Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Er du redd for elg?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Er du redd for elg når du er ute i marka/naturen
Nei 47 43,12%
Nja, ikke sånn i vanlige situasjoner 43 39,45%
Liker dem ikke, men lar det ikke begrense meg 15 13,76%
Ja, jeg skulle være mer ute i marka om det ikke var for elg 0 0%
Jeg liker dem virkelig ikke! 1 0,92%
Jeg er aldri ute i naturen alene pga elg 0 0%
Jeg er aldri ute i naturen alene når det er mørkt pga elg 1 0,92%
Livredd 0 0%
Sjokolade 2 1,83%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-18, 23:58   #61
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Jeg er ikke redd for elg eller andre dyr (eks orm) i skogen/fjellet der jeg ferdes. Jeg tenker ikke over disse dyrene og ser dem svært sjelden. Jeg er ikke redd folk heller, og kan godt surre rundt alene om det er lyst eller mørkt.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-18, 00:29   #62
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Jeg er ikke redd for elg, bortsett fra at jeg ikke akkurat ønsker å kollidere med en.

jeg møtte en gang en høyst drektig elg da jeg var på tur i Østmarka på ryggen av hesten min. Da følte jeg meg helt trygg, og det var kult hvor nær vi kom. Hun var DIGER.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-18, 09:39   #63
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Rådyr veier 18-36 kg
Hjort veier 90-150 kg
Elg veier 320-550 kg

Så det går 15 rådyr på en elg og 3,5 hjorter på en elg.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-18, 11:50   #64
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Til alle vestlendinger kan jeg forsikre om at det er STOR forskjell på å få en elg og en hjort tett innpå seg. Elgen er så SYKT mye større, det er ikke samme liga en gang. Og rådyr er jo bare søte.
:

Det vet jeg. :erikkeheltdustselvomjegervestlending:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-18, 20:22   #65
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det vet jeg. :erikkeheltdustselvomjegervestlending:

Jojo. Men det er ganske mange i tråden som sier at de aldri har sett elg, men ikke er redd for hjort. Og jeg var veldig, veldig overrasket selv første gang jeg fikk se elg. Jeg hadde virkelig ikke tatt inn over meg hvor schwær den er.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-18, 10:05   #66
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Jeg er redd for å krasje med en elg når jeg kjører, det er endel av den type ulykker på en strekning jeg ferdes hver dag.

I skogen er jeg ikke redd, men jeg møtte en elgku med kalv på tur for et par år siden, og da skal jeg innrømme at jeg snudde og gikk motsatt vei. De kan jo bli litt agressive. Flere har møtt ulv i område vi bor også, skjer det når jeg er ute å går med hundene hadde jeg snudd og gått tilbake der jeg kom fra. Jeg er ikke redd, men jeg har respekt for dyr av den typen.

Villsvinbestanden øker visst mer og mer i Norge, om de er store er det kanskje et dyr jeg kommer til å bli redd. De er jo kjempestore og sinte!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-18, 13:34   #67
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Nei. Jeg har sett elg i hagen vår, og på hytta kan jeg treffe på dem når som helst på tur i lia. Men jeg prøver ikke å gå bort for å kose ei elgku med kalv, for å si det sånn, men nøyer meg med å betrakte på ærbødig avstand.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-18, 14:19   #68
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Nei, jeg er ikke redd for elg. Har sett mange og de er fantastisk vakre!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-18, 14:53   #69
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Dere som er blitt angrepet av elg, går elgen på for å drepe, eller lar den mennesket være i fred når den har uskadeligjort mennesket?
Jeg skjønner at man kan bli trampet i hel, men jeg tenker mer sammenlignet med en løve eller tiger, der jeg anser sjansen for å beholde livet som svært lite sannsynlig etter et angrep.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-18, 16:25   #70
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Uskadeliggjøre menneske er jeg rimelig sikker på. Det er jo ikke mat for den, den føler seg bare truet.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-03-18, 17:16   #71
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Det er ikke elg her omkring, så jeg har aldri tenkt tanken på å være redd for noe når jeg går i skogen. Hjort er det plenty av, med de stikker jo så fort de ser eller hører snurten av meg.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no