Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når gi febernedsettende bare for feberen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-07, 10:29   #21
Siv
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Nå er de eldste mine så store at de sier i fra om de har ubehag ved feber og når de ber om paraset så får de det. De ber ikke om det om de ikke er skikkelig dårlig og har veldig vondt likevel. Men småtten her får når feberen overstiger 39 grader eller hvis jeg ser at han har vondt eller føler ubehag.

  Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 10:35   #22
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Ville ha tatt lunken vann på klut og vasket hennes føtter og armer og lagt en klut på pannen hennes før jeg ga henne noe pille. Men så liker jeg ikke å bruke pille for alt som er ille så vi klarer oss fint uten de fleste gangene...


Helt enig.

Når guttungen min var innlagt med feber fikk han ikke febernedsettende.
De holdt heller et godt øye med han og gjorde slik du gjør.
Virus og baktierier trives ikke ved høy temperaturer-

Så høy temperatur er gunstig i forhold til virus og bakterier, men klart at man blir satt ut, sliten og mør i kroppen.
Vi tar ikke selv heller.

Jeg var syk i romjula med feber på over 40 grader.
Da den kom opp i 40.9 og jeg fikk redusert syn og hørsel og så ut som en drita full kjærring på golvet da tok jeg paracet.
Svettet det av meg og allt var fint, fikk dusjet og spist en god posjon med mat.
Så kom feberen tilbake og jeg kjente på kroppen når jeg trengte paracet igjen, ikke hva måleren viste..

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 10:36   #23
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Jeg pleier å gi febernedsettende når temperaturen passerer 39 grader. Er almenntilstanden dårlig ved lavere feber så hender det at jeg gir febernedsettende da også.

Storesøster hadde noen episoder med feber på over 40 når hun var liten, men formen var helt topp. Hun hoppet i sengen og var helt i hundre. Jeg ringte legevakten for å høre om jeg skulle gi henne paracet eller ikke, og da mente de at så lenge hun var så pigg så var det ikke nødvendig. Jeg kunne gi litt paracet på kvelden før hun skulle legge seg.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 10:48   #24
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Stakkars lille vennen!

Jeg ville gitt paracet ved såpass høy feber og så lenge hun er slapp. Håper hun blir fort frisk!

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 10:54   #25
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Jeg gir ikke paracet i tide og utide, men når feberen er nesten 40 grader på små barn og almenntilstanden er dårlig - da får de paracet!

God bedring til småtten!

Signerer! Her er det allmenntilstanden som avgjør. Kan de få det bedre med medisin er det ikke mye å lure på spør du meg!

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 11:00   #26
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Stakkars lille vennen!

Jeg ville gitt paracet ved såpass høy feber og så lenge hun er slapp. Håper hun blir fort frisk!

Signerer.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 12:11   #27
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Vi har også vært litt plaget med feberkramper, så her får de stort sett febernedsettende når temperaturen passerer 38,5


Sånn er det her også. Vi har to barn som har hatt feberkramper, så alle tre her får febernesettende ved 38.5. Dette er det legene på haukeland som anbefalte oss.

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 12:28   #28
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Allmenntilstanden til barnet er den beste pekepinn på om barnet bør få paracet. Febernedsettende medisiner kan få andre symptomer (sår hals, vondt i hodet etc.) til å forsvinne, men så små barn har vel uansett problemer med å fortelle hvor det gjør vondt?

Om hun er veldig slapp kan det være godt å få en stikkpille el. slik at hun kommer seg litt, og får spist, drukket. Alltid lurt å planlegge litt slik at det kan gis febernedsettende rett før leggetid.

Feberkramper kommer ikke av høy feber i seg selv, men av at feberen stiger så raskt at det blir krøll i temeraturregulatoren i hjernen.

God bedring til frøkena Polyanna!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 12:54   #29
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.964
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Hvis almenntilstanden er redusert, ville jeg absolutt gitt febernedsettende ved såpass høy feber. Prøver også å gi en pille ved høy feber ved leggetid, det gir bedre nattesøvn for både foreldre og barn.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 13:18   #30
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Jeg gir vist den overstiger 39,5 på kveldene, eller jeg ser de har veldig ubehag.

Kle av ungen, Ikke ha mer en 20 grader i rommet, ha heller på et tynt lite teppe vist de fryser, laken o.l Drikk rikelig med vann, ikke stress med mat. La barnet hvile, se en film når de slapper av på sofaen. Les en god bok og overvåk barnet.

Er feberen høy på kvelden så gi en febernedsettende, altså over 39,5.

God bedring.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 13:42   #31
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Har ungene over 39 får de febernedsettende av meg selv om de virker rimelig oppegående. Så høy feber er ikke godt for noen ting.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 14:01   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Takk for alle svar og synspunkter. Ble jo rene debatten, dette.

Hun har vært veldig slapp. Bare villet sovet oppå meg. Men jeg tenker litt sånn at det nok er kroppen som jobber? Hun har ellers er makeløst godt immunforsvar, akkurat som sin far, og det som skjer når vi får noe skikkelig uhumskt inn i huset er at en av dem, eller begge, går ned for telling med skikkelig høy feber i noen timer. Og så er de bra igjen, uten andre symptomer enn feberen. Så da tenker jeg at siden dette systemet tydeligvis fungerer veldig bra så vil jeg ikke tukle med det unødig. Noen timers kos på sofaen eller i senga er godt for oss begge, egentlig.

Men nå i sted passerte tempen 40 (40,13), så da ble den en 250 mg paracet. Etter 15-20 minutter var den nede i 39,6 - er det en akseptabel nedgang? OG: Er dosen riktig?? (Hun veier en 11-12 kilo, tenker jeg).

Nå har jeg dratt på kontoret for noen timers tett jobbing, mens mannen klarer brasene hjemme. Men kan jeg gi henne en paracet til i 5-6 tida (den siste fikk hun ca. 1), hvis feberen fortsatt er over 39? Eller kanskje det er lurere å vente til leggetid. Hm.

Når ringer man lege og sånn? Herregud, man skulle ikke tro jeg hadde hatt unger i over 4 år!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 14:07   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Jeg er ganske hysterisk på feberområdet, men det er jo fordi Lille B har vært skikkelig syk noen ganger, med sykehusinnleggelse og hele pakka. Uten andre spesielle symptomer enn feber. Så jeg ville nok vært på legevakta for noen timer siden.

Det vi har fått høre er at en grads nedgang innen 45 minutter er akseptabel nedgang, men stiger den raskt igjen bør man komme seg til lege. 250 mg er passe for barn over 2 år og på den vekta.

Hvis ikke allmenntilstanden stiger i takt med at feberen synker ville jeg også dratt til legen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 14:07   #34
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Om barnet har hatt feber i 3 dager kan man godt ringe legen, men om feberen tydligvis er på vei tilbake ville ikke jeg ringt.

Når det gjelder feber gir jeg paracet når feberen overstiger 39, med unntak av når man nesten ikke merker at barnet har feber da.
Når minsten var liten var vi på sykehus, da delte vi rom med en liten pjokk på 4 mnd. Han fikk store doser paracet for å holde feberen nede.
Han hadde ikke andre symptomer en feber og de fant heller ikke ut hva som feilte han før han ble skrevet ut.
Men han fikk 500mg paracet flere ganger i døgnet, og også en annen type febernedsettende som jeg ikke husker navnet på.
Feberen hans lå på 40 uten paracet og han fikk såpas stor dose siden de ikke fikk ned ned uten dobbelt dose.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 14:10   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Om barnet har hatt feber i 3 dager kan man godt ringe legen, men om feberen tydligvis er på vei tilbake ville ikke jeg ringt.

Det gjelder vel bare hvis allmenntilstanden er OK? Er allmenntilstanden dårlig ville jeg kommet meg til legen mye før tre dager.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 14:10   #36
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Jeg ville prøvd å vente til leggetid med paracet'en. Vesla mi sover alltid veldig urolig når hun har feber, mens en paracet gir henne bedre søvn. Nattesøvnen er viktig.
Hvis hun fortsatt har høy feber i morgen så syns jeg godt du kan ringe fastlegen. De avgjør om du skal ta henne med eller ikke. Barn kan få høy feber uten at det er noe, men som erfaren "sykt barn"-mamma så er det altfor ofte mer enn "ingen grunn". Kan i tillegg slenge på at hvis hun blir bedre og feberfri et par dager for så å bli verre igjen, så må du reise til legen. :bitter erfaring:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 14:46   #37
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men nå i sted passerte tempen 40 (40,13), så da ble den en 250 mg paracet. Etter 15-20 minutter var den nede i 39,6 - er det en akseptabel nedgang? OG: Er dosen riktig?? (Hun veier en 11-12 kilo, tenker jeg).

Her er fra felleskatalogen;

Stikkpiller:
Barn:
3-6 kg (0-4 måneder): 1 stikkpille à 60 mg 3 ganger i døgnet

6-12 kg (4 måneder-1½ år): 1 stikkpille à 125 mg 3 ganger i døgnet

12-20 kg (1½-5 år): 1 stikkpille à 250 mg 3 ganger i døgnet

20-30 kg (5-9 år): 1½ stikkpille à 250 mg 3 ganger i døgnet

30-40 kg (9-12 år): 1 stikkpille à 500 mg 3 ganger i døgnet

Voksne og barn >40 kg (12 år): 1-2 stikkpiller à 500 mg 3 ganger i døgnet, år):ev. 1 stikkpille à 1 g 3 ganger i døgnet.


Så jeg ville ikke gitt henne mer enn 125 mg. jeg faktisk, hvis du ikke vet helt sikkert at hun er over 12 kg (de kan jo også gå litt ned i vekt hvis det er dårlig matinntak noen dager).
Og ja, det går selvsagt på kilo, og ikke alder.
Min snuppe er 3 år, men ikke mer enn 11 kg. og hun får 125 mg. (av de på mottaket på sykehuset også)

Jeg er forsiktig med paracet, men vi har vært masse på sykehuset grunnet kronisk sykt barn, og der gir de paracet når feberen nærmer seg 40, og gjerne ved 39-39,5 hvis barnet er slappt.
Så høy feber er ikke godt for barnet, og de skal ikke være slappe over lang tid. Jeg ville vært på mottaket for lengst med dette barnet og, men det er pga. min syke snuppe.
Pass på at hun får i seg nok væske, de små blir fort dehydrert. Se etter innsunke øyne, og man kan gjerne kjenne på huden på magen om den er like spenstig som den pleier (dårlig spenst i huden kan også være et tegn på dehydrering), og ellers tørre lepper, veldig tørst barn, og hvis urinen er gulere enn vanlig og/eller lukter sterkt. Eller selvsagt, hvis hun ikke tisser.

Jeg ville kontaktet legevakten og forhørt meg på 2. dag med feber hvis barnet er slappt (ringt og snakket med de), og garantert fått legesjekk på 3. dagen, uansett almenntilstand.


Og bare så det er sagt har jeg en snuppe uten reserver pga. underernæring, så hun blir ekstremt fort dehydrert og går kjappt ned i vekt ved minste sykdomstegn, samt får lavt blodsukker over en lav sko. Så jeg er litt over-påpasselig sånn sett.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 14:57   #38
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av Tøsa, her.

Sånn er det her også. Vi har to barn som har hatt feberkramper, så alle tre her får febernesettende ved 38.5. Dette er det legene på haukeland som anbefalte oss.

Samme lege også da kanskje

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 15:09   #39
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Takk for svar.

Hun drikker godt (mest melk), har spist en grovskive med syltetøy og en drikkeyoghurt og har tunge bleier. Håper det glir over snart nå! Hvis ikke ringer jeg legen i morgen tidlig.

Det ligger forresten også til familien å bli helt slått ut så snart feberen passerer 38,5 eller noe. Men så blir de som sagt utrolig fort friske igjen også.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 15:13   #40
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Hvis hun får i seg nok å drikke ville ikke jeg gitt nå.
Hadde det derimot vært kveld ville jeg nok ha gitt Paracet, og også hvis hun er i så dårlig form at hun ikke vil drikke.

God bedring!


Her er jeg enig. Barn som er i god form til å være syk, dvs slapp, men ellers med trenger ikke nødvendigvis febernedsettende selv om tempen nærmer seg 40, om formiddagen. Jeg velger ofte å la kroppen jobbe en stund da. Om kvelden gir jeg febernedsettende om den er over 39 og gjerne under også, slik at de skal få sove godt noen timer.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no