Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Verdens sterkeste barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-09, 19:25   #141
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Sitat:

nå vil mest sannsynlig en av dere komme med en kommentar at jeg ikke er akkurat det snilleste dyret i verden, eller noe i det slaget... men hvis du som tenker tanken eller kommer med denne kommentaren greier å finne en konstant strøm av negative tanker og kommentarer rettet mot noen direkte uten at noen direkte kommet med noe mot meg først, det vil jeg sette en enorm pris på! for jeg er åpen for ting jeg gjør feil... men jeg sier aldri Unnskyld for mine meninger... selv om jeg kan ta feil, vil jeg heller høre om feilen og innrømme den, men ikke unnskylde meg for den

Snakker du om en kommentar du har fått nå?

Det er litt vanskelig å følge deg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:27   #142
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Klarer ikke helt å se sammenhengen kjenner jeg.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:30   #143
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Og så begynner det å bli kjedelig. Same, same. :går en annen plass:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:30   #144
Winall Youget
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Snakker du om en kommentar du har fått nå?

Det er litt vanskelig å følge deg.


jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet hva andre tenker... høres det sprøtt ut? test ut noen øvelser med selvbeherskelse og konsentrasjon...

alt består av en tanke og tanken består av energi...

hvis tanken forandrer ansiktsuttrykket ditt på under et sekund.. kan da en tanke redde verden?...



* kunsterisk myass *
* puff *

  Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:31   #145
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn



Jeg forsøker og forsøker. Jeg er nok dum i dag.


Du forsøker å fornærme meg, og du ville kommet mye lengre om jeg forso hva du sa.

Men det er helt greit altså. Jeg kan bli fornærmet en annen dag når jeg er smartere.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:32   #146
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Usj, det begynte jo så interessant. Men levde ikke opp til forventningene.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:34   #147
Winall Youget
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Usj, det begynte jo så interessant. Men levde ikke opp til forventningene.


jeg er et underholdningsgeni! det er veldig få som gir like mye fra seg...

  Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:37   #148
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Snakker du om en kommentar du har fått nå?

Det er litt vanskelig å følge deg.

Er dette svaret på Kirsebærs kommentar ovenfor?

Opprinnelig lagt inn av Winall Youget, her.

jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet hva andre tenker... høres det sprøtt ut? test ut noen øvelser med selvbeherskelse og konsentrasjon...

alt består av en tanke og tanken består av energi...

hvis tanken forandrer ansiktsuttrykket ditt på under et sekund.. kan da en tanke redde verden?...



* kunsterisk myass *
* puff *

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:38   #149
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Winall Youget, her.

alt består av en tanke og tanken består av energi...

Åh, dette tok meg rett tilbake til dagene med ex.phil og øltelt.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:39   #150
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Kate: Hvis den var til meg så var det på den forrige posten der jeg sier at han provoseres og provoserer, tror jeg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:40   #151
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Jeg må stikke. Jeg har et par kurs i konsentrasjon og selvbeherskelse jeg skal få gjort unna.

Også skal jeg kjenne litt på om jeg har fornærmet Herr Poet på et vis. For han oppfører seg fornærmet. Sant?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:43   #152
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Også skal jeg kjenne litt på om jeg har fornærmet Herr Poet på et vis. For han oppfører seg fornærmet. Sant?

Gudene vet, det er mange lag svada å trenge gjennom før en kan fatte hva han prøver å få sagt.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:46   #153
Winall Youget
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

gi meg en tilbakemelding om 10-15 dager om du oppdager noe nytt i livet ditt... og mulig kommer tilbake til det jeg har skrevet. det ville vært veldig snilt av deg.

ja, Imma, jeg har hatt en ære å rettlede en god del mennesker i vanskelige situasjoner... uten at jeg tatt meg nært av hva andre og noen ganger det mennesket selv sier og mener. alle har som en kommer tilbake og sier en takk på et eller annet vis.
jeg har ingen forklaring på hvorfor...

  Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:49   #154
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

For at det skal kunne kalles kommunikasjon, fordrer det at flere enn du skjønner hva du prøver å si.



Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.



Du forsøker å fornærme meg, og du ville kommet mye lengre om jeg forso hva du sa.



Og til Wingutten - du strør om deg med fornærmelser til folk som faktisk gidder å diskutere med deg på en saklig måte. Selv om du driter i om folk liker deg eller ikke, så kan det kanskje være et poeng å ordlegge seg på en måte som gjør at folk kanskje forstår hva du sier. Kanskje finner du ut at noen kan være enig med deg.

Når det gjelder hovedinnlegget så er jeg ikke noe stor fan av ensidighet. Ei heller tror jeg at det er heldig for kroppen. Sener, muskelfester og leddbånd klarer den belastningen som det er å være 1 år og 2 år og de utfordringer de naturlig møter i hverdagen. Jeg tror at man gjennom ren vekttrening vil kunne gjøre mer skade enn nytte i det lange løp. Men, jeg er selvsagt ikke motstander mot allsidig aktivitet. Jeg tror rett og slett ensidig belastning, som styrketrening er, ikke er bra.

Tidligere har jeg selv reagert når man sammenligner barneoppdragelse med hundehold, men jeg må faktisk dra en sammenligning selv. Da vi fikk hund var det utrolig mye fokus på at den lille kroppen ikke skulle få prestere for mye og det ble hevdet at valpen lett fikk skader i sener og muskelfester ved overbelastning eller for høy aktivitet. At det var uheldig at musklene vokste for fort i forhold til kroppen. Kan det ikke dette være noe av tilfellet også når vi snakker om barn som vokser?

Jeg er ingen ekspert når det gjelder trening, men fra den gangen jeg selv var aktiv og trente vekter så husker jeg at lærdommen var at man skulle være veldig forsiktig med ensidig belastning og oppbygging av ren muskelmasse mens kroppen var i vekst, og da mener jeg å huske samme begrunnelse som ved hund - at muskelfester og senere fikk skader fordi utviklingen ikke greide å holde følge med økende muskelmasse.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:52   #155
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Så fint.

Det morsomste er at du presenterer deg som en provokatør og ender opp som den eneste som er provosert.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:53   #156
Winall Youget
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.







Og til Wingutten - du strør om deg med fornærmelser til folk som faktisk gidder å diskutere med deg på en saklig måte. Selv om du driter i om folk liker deg eller ikke, så kan det kanskje være et poeng å ordlegge seg på en måte som gjør at folk kanskje forstår hva du sier. Kanskje finner du ut at noen kan være enig med deg.

Når det gjelder hovedinnlegget så er jeg ikke noe stor fan av ensidighet. Ei heller tror jeg at det er heldig for kroppen. Sener, muskelfester og leddbånd klarer den belastningen som det er å være 1 år og 2 år og de utfordringer de naturlig møter i hverdagen. Jeg tror at man gjennom ren vekttrening vil kunne gjøre mer skade enn nytte i det lange løp. Men, jeg er selvsagt ikke motstander mot allsidig aktivitet. Jeg tror rett og slett ensidig belastning, som styrketrening er, ikke er bra.

Tidligere har jeg selv reagert når man sammenligner barneoppdragelse med hundehold, men jeg må faktisk dra en sammenligning selv. Da vi fikk hund var det utrolig mye fokus på at den lille kroppen ikke skulle få prestere for mye og det ble hevdet at valpen lett fikk skader i sener og muskelfester ved overbelastning eller for høy aktivitet. At det var uheldig at musklene vokste for fort i forhold til kroppen. Kan det ikke dette være noe av tilfellet også når vi snakker om barn som vokser?

Jeg er ingen ekspert når det gjelder trening, men fra den gangen jeg selv var aktiv og trente vekter så husker jeg at lærdommen var at man skulle være veldig forsiktig med ensidig belastning og oppbygging av ren muskelmasse mens kroppen var i vekst, og da mener jeg å huske samme begrunnelse som ved hund - at muskelfester og senere fikk skader fordi utviklingen ikke greide å holde følge med økende muskelmasse.


jeg har svart til deg før du postet den, papphau...

  Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:56   #157
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Mulig du har noe å komme med. Det har du sikkert, de aller fleste har det. Men din manglende evne til å legge det frem skriftlig gjør jo at ingen forstår hva du egentlig vil ha frem. Men det var vel endel av "greia" de. Den misforståtte poeten.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:56   #158
Winall Youget
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Så fint.

Det morsomste er at du presenterer deg som en provokatør og ender opp som den eneste som er provosert.


det morsomste er at det er KUN i sinnet DITT er jeg den eneste som er provosert... jeg er ikke provosert, føler meg ganske godt og avslappet, jeg..

  Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:58   #159
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Winall Youget, her.

jeg har svart til deg før du postet den, papphau...

Du er som Lucky Luke, raskere enn din egen skygge.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:59   #160
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Winall Youget, her.

årsaken til dette kan være mitt daglige virke i resepsjon og topputdannelse innen service og kommunikasjon. jeg selge deg brukt dasspapir... bare med måten jeg snakker på.

Snille deg, du hadde ikke klart å selge folk her inne vann i Sahara en gang. Ikke minst fordi ingen ville skjønt et kvidder av hva du prøvde å selge. Hvis du virkelig hadde vært godt trent innen kommunikasjon, hadde du visst at tydelighet er alt, og har du ikke det, er det uinteressant hvor godt du ellers fremfører budskapet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no