Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-18, 15:29   #641
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Barna får spise litt pepperkaker ja. Det er på en måte bedre nå enn i jula.
Og så får vi spise noe av det andre (som ikke er så mye) i løpet av jula.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 15:31   #642
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg har en av den sorten også og kanskje nettopp derfor tenker jeg at det er godt for ham med en uke hvor han får spise akkurat det han vil og ikke blir oppmuntret til å smake, ikke får hoppe over kveldsmat eller får beskjed om at det er greit at han ikke spiser middag, men da blir det heller ikke dessert og lignende.

For mitt barn (og meg forøvrig) fungerer ikke lokking og lirking, så det driver vi uansett ikke med. Men jeg er veldig enig i det prinsippet.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Har også et barn som er veldig småspist, særlig til middag, men siden hun ikke har noe endret adferd ved høyt sukkerinntak, det jeg kan se i alle fall, er tynn som ei flis og har hele tenner så er det relativt fri flyt her også, de dagene det er aktuelt.

Ja, jeg hadde nok tenkt annerledes om min var som din, men han blir virkelig et monster om han lever på bare godteri. Han blir sint og grinete, sover dårlig og lager helvete. Jeg tåler det ekstremt dårlig selv, så det er ikke så overraskende.

Må dog innrømme at det ikke er noe savn, vi voksne er ganske uinteresserte i kaker uansett. Ungen kunne sikkert tenkt seg mer godteri om han visste at det er sånn hos andre, men...

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 15:58   #643
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har juleferie!
Helt til 2.januar (med litt hjemmekontor ved behov)

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 16:29   #644
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg er litt som Input, og lurer på når jeg skulle spist alle de kakene. Nå er jeg ikke så veldig glad i dem selv, heller, og ikke er det mas fra ungene, så her bakes det rett og slett ikke. Vi skal pynte (merk: ikke bake) pepperkakehus når vi kommer på høttah, også kjøper jeg kanskje noen smultringer eller havreflarn, men det er det. Ungene får overdose på pepperkaker på alle juletilstelninger, likevel.

Jeg lurer på når jeg ble sånn? Jeg er oppvokst i et hjem med krumkaker og sprut og kransekake og smultringer og sirupssnipper til den store gullmedaljen selv. Stakkars barna mine.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 17:11   #645
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

I går pakket jeg inn resten av gavene, jeg syns det egentlig er pyton og er utrolig misunnelig på de som liker sånt. tror det handler om at jeg er dårlig med saks, og jeg er litt klønete med bånd og sånt.

Ett år kjøpte jeg kun gaver som fikk plass i gråpapirposer. Stiftemaskin, sånn pynterosett og klistremerkelapp gjorde susen ! Fikk endatil skryt fra flere av mottakerne for fine pakker

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 18:21   #646
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg baker bare kaker som alle/de fleste liker, derfor utgår en del sorter. Lager som regel fire- fem sorter, brente mandler er som regel en av dem, og de spises til kaffe på julaften og i romjula. Noen smaksprøver før jul, men det meste klarer vi å spare til selve Dagen. Tror sjelden vi har behøvd å kaste noe, det ville vi garantert gjort om vi bakte syv sorter og sandkaker og sirupssnipper var blant dem.

Mange julekaker er ofte ikke verdt kaloriene, mener nå jeg. Ikke at jeg teller kalorier i jula (ikke så ofte ellers heller, dessverre... ), men sitte å trøkke i seg tørre småkaker som består av omtrent bare mel, sukker og smør når det finnes så mye annet godt? Nei, det gidder jeg ikke.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 18:22   #647
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg koser meg med innpakking

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 18:24   #648
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg baker bare kaker som alle/de fleste liker, derfor utgår en del sorter. Lager som regel fire- fem sorter, brente mandler er som regel en av dem, og de spises til kaffe på julaften og i romjula. Noen smaksprøver før jul, men det meste klarer vi å spare til selve Dagen. Tror sjelden vi har behøvd å kaste noe, det ville vi garantert gjort om vi bakte syv sorter og sandkaker og sirupssnipper var blant dem.

Jeg har også funnet ut at det er mest effektivt å bake/lage det vi faktisk liker godt. Til nå har det blitt brente mandler, delfiakake og serinakaker. Har planer om cookies med nøtter og sjokoladebiter også. Ellers syns jeg det viktigste er å få litt gjærbakst i fryseren, for det er deilig med hjemmebakst til julefrokostene. Har bakt rundtstykker og julebrød og har en plan om muslibrød.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 18:55   #649
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Her liker ingen av oss de samme småkakene, så det blir oftest til at det ikke blir noen. Hiawata og Høvdingen liker pepperkaker. Jeg liker berlinerkranser. I år baker jeg begge deler, men har tenkt til å gi bort mye av det. Jeg kan jo ikke trøkke i meg en halv kilo berlinerkranser på egenhånd, liksom.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 19:34   #650
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg pleier ikke å gjøre så mye utav romjulen egentlig. Spiser som vi pleier. Julaften derimot er dagen for etegilde.
Men nå reiser vi jo bort så da blir det nok etegilde hele romjulen.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 20:34   #651
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg lager også selvsagt bare ting jeg liker. Noe annet skulle tatt seg ut! Jeg snakket akkurat med ei venninne som sa hun hadde bakt mye, men at hun ikke spiste noe selv. Det hadde jeg iallfall ikke giddet.

Jeg er ikke noe kakemenneske, egentlig. Men noen få kaker liker jeg godt. Og konfekt.

Men ulempen er jo at jeg går og spiser hele dagen, da. På den andre siden spiser vi ikke så mye kaker på julaften, da er det nok med middag og dessert. Så vi har egentlig ikke bruk for disse kakene.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 21:47   #652
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg lager mye annet enn kaker egentlig. Jeg baker vørterbrød, julekaker, potetlefser til sylte og annet pålegg, jeg lager tomatsild og rømmesild og steker juleskinke. Jeg lager fudge selv, og baker 3 kakesorter ca. For vi har jo godteri også, så det blir nok for å si det sånn.
Det som gjenstår nå er 1 kakesort, sildene og potetlefse. Må handle inn på fredag eller lørdag, vaske litt, og pynte juletreet. Ellers er vi i boks.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 22:02   #653
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

I år ble det delfiakake, pepperkaker, serinakaker, litt krumkaker og så kjøpte jeg sjokoladekjeks fra Steinerskolen (spist opp) og fattigmenn fra bakeri i nabobyen. Har i tillegg bakt rundstykker og får se om det blir mer rundstykker til helgen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 22:06   #654
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Her bakes det lite, kun rundstykker og fletteloff.
Krumkaker har vi kjøpt , hjemmelagde får vi i helga.

I dag har vi levert gaver rundtomkring, i morgen skal jeg møte veninner.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 22:12   #655
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Del gjerne oppskrift på fletteloff, Chablis. Høres godt ut!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 23:32   #656
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg baker og lager selvsagt bare ting jeg liker! Vi skal ha fri hele romjulen alle tre, skal ha middags-/lunsjgjester til og med 3. juledag, og er vant til at det egentlig er «jul» hele uken, så vi skal nok få spist opp det meste.

I dag har jeg laget leverpostei og en klump marsipan som Poden skal få hjelpe meg med på fredag. (I morgen skal jeg ut og spise julemat med jobben og noen samarbeidspartnere på kvelden, så da blir det ingen juleforberedelser.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-18, 23:41   #657
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Ett år kjøpte jeg kun gaver som fikk plass i gråpapirposer. Stiftemaskin, sånn pynterosett og klistremerkelapp gjorde susen ! Fikk endatil skryt fra flere av mottakerne for fine pakker

Så smart!

Tror egentlig jeg burde slite meg gjennom pakkingen med litt vin, men det glemte jeg i år.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-18, 00:14   #658
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg er også av dem som baker for spising, ikke for å ta vare på kulturarv og tradisjoner. Så jeg lager det jeg liker, og hvis noen andre i familien ønsker noen andre sorter er de hjertelig velkommen til å bake dem, og kjøpe eller låne det spesialutstyret/jernet som trengs. Men har ikke fått noen etterlysninger hittil.

Svigermor ringte meg midt under julelunsjen på jobb i dag (i rettferdighetens navn trodde hun jeg hadde fri) for å spørre om jeg hadde krumkaker, eller om hun evt skulle bake og ta med. Jeg fikk overbevist henne om at det ikke er verdt det å bake verdens mest lettknuselige og plasskrevende kaker, for å frakte dem over 50 mil, og at hvis krumkakebehovet blir veldig framtredende så går vi på et bakeri i byen og kjøper en boks. Hun var i grunnen enig. Hun har bakt lefser (smurte vestlands-), som er guttungens favoritt, og en familiespesifikk kake som er favoritten til alle i mannens slekt, som jeg aldri har smakt hos noen andre, og noen kransekakestenger, som er min favoritt. Og det holder jo i massevis, i tillegg til det vi allerede har bakt her.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 20-12-18 kl 00:24.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-18, 05:40   #659
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg er også av dem som baker for spising, ikke for å ta vare på kulturarv og tradisjoner. Så jeg lager det jeg liker, og hvis noen andre i familien ønsker noen andre sorter er de hjertelig velkommen til å bake dem, og kjøpe eller låne det spesialutstyret/jernet som trengs. Men har ikke fått noen etterlysninger hittil.

Svigermor ringte meg midt under julelunsjen på jobb i dag (i rettferdighetens navn trodde hun jeg hadde fri) for å spørre om jeg hadde krumkaker, eller om hun evt skulle bake og ta med. Jeg fikk overbevist henne om at det ikke er verdt det å bake verdens mest lettknuselige og plasskrevende kaker, for å frakte dem over 50 mil, og at hvis krumkakebehovet blir veldig framtredende så går vi på et bakeri i byen og kjøper en boks. Hun var i grunnen enig. Hun har bakt lefser (smurte vestlands-), som er guttungens favoritt, og en familiespesifikk kake som er favoritten til alle i mannens slekt, som jeg aldri har smakt hos noen andre, og noen kransekakestenger, som er min favoritt. Og det holder jo i massevis, i tillegg til det vi allerede har bakt her.

Min mamma frakter 50 mil, det har faktisk gått bra til nå hvertfall, men vi tenkte å kjøpe jern til neste år så vi får laget selv.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-18, 07:28   #660
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg spiser ikke noe særlig med julekaker. Jeg liker de fleste, men ikke så godt at jeg bare må spise de. Baker de for de andre i huset og for at jeg skal smake en kake eller to selv. Skulle ikke bake så mye i år, men det ble visst en del likevel.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no