litt. )

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 09:58   #71
hagenisse
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 8
hagenisse har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

http://www.iform.no/pub/art.php?id=421

hagenisse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 09:59   #72
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Takk for nyttig link.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 10:21   #73
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Alle linkene her handler om barn over 6 år, og det er nok heller ingen her som er i mot moderat trening og bevegelse.

Det er det ekstreme i dette det reageres på. For øvrig så reagerer folk i Olympiatoppen også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 11:34   #74
hagenisse
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 8
hagenisse har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Alle linkene her handler om barn over 6 år, og det er nok heller ingen her som er i mot moderat trening og bevegelse.

Det er det ekstreme i dette det reageres på. For øvrig så reagerer folk i Olympiatoppen også.

Står ingenting om over 6 år i første linken jeg postet:
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=43

Skjønner ikke hva som er farligt med at gutten trener vekter 2 ganger i uka.. Vil egentlig si at det er mindre skadligt for en gutt under 6 år, enn en i 10 års aldern, da små unger er meget fleksible.
Desto mykere du er, desto mindre sjangs for skader er det.

Nå skal jeg ta et greit eksempel på det, se på ungene når de sitter:



Prøv å kom like langt ned, vær like rett i ryggen, og ha helene nede i bakken.
Få voksene som klarer dette uten å tøye regelmessigt
Å gå dypt i knebøy er skadeforebyggende for knær, unger kan gå så dypt de bare vil. Dvs, mindre skaderisiko en voksene for knærene..

Til dere som tviler, og er sterkt imot at ungene deres skal løfte vekter, LES litt, sitt dere ned å samle info fra begge sider av saken, før dere sier "styrketrening er galt for barn" for så å slippe barnet ut på fotball banen der han kanskje ryker menisken eller får andre kneskader..

Jeg skal gi sønnen min valget selv hva han vil drive med når den dagen kommer, men om han vil være med pappa'en sin å løfte vekter (under kontrollerte former) så skal han få lovt til det.

hagenisse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 11:39   #75
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Det er jo forskjell på å trene litt og det å aktivt trene opp en unge på 1-2 år i flere timer om dagen, flere år fremover? Samme hvor mye faren sier dette er frivillig, tviler jeg sterkt på at et så lite barn helt 100 % frivillig fra så ung alder, trener så mange timer om dagen altså. Her er det nok snakk om et veldig press fra faren, tenker jeg. Ungen ser jo ikke ut som et barn engang, med den kroppen. Det er skremmende å se på.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 11:40   #76
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av hagenisse, her.

Står ingenting om over 6 år i første linken jeg postet:
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=43

Den handler on tenåringer. Meg bekjent pleier de å være over seks år gamle. I tillegg er den skrevet via et ikke akkurat objektivt forum med link til en dansk bodybuilderside, uten kildehenvisninger til forskningsmateriale.

Olympiatoppen, som jeg regner med har ekspertkunnskap om dette er ikke enig med deg, ei heller pasienthåndboken som det er henvist til over her. Og igjen, det er ikke moderat trening og bevegelse man reagerer på, men det ekstreme i akkurat denne artikkelen om dette barnet. Den skriver ikke bare om vekttrening et par ganger i uka, men trening et par timer om dagen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 11:41   #77
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Olympiatoppen, som jeg regner med har ekspertkunnskap om dette er ikke enig med deg, ei heller psienthåndboken som det er henvist til over her. Og igjen, det er ikke moderat trening og bevegelse man reagerer på, men det ekstreme i akkurat denne artikkelen om dette barnet.

Nettopp. Dette handler jo ikke om normal trening og aktivitet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 11:47   #78
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Det er vel også et spørsmål om det er mulig for prepubertale barn kan bygge slike muskler uten tilførsel av hormoner. Jeg er ingen ekspert men jeg forstår at det er det mange reagerer på her vel så mye som trening.

Å sette dette opp mot overvekt blir jo bare dumt Er det virkelig noen som anser dette som positivt.

Frivillig er jo også et noe oppbrukt argument. Barn gjør mye rart frivillig om det er det som gir dem oppmerksomhet og anerkjennelse. Det er jo samme argumente som en rekke overgripere bruker for å rettferdigjøre sine handlinger.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 12:09   #79
hagenisse
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 8
hagenisse har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Den handler on tenåringer. Meg bekjent pleier de å være over seks år gamle. I tillegg er den skrevet via et ikke akkurat objektivt forum med link til en dansk bodybuilderside, uten kildehenvisninger til forskningsmateriale.

Olympiatoppen, som jeg regner med har ekspertkunnskap om dette er ikke enig med deg, ei heller pasienthåndboken som det er henvist til over her. Og igjen, det er ikke moderat trening og bevegelse man reagerer på, men det ekstreme i akkurat denne artikkelen om dette barnet. Den skriver ikke bare om vekttrening et par ganger i uka, men trening et par timer om dagen.

Det er nettopp som du sier, det er tilnærmet ingen forskning, hverken for ELLER imot styrketrening i ung alder.
Hverken Olympiatoppen eller pasienthåndboken har konkret forskningsmateriale å gå etter de heller, så hvordan kan du da si at det jeg mener er feil? Ei heller at jeg kan si at det du sier er feil da men.

Artikkelen sier så:
"Videre forteller han at gutten trener to til tre timer daglig, fem dager i uken. To av dagene er det vektløftning som står på programmet. De andre dagene trener han vanlig gymnastikk. Men i helgene har han fri, sett bort ifra en liten uttøyningøkt på søndagen."

Og det sier heller ingen ting om hvordan intensitet det er i løpet av øktene, en økt på 30min kan være like hard som en økt på 2 timer.
Kommer ann på hvor mye pauser det er mellom øvelser/sett osv.
Så en økt på 2timer trenger ikke å være så ille.

hagenisse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 12:10   #80
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no