Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Voksne på skolen som tar hardt i barna

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-06, 00:51   #1
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Voksne på skolen som tar hardt i barna

------

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03

Sist redigert av Mor til 4 : 07-04-07 kl 11:56.
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 01:12   #2
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Voksne på skolen som tar hardt i barna.

Jeg synes dere har gjort det riktige.
Klart en lærer kan bli sint, men skal ikke få ut sinnet ved å være fysisk mot ungene. Ungene får ikke respekt for en slik lærer, men de blir redd henne.
Mulig dere skulle gått via inspektør på det trinnet (vi har i allefall en lærer som er inspektør for hvert trinn 1-3, 4-5 og 6-7)

Eldste mann her i huset hadde musikklæreren fra h**** i 5. klasse (hn går nå i 7. klasse).
Jeg hadde en samtale med rektor, for hun ringte hit etter at min sønn stakk fra timen. Da hadde hun blitt fly forbanna for at min sønn ikke klarte å fortelle i hvilken takt hun klappet....... (sønnen min er musikalsk død som sine foreldre, tror ikke jeg heller hadde klart den faktisk) Det hadde vært flere slike episoder, så ungene var redd henne.
Hver søndag satt godt over halve klassen og niøvde på blokkfløyte, for hun ble rasende om de ikke kunne spille stykket dagen etter.
Da måtte de sitte inne i friminuttet etterpå og spille til de klarte det, og mistet da den lille lufteturen som er så viktig med tanke på læringen for de neste timene. Men de trengte ikke gøre lekser i helgen, de kunne jo gjøre de samme dagen som de fikk de......... (lett når de hadde musikk kun hver mandag)
Alle fikk et brev hvor hun unnskyldte seg for at hun hadde blitt sint, men det som stod i brevet var i realiteten at alt var ungene sin feil.
Nå skjedde det ikke så mye når vi klagde det året, men året etter fikk de i allefall ikke henne

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 08:34   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voksne på skolen som tar hardt i barna.

Det er selvsagt helt uakseptabelt at en lærer utøver fysisk avstraffelse overfor elevene. Det har hun ingen som helst rett til, og det burde hun vite. Lærere har ikke lov til å røre elevene.

Jeg reagerte omtrent like mye på at du har fått vite dette av en ansatt på skolen, og at hun tar det opp direkte med deg uten å ta det med skoleledelsen. Det er temmelig uproffesjonelt, da hun burde tatt det opp med den det gjelder og noen i ledelsen på skolen. Det kan kanskje vitne om at det ikke er så godt miljø blant lærerne?

Nå som du vet om dette, så syns jeg du og din mann reagerte helt riktig ved å insistere på et møte med rektor. Det er veldig viktig at denne saken blir tatt skikkelig tak i, og at dere foreldre følger opp. Jeg kan ikke se at noen skole er tjent med lærerer som utagerer fysisk overfor elevene.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 09:39   #4
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Voksne på skolen som tar hardt i barna.

Lærere har ikke lov til å røre elevene i det hele tatt. Eneste unntak er når man må holde en elev fra å skade seg selv eller andre elever. Det var veldig uprofesjonelt av læreren å fortelle dette til dere. Jeg mener ikke at dere ikke har krav på å vite, men mener at læreren burde informert ledelsen og at ledelsen burde tatt kontakt med dere helt offisielt og ikke slik dere ble informert nå. Måten dere ble informert på nå minner litt om sånn under-bordet-greier-man-ikke-skal-snakke-om, og det er ikke en ordentlig måte verken for dere eller for skolens del. Håper dere får hatt et møte med ledelse og læreren det gjelder. Dette er absolutt uakseptabel atferd fra voksne.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 09:43   #5
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Voksne på skolen som tar hardt i barna.

Det er klart at noe må gjøres her. Personen som fortalte dette til deg, ville ikke ha gjort det om hun ikke synes det var graverende oppførsel fra læreren. jeg er helt enig med de andre som har skrevet inn.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 09:51   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voksne på skolen som tar hardt i barna.

Jeg synes dere reagerte helt riktig! Noe slikt kan ikke få lov til å fortsette. Lærere har ikke lov til å bli fysisk sint på elevene sine. De skal kunne beherske seg.

Det var jo fint at læreren kom å sa i fra til deg, men sånn egentlig, så burde hun vel tatt det opp med ledelsen på skolen selv, - men da hadde kansje ikke dere fått vite om det med mindre sønnen deres hadde sagt noe, og det er jo ikke sikkert...

Uansett, så er det veldig bra at dere tar tak i det og insisterer på møte.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 10:52   #7
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Voksne på skolen som tar hardt i barna

Uansett hvor sint man måtte bli på et barn, så finnes det andre og bedre virkemidler enn å gå fysisk til verks. Man har ikke lov til å håndtere ungene på den måten. Dette må dere ikke være redde for å ta opp med skoleledelsen snarest, for sånt går ikke an.

Jeg stusser også litt på at dere har hørt dette via noen andre, som har fått høre det av en ansatt på skolen. Dette er jo noe jeg ville gått til min overordnede med, dersom jeg var denne ansatte, og ikke ville/klarte ta det opp direkte med min kollega. Ikke noe jeg ville sittet og fortalt andre utenforstående om.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 11:05   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Voksne på skolen som tar hardt i barna

Synes dere har gjort og reagert riktigt.

Læreren har ikke lov til å bruke fysisk makt på ungene og det må være bedre å få slike problemer tatt ved roten fort enn å gå via mange instanser.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 12:06   #9
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Voksne på skolen som tar hardt i barna.

....Slettet

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03

Sist redigert av Mor til 4 : 26-10-06 kl 19:59.
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 12:33   #10
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Voksne på skolen som tar hardt i barna

Synes dere har håndtert situasjonen helt riktig. Det er helt uakseptabel oppførsel på denne læreren, og hun kan jo ikke fortsette slik.
Jeg skjønner at det føles vanskelig å ta dette opp med vedkommende, ihvertfall når det er en person du hadde et positivt inntrykk av, men hun må jo få beskjed om at slik oppførsel tolereres ikke.
Ønsker dere lykke til på møtet i dag.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 12:37   #11
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Voksne på skolen som tar hardt i barna

......... slettet

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03

Sist redigert av Mor til 4 : 26-10-06 kl 19:58.
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 13:23   #12
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Voksne på skolen som tar hardt i barna

Dette er helt uakseptabelt,
bra dere tar tak i det !

Lykke til på møtet, er aldri noe hyggelig med konfrontasjoner

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 18:47   #13
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Voksne på skolen som tar hardt i barna

Den dagen en lærer eller barnehage ansatt, uansett hvem dem er! Tar tak i småen og rister han for noe eller tar han i ørene da går ikke vedkommende trygt. Den personen skal få så det hagler! Dette er mamma monsteret som snakker nå og kan love dere at hadde jeg funnet ut av det hadde jeg ikke gitt meg før noen hadde fått vedkommende til å åpne opp øynene. Hadde det vært meg som hadde fått vite dette om min guttunge ville jeg gjort som dere å ordnet med møte og appåtil anmeldt vedkommende. Fysiks avstraffelse er ikke lov. Argh... ble irritert nå. Håper det går bra og hvis jeg ikke leste helt feil nå, blir sparket på hodet ut av den skolen!

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no