Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. henting og levering i bhg o.l.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-09, 16:32   #121
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.968
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Jeg synes ikke det er komisk at en forelder ikke vil hente, jeg synes det er trist.

Vi deler på henting og levering; én henter og den andre leverer dersom det ikke er overtid ol. I snitt tror jeg nok kanskje Andamannen henter og leverer mer, for jeg har innimellom alt for lange (reisejobb)dager.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 16:56   #122
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Den som begynner sist leverer, den som er ferdig først henter. Jeg henter og leverer oftest, da jeg jobber 7.5 timer/dag, mannen jobber 8.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 17:17   #123
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Vi deler. Jeg leverer mest, fordi mannen stort sett begynner før barnehagen åpner. Han henter mest, fordi jeg har vanskelig for å avslutte på slutten av dagen når det blir rolig på kontoret.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 17:19   #124
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.142
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Jeg bor ikke sammen med barnas far, så jeg både henter og leverer. Min samboer slipper.
Leverer 08 og henter 1530.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 18:35   #125
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.917
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Vi kjører som regel sammen til jobb, så da er vi begge med på både levering og henting. Jeg jobber i perioder også mye overtid, men dette skjer på kveldstid.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 18:44   #126
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.423
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ang henting og levering i bhg o.l

Vi deler på det. Regelen er at han leverer og jeg henter, men min mann reiser en hel del og i tillegg så har han noen ganger møter fra 8 og da blir det vanskelig å rekke for ham (barnehagen åpner 07.30, men vi kan ikke dra derfra før 07.45 så at de rekker å åpne opp).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 18:49   #127
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Siden jeg jobber deltid, leverer og henter jeg når jeg har fri. Ellers leverer mannen når jeg kommer fra nattevakt, og når jeg har andre avtaler.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 18:54   #128
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Vi gjør som de fleste her inne, den som begynner senest leverer og den som slutter tidligst henter. Ofte har vi sluttet likt, og da henter vi begge to.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 19:01   #129
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Men Anneg, har du prøvd å si til ham at du vil dele på hentingen? Ikke som i å spørre om det er greit, men som i at "kjære ektemann, nå som vi begge jobber fullt synes jeg det er på tide at vi får en skikkelig fordeling på hente- og leveringssituasjonen. Siden du er så glad i å drikke kaffe tidlig med gutta er det greit for meg å levere, så kan du heller hente. Skal vi si det slik fra og med mandag?"

Her i huset er det mannen som henter og leverer oftest, fordi han vil ha bilen. Jeg reiser kollektivt, og har dermed en større hentekostnad enn det han har. Nå som jeg er student har det imidlertid jevnet seg mer ut, og jeg har vel ca 30-40 % av hentingen/leveringen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 19:16   #130
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Vi bytter allltid på. Hver dag.
Den som leverer henter ikke og omvendt.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 19:24   #131
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Som oftest er det mannen som leverer og jeg som henter. Jeg leverer når mannen er bortreist, og det hender at han henter hvis jeg jobber overtid.
Jeg synes levering og henting er hyggelig, i alle fall ikke et ork.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 19:26   #132
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Henting og bringing blir gjort av den av oss som er tidligst ferdig på jobb og som har bilen den dagen. Enkelt og greit. Vi bytter på det meste, ikke fordi vi er hysteriske på at det være slik, men fordi det er det enkleste for oss.

Jeg blir virkelig matt i kroppen når jeg hører om menn av den typen Anneg beskriver. Har noen venner og bekjente med menn som ikke vil/liker (?) å stå tidlig opp, ikke har lyst til å lage middag osv.... Jeg blir minst like oppgitt over damen som finner seg i slikt som jeg blir over mannen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 19:29   #133
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ang henting og levering i bhg o.l

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi deler på det. Regelen er at han leverer og jeg henter, men min mann reiser en hel del og i tillegg så har han noen ganger møter fra 8 og da blir det vanskelig å rekke for ham (barnehagen åpner 07.30, men vi kan ikke dra derfra før 07.45 så at de rekker å åpne opp).

Jøss, kan dere ikke dra fra barnehagen før 7.45 når de åpner 7.30?? Da vil det i praksis si at de ikke åpner ordentlig før 7.45 da, eller er det noe jeg har misforstått?

Hos oss åpner de også 7.30, og da kan man levere og være ute derfra innen 7.31 om man er kjapp.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 19:34   #134
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Jeg leverer og henter hver dag. Jeg begynner på jobb 7.30 og leverer i barnehagen presis 7.30, kommer dermed for seint på jobb hver dag, jobber til 15.30 og henter i barnehagen og sfo på vei hjem. Gubben har fleksitid og sender gutta på skolen kl 8, før han går selv en stund etter. Han jobber ofte sent og går hjem så han er hjemme i 17.30 tida. Han går til jobb hver dag, 40 minutter hver vei og det ville ta han nesten en time om han skulle gå innom barnehagen på vei hjem. Dersom han har bilen en skjelden gang både leverer og henter han.
Den dagen gutta er store nok til å komme seg ut av huset på egenhånd, uten å sloss og med riktig tøy, håper jeg han kan ta sin del av leveringen sånn at jeg av og til kan rekke jobb.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.

Sist redigert av Susse : 23-01-09 kl 19:53.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 19:38   #135
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Syns Monsoon seie det einaste riktige her. Eg gjorde nemlig det omvendte, gikk og irriterte meg LENGE. Som eg har lært her inne, hinting må eg gjere på rommet mitt, store jenter lærer seg å seie frå. Lykke til, håper du klare ta tak i dette før det er eit stort irritasjonsmoment for deg.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 20:23   #136
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Jeg tror de færreste bestrider at det fortsatt er slik at kvinner vanligvis har/tar på seg ansvaret for barn og menn har/tar på seg hovedansvar for inntekt, også i Norge. Men vi har alle i oss evnen til omsorg, det tar bare tid å snu godt inngrodde kjønnsroller.

Kvinner vil ikke lengre begrenses av kjønnsstereotyper i arbeidslivet, og jeg tror på lang sikt at menn ikke vil finne seg i å begrenses av kjønnsstereotyper i familielivet. Fortsatt er menn som aktivt uttaler at de opplever den klassiske «mammarollen» som toneangivende for hvordan omsorg og ansvar for barn skal foregå en ytterst marginal gruppe. Det var de kvinnene som krevde like rettigheter i arbeidslivet også en gang.

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Og jeg har forresten ALDRI hørt en mann uttale noe som dette (beklager at jeg bruker poenget ditt for å underbygge min argumentasjon Blondie. Håper det går greit).

Jeg er ganske sikker på at noen en gang har argumentert med at de ALDRI hadde hørt en kvinne uttale at hun var kjempeinteressert i matematikk. Det er ikke mye imponerende argumentasjon.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 20:27   #137
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Torsk:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 20:40   #138
sannereg
Aktiv
 
sannereg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 292
sannereg er litt kul
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Her er det altid jeg som leverer fordi jeg jobber rett ved siden av barnehagen og begynner tidligt kl 8 og samboeren reiser før barnehagen åpner, ellers så bytter vi på å hente, den som slutter først henter, så tulla er storsett aldri i bhg lenger en 15.30, bortsett fra når samboeren er på nordsjøen og jeg jobber til 16.30, men da går hun opp til meg på jobben

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 20:43   #139
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Til nå i januar er det bare mannen som har hentet og levert. I dag var faktisk første dagen jeg var i den nye barnehagen til lillesøster . Vanligvis deler vi på det.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 20:47   #140
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.071
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Det er slik at vi bytter på det, tilfeldig etter hvem det passer best for. Når jeg begynner tidlig leverer han, ellers erdet ofte jeg som leverer og han som henter.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no