Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Pusse opp toalett

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-13, 19:11   #1
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.969
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Pusse opp toalett

Vi må pusse opp en "do", altså et rom med separat toalett. Klassisk lite rom, plass til doen og vask på langveggen, that's it.

Bilder til inspirasjon? Ser for meg vegghengt, og har en ny, firkantet servant med mørk, rød, høyglans dør vi vil beholde.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 21:18   #2
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse opp toalett

En festlig tapet!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-13, 23:03   #3
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pusse opp toalett

Jeg har ingen bilder, men kan jo dele det vi har valgt å gjøre på gjestetoalettet i nyhuset (om det kan falle i smak). Dette er også et lite rom så vi har valgt å ha helt lyse farger med hvite vegger og én vegg med mønstret, lys tapet. Jeg mener vi endte opp med Casadeco Midnight hvit i samme mønster som under her bortsett fra at alt er hvitt (mønsteret viser igjen i form av at noe er matt og noe er blankt):

Denne er lakket 3 ganger fordi den er på samme veggen som servanten. Jeg kan ta bilder i morgen om du er interessert (du kan få den rullen jeg mener vi har til overs om du bor i nærheten - vi brukte i underkant av en rull selv).

Videre har vi valgt å ha berøringsfritt blandebatteri rett og slett fordi det blir toalettet som alle besøkende skal bruke og jeg slipper å tenke på kladdemerker og såperester på håndtaket.

Av vegghengte toaletter finnes det jo en del lekre! Jeg liker godt formen på Subway til Villeroy&Boch, men den kan være litt upraktisk ift at det visstnok lett samler seg på porselenet og ikke i toalettet (især om man har små barn). Likeledes synes jeg Seven D er fin:



Vi endte allikevel opp med en som heter Sign Art fordi denne skulle være mer praktisk da med tanke på rester i toalettet, og så har den de samme glatte linjene som de overnevnte:



Selv om gjestetoalettet vårt er lite har vi kjøpt en litt diger takplafond som jeg tror kan bli kul, og så kommer vi til å kjøre på med fargerikt håndkle, toalettbørste og såpedispenser.

(Beklager gigabilder, de små ville ikke vises.)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 10:45   #4
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.969
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pusse opp toalett

Hmh, tapet, altså?

Hva har dere gjort med den veggen der doen henger? Siden jeg ikke vil bruke så veldig mye penger og tid, så ser jeg for meg at det må bli kasse til sisterna, og ikke bygget helt inn i veggen. Sisternekassen må altså også dekkes med noe.

Dette er ikke gjestetoalettet vårt () men det ungene bruker i kjelleren. Jeg lurer også på kvadratiske fliser, type 10*10.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 11:05   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse opp toalett

Det må bli en "kasse". Det er vel kommet nye regler for innebyggingsrammen, og den skal ikke inn i veggen.

Noen venner av oss tapetserte med en skyline-tapet.
Et spennende toalettrom å komme inn på.

Vi tapetserte også, og tapeten var så dyr at den må stå til evig tid, sier Far.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 11:12   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.862
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pusse opp toalett

Hvis du skal gjøre det kjapt og selv så er plater som ser ut som fliser et flott alternativ til fliser på vegg. De ser ekte ut også. Ja, hvis du ikke velger tapet, da.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 11:18   #7
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse opp toalett


Her er tapeten på toalettrommet vårt.
Faktisk har det vært sånn siden sommeren 2005.
På gulvet er det skiferflis, og vi har en liten vask med hylle under fra Porsgrunn Porselen.

Nå kunne jeg tenke meg å skifte tapet, og jeg vil nok gå for en sprekere tapet.
Eller kanskje et eller annet motiv på veggen bak toalettet og ensfarget på de andre veggene.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03

Sist redigert av gullet : 21-03-13 kl 13:22. Årsak: prøver å legge inn bilde
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 14:35   #8
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.969
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pusse opp toalett

Gullet; ser bare kryss.

Siden vi må fjerne eksisterende fliser, er det antakelig like mye jobb å bygge opp underlag for tapetsering som å flislegge.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 23:31   #9
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pusse opp toalett

Vi har kasse (man kan kle denne helt opp til taket, men da bygger jo hele veggen over toalettet ut) på alle tre toalettene. Synes det er en fin plass å sette lys eller noe annet pynt siden det gjerne ikke er for mange plasser til pynt på et vanlig lite toalett.

I kjelleren har vi slike plater som GinaK snakker om, det er en kjempegrei løsning. På hovedbadet har vi fliser og på gjestetoalettet har vi bare malt vegg (med membran under siden dette må bak toalettet). Vi skulle egentlig ha tapetet på veggen bak toalettet, men syntes det ble litt rart med denne kassen (i tillegg til at vi får fordelt inntrykkene når vi kan ha pynt oppå kassen og tapet med mønster på en annen vegg gjen) så da ble det tapet på veggen hvor vasken henger i stedet.

gullet: Hva er skyline-tapet?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no