Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Drikkeflaske til skolebarn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-17, 11:53   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikkeflaske til skolebarn

Flasker vi ikke liker gis til bruktbutikken. De tar i mot alt. Vi har testet det meste.

Eldste liker best Tupperware sine.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 12:04   #22
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikkeflaske til skolebarn

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi har så mange rælete reklameflasker, og de fyller mye av skapet. Jeg synes ikke jeg kan KASTE dem heller.

Vi har en 80 cm bred skuff full av flasker. Jeg har gitt brukbare flasker til fretex. Det er vel innafor?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 12:09   #23
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikkeflaske til skolebarn

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Disse er populære her også, "alle" har dem. Vi har bare ei slik, og ungene krangler om den. Minner meg på at jeg skal kjøpe flere.



.

Denne er mest pop her hos oss.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 12:19   #24
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikkeflaske til skolebarn

Vi bruker Contigo til begge våre. Jeg vil ikke ha noe de kan eller må bruke tennene på å åpne. Vi er strålende fornøyd.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 12:28   #25
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikkeflaske til skolebarn

Vi mister heller ikke flasker. Storebror har hatt samme Contigo-flaske på skolen i tre år nå. Våre har to flasker hver, en som bor i skolesekken og en de tar med på fritidsaktiviteter, vi trenger ikke flere.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 12:43   #26
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drikkeflaske til skolebarn

gjenbruk av brusflaske her. de lekker ikke.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 12:44   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikkeflaske til skolebarn

Mine har Camelbak. De er flere år gamle, men vi har byttet rør/tut i dem noen ganger. Aldri mistet noen flasker her heller. De får en del reklameflasker og de brukes på syklene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 13:51   #28
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikkeflaske til skolebarn

Mister ingen flasker her heller. Minsten bruker en reklameflaske fra DNB. Eldste bruker ikke sånne flasker mer. Han kjøper vann og bruker den flasken etpar dager på skole og trening og så bytter han ut.
Jeg bruker flaske fra Paul Pava når jeg trener. Klarer ikke å drikke fra sånn sugetut når jeg er sliten.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 14:10   #29
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikkeflaske til skolebarn

Mister ikke flasker her heller, ikke tygger han i stykker sugerør heller så ukjent problem for ossm

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 14:21   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikkeflaske til skolebarn

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Vi har en 80 cm bred skuff full av flasker. Jeg har gitt brukbare flasker til fretex. Det er vel innafor?

Jeg synes det og gjør det samme.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 14:52   #31
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikkeflaske til skolebarn

Jeg liker ikke plast, og har kjøpt flasker i stål fra Kleen kanteen.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 15:11   #32
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikkeflaske til skolebarn

De flaskene vi har vært mest fornøyd med de siste årene er, er Tupperware sine:

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 16:11   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikkeflaske til skolebarn

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

De flaskene vi har vært mest fornøyd med de siste årene er, er Tupperware sine:

Det er de eldste liker. Yngste likte dem ikke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 18:12   #34
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Drikkeflaske til skolebarn

Til tur/skole: camelback. De kan lukkes skikkelig og lekker ikke i sekker o.l.
Til trening: Nike. Fylles med vann der og da.
Selv sverger jeg til metallflasker med skrukork da vannet holder seg kaldt lengre, men det synes ungene er noe herk.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 18:47   #35
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drikkeflaske til skolebarn

De små fra Sistema hvor man skrur på korken, og den Nike-flasken det er bilde av over her er favorittene her i huset. Frøkna er fæl til å gnage på alle drikketuter, så vi har gitt opp Camelbak og den typen flasker med gummitut.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 18:57   #36
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drikkeflaske til skolebarn

Takk for mange svar! Både Camelbak og Contigo har vi brukt, men jeg er lei av at en del går i stykker. Tror vi må gå for Nike eller Tupperware.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 19:08   #37
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikkeflaske til skolebarn

Camelback chute er de som funker best på skolebarna hos oss. Lekker ikke, ingen myke suttedeler som går i stykker og ikke flere smådeler som forsvinner i oppvaskmaskina. Og ikke minst - stor åpning slik at vi kan stappe nedi isbiter på varme dager.

Også er de rimelige.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 19:17   #38
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikkeflaske til skolebarn

Vi har forresten også et par vannflasker kjøpt i Sveits, som jeg ikke har sett her i Norge, som ungene digger. De er formet som knekken på et sugerør, så de kan trekkes ut og komprimeres etter behov. Finnes i utallige fargekombinasjoner av flaske og kork, som kjøpes separat. De har både skrukork og drikkekork (våre har skrukork). Hvis noen har sett slike her, så hyl ut, for vi skulle gjerne hatt flere av disse.



__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 20:14   #39
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikkeflaske til skolebarn

De med skrukork fra Ikea Rimelige, svært holdbare og ikke minst blir de skikkelig rene i oppvasken. Viktig poeng for oss at de er store i tuten, slik at de blir ordentlig rengjort i maskinen. Flasker fra Camelbak etc utgår her, man får jo ikke rengjort tuten skikkelig og det blir jo samleplass for basilusker.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 20:39   #40
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drikkeflaske til skolebarn

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Camelback chute er de som funker best på skolebarna hos oss. Lekker ikke, ingen myke suttedeler som går i stykker og ikke flere smådeler som forsvinner i oppvaskmaskina. Og ikke minst - stor åpning slik at vi kan stappe nedi isbiter på varme dager.

Også er de rimelige.

Hmm, jeg har en sånn flaske, og betalte i underkant av 200 kroner for den? Jeg synes ikke det er spesielt billig for en drikkeflaske, men kanskje jeg har gått glipp av noe.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no