Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

De norske nettovergriperne. Må leses!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-18, 21:33   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De norske nettovergriperne. Må leses!

Jeg trenger detaljene. Jeg må vite at dette skjer, hva som skjer, hvordan det føles. Bare sånn kan jeg møte barn som har opplevd dette på en måte som gjør at de ikke føler skam. Stille spørsmål eller si ting som gjør at jeg ikke fjerner meg fra dem men lar dem forstå at jeg har hørt det før, de er ikke alene om å ha opplevd det de har gjort. Hvis jeg blir sjokkert tør de ikke fortelle mer. Jeg er ikke herdet, for jeg blir fortsatt fullstendig utmattet av historiene. Likevel må jeg stadig minne meg selv på at det skjer og hva som skjer.

Så kan man si at det ikke betyr at alle trenger å vite alt og høre alt. Det er godt mulig, men alle som har barn og møter barn bør i allefall vite nok til at de tør å se og høre eller lese mellom linjene hvis et barn forsøker å si fra. Barn som har opplevd overgrep forteller det slett ikke alltid rett ut eller tegner en tegning som alle forstår. De viser det på andre måter, og om de tør forsøker de kanskje å sondere terrenget hos noen de stoler på. Det er som oftest ikke en offentlig ansatt med kurs i barnesamtaler og seksuelle overgrep. Det kan være deg. Og jeg synes i iallefall at disse barna fortjener at vi vet nok til at vi ikke lukker porten hvis de har satt den på gløtt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no