Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Photoshop (heter det det?)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-07, 15:42   #1
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Photoshop (heter det det?)

Er det noen steder man kan laste det ned? Jeg har så lyst på det, men har hørt at det koster fletta å kjøpe.
Noen som vet?

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 16:04   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Photoshop (heter det det?)

Du kan laste ned gratis prøveversjon fra adobe.com.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 16:12   #3
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Photoshop (heter det det?)

Kan jeg det? Får prøve det!

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 16:15   #4
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Photoshop (heter det det?)

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Er det noen steder man kan laste det ned? Jeg har så lyst på det, men har hørt at det koster fletta å kjøpe.
Noen som vet?

Photoshop er dyrt å kjøpe hvis det ikke er til profesjonell (eller "prosumer") bruk.

Ut fra spørsmålet kan det godt tenkes at du heller bør ta en kikk på Photoshop Elements (som jeg må innrømme at jeg ikke har brukt selv). Hvis det er enkel bilderedigering du er ute etter, gjør Elements mye av det Photoshop gjør, men det har vesentlig færre muligheter. Det kan være en fordel hvis du ikke skal bruke dette profesjonelt og ikke har tenkt å bruke veldig mye tid på å komme i gang. Det koster vel under 1000 kroner, og du kan laste ned en demoversjon fra Adobe. (Det kan man jammen av Photoshop også nå ser jeg ja. Det visste jeg ikke før Lille Ru postet det.)

Den fulle versjonen av Photoshop er vesentlig mer komplisert, og koster mange tusen kroner å kjøpe. Den er vel ikke akkurat veldig vanskelig å bruke, men det kreves ganske mye innsats for å lære. Når det gjelder (ulovlig) nedlasting, så er vel Photoshop CS2 alltid tilgjengelig alle steder man finner den slags på nettet. Det er sikkert Elements også forresten.

Før i tiden pleide gjerne Elements (Eller Photoshop Limited Edition som det het) å følge med digitalkameraer og scannere. Det er kanskje ikke tilfelle lenger?

Ben "First rule of warez: Don't ask for Photoshop" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 16:28   #5
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Photoshop (heter det det?)

Jeg prøvde Photohop Elements 4.0 gratis i 30 dager. Lastet det ned fra www.download.com og var veldig fornøyd med det jeg kunne benytte meg av der. Synes det holdt i massevis, da det også her tar litt tid å lære seg det. Programet koster ca 750,-. Jeg søkte forresten internett etter hjelp til å kunne lære meg det og det hjalp meg masse.

Jeg fikk lagt julekort og mye annet. Bilder som var mørke kunne jeg gjøre lysere ..... På jobben har de en eldre versjon som jeg tenke jeg skulle be om. Da har jeg spart de pengene...

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006

Sist redigert av Pope : 16-01-07 kl 22:29.
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 20:40   #6
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Photoshop (heter det det?)

Hvis du kun skal gjøre enkel redigering kan jeg trygt anbefale picasa, som har den fine fordelen at det er helt 100% gratis. Det gjør dog kun enkle ting, skal du gjøre mer avanserte ting stiller jeg meg i køen som anbefaler Photoshop Elements.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no