Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ridning

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-13, 09:10   #1
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Ridning

Snuppa på snart 9 år skal begynne å ri. Hun får låne hjelm der vet jeg, men hva trenger vi egentlig å kjøpe inn? Burde hun ha ridestøvler? Hva slags klær burde hun bruke?

Er en evighet siden jeg drev med ridning og jeg husker ikke noe..

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 09:14   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ridning

Det er viktig med bukser som ikke gnager på låret, altså er jeans med søm mellom beina en dårlig idé. Jeg hadde brukt vanlige joggebukser.

Sko med hæl, f.eks. støvler, om dere ikke vil kjøpe ridesko før hun er sikker på at dette er noe hun vil fortsette med.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 09:17   #3
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ridning

Det Input sier.
Det ligger noe på Finn.
En del steder er det også egne kjøpe/bytte/selges sider på facebook med hesteutstyr.
Min jente har ridehjelm (jeg er livredd lus og skadde hjelmer), ridebukse og ridesko. Sikkerhetsvest låner hun på ridesenteret.
Vi har kjøpt hesteutstyr på nett på www.hooks.no og på www.horze.no

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 09:18   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ridning

Sko med hel ja. Tights kan være greit, eller joggebukse. Jeg syns det går fint med jeans også, men vet det er mange som ikke liker det.

Jeg ville vurdert å kjøpe hjelm med en gang, sånne lånehjelmer kan det ha skjedd litt av hvert med.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 10:08   #5
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Ridning

Titt på borjes-tingsryd.se, mye rimelig der. Jeg rir i alt som er, dog mest turbukser og joggebukser, får ikke gnagsår. Men ville kanskje hatt egen hjelm til henne, den vet du hvordan er behandlet. Ikke sko med snøring eller borrelås tror jeg de sier på rideskolene, det er lett å sitte fast i stigbøylen med det. Og med litt hær som andre nevner. Gummistøvler er jo ok det.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 10:18   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.829
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ridning

Gummistøvler er IKKE ok hvis det ikke er hæler på dem. Jeg ville investert i hjelm. Ridebukser er utrolig mye bedre å ri i enn det meste, så jeg ville vurdert å kjøpe det til henne ganske kjapt. Ridesko også, det er viktig med riktig utstyr når man skal lære å ri.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 10:21   #7
Svampe
Superduperaktiv
 
Svampe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 519
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Sv: Ridning

Jeg ville startet med hjelm og sikkerhetsvest.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 10:42   #8
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ridning

Hjelm og ridesko/støvler. Det er fare for å henge fast i stigbøylene med joggesko/vanlige støvler. Koster ikke mange kronene for rimelig barneutstyr på feks hööks. Sjekk også om rideskolhestene har sikkerhetsbøyler, sånne som har hempe som løser ut ved fall. Dersom hun bare skal ri i hall i begynnelsen syns ikke jeg det er nødvendig med vest med det første. Den kan forstyrre balansen og utviklingen av grunnsitsen. Kjøp det når hun begynner å ri på tur, galoppere og hoppe. Ridebukser koster ikke mange kronene heller, og er mer behagelig, samt at man kan ha de i en ridebag og slippe å vaske alt tøyet hver gang.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 10:46   #9
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Ridning

Vet ingenitng om hva du trenger men tenkte jeg skulle tipse om at XXL har billig utstyr til ridning.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 12:45   #10
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ridning

Jeg ville spandert på henne en ridebukse. Ti ganger bedre å ri med syns jeg. Sko med hæl er viktig ja.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 13:57   #11
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ridning

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Hjelm og ridesko/støvler. Det er fare for å henge fast i stigbøylene med joggesko/vanlige støvler. Koster ikke mange kronene for rimelig barneutstyr på feks hööks. Sjekk også om rideskolhestene har sikkerhetsbøyler, sånne som har hempe som løser ut ved fall. Dersom hun bare skal ri i hall i begynnelsen syns ikke jeg det er nødvendig med vest med det første. Den kan forstyrre balansen og utviklingen av grunnsitsen. Kjøp det når hun begynner å ri på tur, galoppere og hoppe. Ridebukser koster ikke mange kronene heller, og er mer behagelig, samt at man kan ha de i en ridebag og slippe å vaske alt tøyet hver gang.


Ang vest så er jeg helt uenig faktisk. Ved fall av hesten så er det vest som beskytter. På vår rideskole rir nå alle med vest, og det er også påbudt i klasser for de mindre barna. Min datter trener masse balanse og sits, med vest.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 14:31   #12
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Ridning

Tusen takk for masse gode tips. Skal ta henne med på xxl etterpå

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 14:55   #13
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ridning

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Ang vest så er jeg helt uenig faktisk. Ved fall av hesten så er det vest som beskytter. På vår rideskole rir nå alle med vest, og det er også påbudt i klasser for de mindre barna. Min datter trener masse balanse og sits, med vest.

Enig.
Og ved ridning i ridehus er det veldig viktig med vest - ikke godt å bli slengt i veggen uten, for å si det sånn.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 15:03   #14
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ridning

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Ang vest så er jeg helt uenig faktisk. Ved fall av hesten så er det vest som beskytter. På vår rideskole rir nå alle med vest, og det er også påbudt i klasser for de mindre barna. Min datter trener masse balanse og sits, med vest.

altså, jeg bestrider ikke at vest beskytter overkroppen, eller at man kan trene sits og balanse med vest, men jeg mener det ikke er voldsomt bødvendig før farten blir høy. Mange av vestene er lange bak, og gir en litt foroverknukket sits. på vårt ridesenter er det kun påbudt med vest under sprangtrening for de under 16.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 15:11   #15
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ridning

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

altså, jeg bestrider ikke at vest beskytter overkroppen, eller at man kan trene sits og balanse med vest, men jeg mener det ikke er voldsomt bødvendig før farten blir høy. Mange av vestene er lange bak, og gir en litt foroverknukket sits. på vårt ridesenter er det kun påbudt med vest under sprangtrening for de under 16.


Det syns jeg er helt høl i hodet!
På vårt senter rir alle med vest!
Min jente har allerede detti av 2 ganger. Og i dag var det en voksen rytter som falt av og fikk hesten på seg.
Jeg har fått hest over meg, det var før det var vanlig med vest, og jeg var skadet i lang tid etterpå. Farten behøver slettes ikke være høy for å få skader. Det er nok med en hest som snubler i f.eks trav. Og da særlig med barn som ikke har så store kunnskaper enda som ikke klarer å "ta inn" en hest som er i ubalanse så kan fort fall og skader skje.

Jeg må bare si at jeg synes det er egentlig skandaløst at et ridesenter ikke bruker vest på sine rideskoleelever.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 15:13   #16
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ridning

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

altså, jeg bestrider ikke at vest beskytter overkroppen, eller at man kan trene sits og balanse med vest, men jeg mener det ikke er voldsomt bødvendig før farten blir høy. Mange av vestene er lange bak, og gir en litt foroverknukket sits. på vårt ridesenter er det kun påbudt med vest under sprangtrening for de under 16.

Ja, også synes jeg det blir for dårlig argumentasjon.
Det er jo svært få ganger man har bruk for hjelmen også. Og vesten. Og bilbeltet.

Hest er en risikosport med store krefter, og for meg er det helt uaktuelt at min datter rir uten vest. Det er ikke det jeg vil sitte igjen å angre på lizzom...

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 15:53   #17
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ridning

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Hest er en risikosport med store krefter, og for meg er det helt uaktuelt at min datter rir uten vest. Det er ikke det jeg vil sitte igjen å angre på lizzom...

Ja, også må jeg være enig litt til.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 08:34   #18
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ridning

Dette er ikke der jeg rir, men et eksempel på at flere er enige med meg.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no