Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når gi febernedsettende bare for feberen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-07, 15:41   #41
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Jeg har gitt mine 250 mg selv om de "bare" har vært 11 kg og noe, hvis feberen har vært høy. Grensevekt.

Det tar nokså lang tid før Paracet stikkpille virker, 15 min senere er det ofte ikke noen effekt i det hele tatt. Det kan godt bare ha vært avkledningen som senket temperturen så pass fort. Gjør en ny måling 1 time etterpå, og da skal tempen helst ha gått ned en hel grad eller mer. Dvs. ligge på rett over 39 - eller mindre.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 15:50   #42
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det gjelder vel bare hvis allmenntilstanden er OK? Er allmenntilstanden dårlig ville jeg kommet meg til legen mye før tre dager.

Selvsagt må man se an almentilstanden.
Jeg tok utgangspunkt i det Polyanna skrev og da virket det som det bare var feberen som "plaget" barnet.
Så lenge barnet ellers er greit ville jeg ventet i 3 dager.
Men er barnet like apatisk og slapp f.eks etter at det har fått febernedsettende ville jeg kontaktet lege.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 15:53   #43
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Når feberen overstiger 39 grader blir jentungen veldig slapp. Da får hun febernedsettende!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 16:01   #44
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Helt enig.

Når guttungen min var innlagt med feber fikk han ikke febernedsettende.
De holdt heller et godt øye med han og gjorde slik du gjør.
Virus og baktierier trives ikke ved høy temperaturer-

Så høy temperatur er gunstig i forhold til virus og bakterier, men klart at man blir satt ut, sliten og mør i kroppen.
Vi tar ikke selv heller.

Jeg var syk i romjula med feber på over 40 grader.
Da den kom opp i 40.9 og jeg fikk redusert syn og hørsel og så ut som en drita full kjærring på golvet da tok jeg paracet.
Svettet det av meg og allt var fint, fikk dusjet og spist en god posjon med mat.
Så kom feberen tilbake og jeg kjente på kroppen når jeg trengte paracet igjen, ikke hva måleren viste..

Nå syns jeg det høres ut som at du ikke anbefaler å ta febernedsettene før man er så sjuk at man sjangler og ser dobbelt. Er det liksom da man er tøff? Sterkt argument å komme med - særlig når vi nå som vi snakker om et lite, slapt barn.

Og som jeg forstod i det andre innlegget ditt (leste det litt fort) om da gutten din hadde langvarig feber uten kjent årsak, er jeg enig i at man ikke skal pøse på med Paracet. Da var han også innlagt og under observasjon av leger og sykepleier.

Jeg ville helt klart gitt Paracet til mitt barn når det var så medtatt og preget av feberen, og når feberen er over 39. Immunforsvaret klarer å jobbe til tross for at feberen synker litt. Det viktigste er at barnet har det bedre, og er det symptomer i tillegg så er som regel de til stede tiltross for at man får feberen litt ned. Og nå snakker jeg om barn som ikke ha vært langvarig syke. Og er man i tvil: ring lege eller legevakta og forhør deg.

Det som er viktig, er at man ikke gir for mye/for ofte febernedsettende.
Se tabellen på pakningen (eller som lil'c har satt inn her).

Også, sist men ikke minst: Det kommer mye an på alderen til barnet. Har man med en baby å gjøre, så tåler de mindre feber enn en 4-åring.
Håper jenta di er bedre i morgen, Polyanna.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 16:09   #45
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Ja, piller og sånn er jo sjempefarlig.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 17:09   #46
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, piller og sånn er jo sjempefarlig.

Ja faktisk, for leveren kan bli skikkelig skadet. Moren min fikk alvorlig leverskade pga piller hun brukte da hun gikk med vond rygg. Det er snakk om ett par år pillebruk. Men så er det også snakk om alvorlig leverskade. Så skaden skjedde vel lenge før det hadde gått ett par år..

Det er ikke til å spøke med....

Men en paracet i ny og ne skader ingen.. Så sant man ikke har allergi mot det da!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 17:24   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Men en paracet i ny og ne skader ingen.. Så sant man ikke har allergi mot det da!

Nei nettopp. Og når det er snakk om små barn med feber er det ikke snakk om kontinuerlig pillebruk daglig i et par år.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 17:25   #48
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, piller og sånn er jo sjempefarlig.

Ja det er det faktisk. Ikke paracet en gang i ny og ne, men for mye av det så ja.

Amalie: Jeg tror ikke det var det som var hensikten til Michayla å si at man ikke skulle ta febernedsettende, men at man skal se det godt ann. Et barn tåler fint feber oppimot 40 uten at det byr på store problemer vist det ikke er plaget med andre ting. les: slik som øreverk, halsvont o.l. Feber er ikke en fiende for kroppen, men et hjelpemiddel for å drepe bakterier og virus som har tatt inn i kroppen.

Har en sønn som glatt for 41 i feber et døgn, men han er den som blir raskest frisk av ting i huset også. Ikke blir så langvarig syk og kroppen jobber godt mot bakteriene. Han trenger sjeldent febernedsettende, kun på kvelden.

De annbefaler heller ikke å gi barn(ikke babyer, da skal man kontakte legen vist det ikke har blitt året) å ikke gi febernedsettende før 39,5. For feber er som sagt et godt hjelpemiddel/forsvarsmekanisme.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 17:37   #49
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Men en paracet i ny og ne skader ingen.. Så sant man ikke har allergi mot det da!

Jeg har hørt at man kan skade leveren etter bare en gangs overdosering. Vet ikke hva som er riktig?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 08-01-07 kl 17:42. Årsak: gang -> gangs
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 17:41   #50
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har hørt at man kan skade leveren etter bare en gang overdosering. Vet ikke hva som er riktig?

Det har jeg også hørt. Vi har en omgansgsvenn som er farmasøyt og jeg ringte henne en gang for å få tillatelse til å overdosere T. Det fikk jeg ikke.
Om feberen er så høy at det er farlig kan man gi overdose, men da skal man være klar over hva man gjør og gjøre det i samråd med lege.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 17:42   #51
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har hørt at man kan skade leveren etter bare en gang overdosering. Vet ikke hva som er riktig?

Hvis man står virkelig på og stapper i seg MASSE, så får jo så klart leveren sjokk, som resten av kroppen vil jeg tro.. Men vanligvis så pleier folk som vil leve ikke stappe i seg unødvendig mye piller på engang!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 17:46   #52
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Hvis man står virkelig på og stapper i seg MASSE, så får jo så klart leveren sjokk, som resten av kroppen vil jeg tro.. Men vanligvis så pleier folk som vil leve ikke stappe i seg unødvendig mye piller på engang!

Det jeg har hørt er at det skal ikke mye overdosering til for å skade leveren. Det var overhode ikke nødvendig i å ta en kraftig overdose. Men som sagt så vet jeg ikke om det er riktig, jeg husker rett og slett ikke hvor jeg hørte det.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 17:48   #53
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det jeg har hørt er at det skal ikke mye overdosering til for å skade leveren. Det var overhode ikke nødvendig i å ta en kraftig overdose. Men som sagt så vet jeg ikke om det er riktig, jeg husker rett og slett ikke hvor jeg hørte det.

Det har jeg også hørt. Og det står tydelig i pakningsvedlegget at overdosering eller langvarig bruk kan føre til leverskader. Men jeg tror at anbefalt dose er godt under risikoen for overdosering.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 17:50   #54
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

ÅÅÅ? Det høres skummelt ut faktisk. Men jeg liker ikke å gi ungene eller spise selv pille uannset om det er paracet eller annet medisin. Så sant det er ikke vitaminer da.. Det må vi ha innimellom!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 17:56   #55
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Det har jeg også hørt. Og det står tydelig i pakningsvedlegget at overdosering eller langvarig bruk kan føre til leverskader. Men jeg tror at anbefalt dose er godt under risikoen for overdosering.

Visstnok ikke dosen for barn, i følge vår farmasøytvenn.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 17:57   #56
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.405
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Men jeg tror at anbefalt dose er godt under risikoen for overdosering.

Det stemmer nok. Uansett så starter vi som regel med en liten dose til barn og ser om de trenger mer. Gjør de det så får de den anbefalte dosen for vekten.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 17:58   #57
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Har ikke lest tråden.

Jeg gir eldstemann febernedsettende selv ved lett feber, særlig om kvelden. Årsaken er at hun kaster opp når hun har feber. Det er imidlertid sjelden ungene mine har feber. Minstemann får febersenkende etter behov. Nå er han akkurat 12 kg og noe, men det greier seg fint med 125 mg, så det er det han får.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 18:00   #58
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Visstnok ikke dosen for barn, i følge vår farmasøytvenn.

Her må jeg kanskje legge til at T. akkurat hadde gått opp i "dosering" og at det nok var derfor vi ikke fikk lov til å gi ham en halv pille ekstra. Det har jo med vekt å gjøre, og sprangene (i vekt) mellom hver styrke er jo ganske store.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 18:05   #59
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Takker igjen for alle svar. Nå, 5 timer etter første paracet, var feberen såvidt over 40, så da fikk hun en til. Hun er slapp, som alltid ved feber, men er "fornøyd" så lenge hun får sitte i et fang eller ligge i en armkrok (og mamma ikke stapper ting opp i rumpa hennes... ). Drikker melk, spiste nettopp en neve med rosiner, og følger med på barne-tv. Byttet en tung tissebleie.

Jeg gav paraceten nå, sånn at jeg kan få sjekket at tempen faktisk går ned før natta. Gjør den ikke det så ringer jeg lege.

Ble jo rene føljetongen, dette.

Men prinsippielt så har vi også vært forsiktige med paracet på dagtid før også, rett og slett fordi det har vært åpenbart at feberen og slappheten har gjort en kjempebra jobb med å gjøre jenta frisk. Når systemet har funket så kjempefint som det har gjort for henne, så vil jeg ikke "tulle" med det mer enn høyst nødvendig. Over 40 er "nødvendig", syns jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 18:23   #60
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Visstnok ikke dosen for barn, i følge vår farmasøytvenn.

Tror nok om man en sjelden gang overdoserer så er det ikke krise så lenge det skjer i samråd med lege vel og merke.
For som jeg skrev tildigere så delte vi rom med et barn på 4 mnd som fikk 500 mg paracet 4-5 ganger i døgnet sammen med noe annet febernedsettende. Og dette var over 3 døgn. Barnet ble ikke ekstra overvåket av den grunn og tok heller ingen andre blodprøver en for å sjekke ut hva feberen kom av.
Pleierene var oftere inne på rommet pga min sønn, men så fikk han medisiner hver 2. time da.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no