Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

God kyllingfond/kraft

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-22, 20:45   #1
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.037
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

God kyllingfond/kraft

Finnes det en kyllingfond/kraft som kan fungere godt i ramen? Jeg kjører på hverdagens ekstraliv for tiden og må ta noen snarveier her og der. Nå har jeg innmari lyst på ramen og lite lyst til å drive med kraftkoking, så kan jeg kjøpe meg ut av dette?

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-22, 20:50   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: God kyllingfond/kraft

Jeg simpelthen eeelsker kyllingkraften til Stange som du får kjøpt på Rema og Oda. Jeg er ikke bevandret innen ramen, men av kjøpekraft så er den fra Stange suveren og som hjemmelaget synes jeg. Jeg er forøvrig superkresen og har ikke funnet noen ordentlige gode før den.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-22, 20:54   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.037
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: God kyllingfond/kraft

At den kan kjøpes på Rema er et stort pluss! Takk for tips.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-22, 21:19   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: God kyllingfond/kraft

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

At den kan kjøpes på Rema er et stort pluss! Takk for tips.

Det er ikke alle som tar de inn, men de kan garantert skaffe den

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-22, 21:43   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: God kyllingfond/kraft

Ikke en fond eller kraft, men jeg kan anbefale Fru Timian umamibuljong. Litt dyr, men hever virkelig supper.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-22, 21:51   #6
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.037
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: God kyllingfond/kraft

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Ikke en fond eller kraft, men jeg kan anbefale Fru Timian umamibuljong. Litt dyr, men hever virkelig supper.

Noterer meg den også. Takk.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-22, 22:44   #7
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: God kyllingfond/kraft

Jacobs her, det er faktisk ekte kraft. Stange sin er ikke det samme.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-22, 22:45   #8
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.037
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: God kyllingfond/kraft

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Jacobs her, det er faktisk ekte kraft. Stange sin er ikke det samme.

Sjekker ut den også. Takker.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 10:55   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God kyllingfond/kraft

Salsus har gått sammen med den japanske kokken Inage som står bak både Sapporo Ramen, Ezo og Obento Mathallen om å lage tre ulike ramenbuljonger. https://www.appetitt.no/matnytt/alle-elsker-ramen

Jeg kjøper dem i mathallen, men kanskje en lokal butikk også kan overbevises om å ta dem inn?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 11:45   #10
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: God kyllingfond/kraft

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Salsus har gått sammen med den japanske kokken Inage som står bak både Sapporo Ramen, Ezo og Obento Mathallen om å lage tre ulike ramenbuljonger. https://www.appetitt.no/matnytt/alle-elsker-ramen

Jeg kjøper dem i mathallen, men kanskje en lokal butikk også kan overbevises om å ta dem inn?

Oj. Veldig interessant. Vi pleier å lage selv, men dette må prøves!!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 11:48   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God kyllingfond/kraft

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Oj. Veldig interessant. Vi pleier å lage selv, men dette må prøves!!

Ja, jeg lager også ofte selv og har i fryseren, men disse er et godt alternativ.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 02-02-22 kl 12:46.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 11:49   #12
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: God kyllingfond/kraft

Kyllingbuljong alene gir ikke riktig smak uansett hvor god den er!

Vi har kjøpt miso paste og dashi pulver i japanske spesialbutikker som vi har pleid å bruke i tillegg. Og deretter smaksatt med chili, ingefær, lemongrass, lime etc. alt ettersom.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 12:15   #13
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.037
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: God kyllingfond/kraft

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Kyllingbuljong alene gir ikke riktig smak uansett hvor god den er!

Vi har kjøpt miso paste og dashi pulver i japanske spesialbutikker som vi har pleid å bruke i tillegg. Og deretter smaksatt med chili, ingefær, lemongrass, lime etc. alt ettersom.

Jeg skal tilsette diverse smak og til hverdags så får det holde.

Får sjekke innom Mathallen neste gang jeg er i Oslo, så takk for det tipset, Tallulah.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 14:13   #14
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: God kyllingfond/kraft

Jeg så kartonger med ferdig ramensuppe fra Jacobs siste jeg var på Meny. To varianter. Ikke prøvd enda.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no