Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Verdens sterkeste barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-09, 21:17   #21
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Det er forskjell på kung fu-trening for en tenåring, og vekttrening for en femåring.

Det skulle jo jeg svare! Hvorfor er du så rask Fibi? Eller er det jeg som er treg?

:følge den filosofiske skrivemåten til Winall Youget:

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 21:17   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Det er forskjell på kung fu-trening for en tenåring, og vekttrening for en femåring.

Nettopp. Her snakker vi jo om et barn som har drevet med aktiv trening fra ETT-årsalder!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 21:22   #23
Winall Youget
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Det er forskjell på kung fu-trening for en tenåring, og vekttrening for en femåring.


Så vidt jeg kunne se så trenet gutten konsentrasjon, selvbeherskelse, gymnastikk, overkropp og ben ved å løfte seg selv og kompenserte noe med vekter som han faktisk trent seg opp til og klarer å løfte. Har du noen ganger trillet en halvfull handlevogn inne på nærbutikken som liten for å hjelpe mammaen din? - Jepp, det handler også om konsentrasjon... Bare at det handler om din konsentrasjon .

Peace!

  Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 21:31   #24
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 21:33   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Winall Youget, her.

Har du noen ganger trillet en halvfull handlevogn inne på nærbutikken som liten for å hjelpe mammaen din? -

Jeg har heldigvis sluppet å gjøre det 2-3 timer daglig i flere år fra jeg var baby.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 21:36   #26
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg har mange ganger hørt denne oppleste & vedtatte sannheten om at barn ikke skal trene styrke. Er det en myte eller er det fakta? Noen som vet?

Må jeg google selv, altså?

Vel, dette fant jeg:

Sitat:

Styrketrening for barn har lenge blitt sett på som noe negativt, og det har blitt frarådet å la barn trene styrke med vekter. Dette er fordi de har vært redde for at barnet skal få skader på muskel og skjelettsystemet.[...]


I dag har pipen fått en litt annen lyd. Styrketrening for barn kan være både bra, sunt og gi en rekke helsefordeler. [...]


Barn under 6 år bør ikke trene styrke.

http://www.pasienthandboka.no/defaul...&mode=document

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 21:47   #27
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.484
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Jeg tror ikke det er farlig fysisk, men klart, en slik prestasjon krever ufattelig mye trening, og da må noe velges bort. Veldig leit.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 21:53   #28
Winall Youget
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Voksne over 15 bør ikke spise potetgull... og se voldelige filmer. Gud sa: "Du skal ikke drepe!" og slik ble det...

  Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 21:55   #29
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Winall Youget, her.

Voksne over 15 bør ikke spise potetgull... og se voldelige filmer. Gud sa: "Du skal ikke drepe!" og slik ble det...

Håper du blir en stund.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 21:58   #30
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.484
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Håper du blir en stund.

Er du over 15 Fusilli? :streng: Men popcorn er jo litt sunnere enn potetgull ... så ... er du over 30 Fusilli?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 21:59   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Winall Youget, her.

Gud sa: "Du skal ikke drepe!" og slik ble det...


Ja, akkurat slik ble det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 22:02   #32
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Er du over 15 Fusilli? :streng: Men popcorn er jo litt sunnere enn potetgull ... så ... er du over 30 Fusilli?

Over 30 og spiser både potetgull og popcorn. Og i tillegg liker jeg å bli underholdt på en helt vanlig onsdag.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 22:03   #33
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 22:07   #34
Winall Youget
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Personlig synes jeg at det er mye mer artig å diskutere misfostre som havner i Guinness rekordbok. Slike som er altfor høye eller altfor små.. eller født med 3 ben og lever. Er det noen som er med på tanken? Vis litt medfølelse for noen som er mindre utviklet!

Idrettsprestasjoner og ting som går ut på "ågåbortfralatskap" er i grunn kjedelig stoff...

"Mamma, mamma, jeg feis! Så flink du er, gutten min... Slutt å leke med kniven, at du aldri lærer!"

  Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 22:09   #35
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.484
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Over 30 og spiser både potetgull og popcorn. Og i tillegg liker jeg å bli underholdt på en helt vanlig onsdag.

Drikker gjør du også! (Peker på tittelen til Fusilli). Det minner meg om at jeg har fått tips om å gjøre om min tittel til: *tatatataaaaaa* Kronjuvelen. Hva tycks?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 22:13   #36
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Misfostre, ja.
Lar meg ikke helt underholde her, kjenner jeg.

  Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 22:16   #37
Winall Youget
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Misfostre, ja.
Lar meg ikke helt underholde her, kjenner jeg.


Da har vi nummer 1! Noen flere? Så jeg får komme til poenget...

  Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 22:31   #38
Winall Youget
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Frøken Rattata skrev:

18.41: Huff. Jeg vil tro dette er direkte skadelig?
18.49: Jeg trente en gang med en som hadde drevet med styrketrening som 12-13-åring og som har fått varige skader av det som voksen. Jeg husker bare ikke akkurat hva disse skadene besto i. Men en kropp som ikke engang er halveis ferdig utviklet kan neppe ha godt av slik trening.

Frøken mener at mennesker som driver med aktiv sport og hard trening fra en ung alder ødelegger seg selv og synes synd på disse ved å påpeke at en kropp som ikke er ferdig utviklet har neppe det godt av trening. Frøken kommer i ettertid og sier at hun mener det er en dårlig deal å kalle noen for en spade, så lenge det er medfødt...

Slik som jeg forstår denne coctailen... Det er greit å kalle noen unormal for at noen trener for mye og begynner veldig tidlig, mens menneskene med virkelige helseproblemer er ikke misforstre, men likeverdige... Sterk coctail.

Samtidig mener alle at menneskene lærer og fanger kunnskapen best mens menneskene er ung... Det gjelder for så vidt hundevalpen og alle andre "barn"... Jeg forstår det bare ikke... Forklar dette til mindreutviklede meg, dere smartinger!

  Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 22:35   #39
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Winall Youget, her.

Frøken Rattata skrev:

18.41: Huff. Jeg vil tro dette er direkte skadelig?
18.49: Jeg trente en gang med en som hadde drevet med styrketrening som 12-13-åring og som har fått varige skader av det som voksen. Jeg husker bare ikke akkurat hva disse skadene besto i. Men en kropp som ikke engang er halveis ferdig utviklet kan neppe ha godt av slik trening.

Frøken mener at mennesker som driver med aktiv sport og hard trening fra en ung alder ødelegger seg selv og synes synd på disse ved å påpeke at en kropp som ikke er ferdig utviklet har neppe det godt av trening. Frøken kommer i ettertid og sier at hun mener det er en dårlig deal å kalle noen for en spade, så lenge det er medfødt...

Slik som jeg forstår denne coctailen... Det er greit å kalle noen unormal for at noen trener for mye og begynner veldig tidlig, mens menneskene med virkelige helseproblemer er ikke misforstre, men likeverdige... Sterk coctail.

Samtidig mener alle at menneskene lærer og fanger kunnskapen best mens menneskene er ung... Det gjelder for så vidt hundevalpen og alle andre "barn"... Jeg forstår det bare ikke... Forklar dette til mindreutviklede meg, dere smartinger!

Skriv ordentlig og litt saklig, så kanskje noen gidder. Løse tanker er ikke noe diskusjonstema. Om du mener at det er fint at småbarn trener masse, så skriv om det. Du er ikke på VG-nett eller noen annen jalla-avisside nå.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 22:39   #40
Winall Youget
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Skriv ordentlig og litt saklig, så kanskje noen gidder. Løse tanker er ikke noe diskusjonstema. Om du mener at det er fint at småbarn trener masse, så skriv om det. Du er ikke på VG-nett eller noen annen jalla-avisside nå.


du er jo torskeelsker.. det er tydelig at tanker er overhodet ikke er noe diskusjonstema. Hvor er jeg nå da? Dømmeportalen?

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no