Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Opplys meg: ridning

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-13, 15:57   #1
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opplys meg: ridning

Frøkna har visst noen venninner som skal begynne å ri, og i utgangspunktet tror jeg at det å drive med ridning koster en formue og tar masse tid. Hvilket, hvis det stemmer, gjør det totalt uaktuelt for oss å si ja til.

Men for ordens skyld tenkte jeg at jeg skulle sjekke med dere smartingene her inne: hva innebærer det for en 11-åring å "drive med ridning", i forhold til nødvendig utstyr, kontingenter, stevneavgifter, og hva det nå måtte være av utgifter og utstyr implisitt.

Og hvor ofte er det "påkrevet" å ri? Kan det skje en gang i uka, eller er man fort oppe i 2, 3, 4 ganger pr. uke pluss stevner, konkurranser +++++?

:clueless:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 16:06   #2
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Kommer jo an på men i utgangspunktet vil en gang pr uke være nok for å lære det mest grunnleggende alt fra stell og ridning. Så får man jo se hvor proft hun vil drive det etterhvert. Mange nøyer seg med en gang pr uke.
Vedr utstyr så kan man få låne hjelm. Storesøster red ved dette senteret. Etterhvert fikk hun seg vest, hjelm og støvler. Det kjøpte vi hos xxl og kostet slett ikke så veldig mye.
Husker ikke prisene da dette var så lenge siden.

http://www.torp-ridesenter.no/kurs.htm#Rideskolekurs

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 16:08   #3
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Min datter har ridd en gang i uken i flere år, og vært på to klubbstevner med startkontingent 100. Ridekurset er dyrt, men verdt det, syns jeg. Utstyr som trengs er hjelm. Alt annet er ekstra.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 16:08   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Det tror jeg avhenger veldig av opplegget der du bor, så jeg anbefaler å sjekke med de lokale rideskolene. Det kommer jo også helt an på om hun ønsker å drive med riding som en konkurranseidrett, eller bare ri litt rundt på bane og i skogen, samt pusle i stallen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 16:08   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Frøkna rir. Det vil si at hun har en fast ridetime i uka i skoleåret, og utover det ikke noe. Det er såvidt jeg vet ikke noe aktivt konkurransemiljø her i området.

Utgiftene er det kurset koster (dyrt nok), samt grunnleggende utstyr som hjelm, vest, egnede sko og bukser. De to siste er det sikkert mulig å fikse billigere enn oss, men hjelm og vest sparer jeg ikke på. For oss blir det uansett ikke så dyrt i lengden siden Frøkna ikke vokser mer og dermed har utstyret lenge. Det er bare bukse hun har klart å slite ut så langt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 16:10   #6
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Man starter gjerne med en ridetime i uken. Det gjorde mine jenter. Minste hadde andre ting hun heller ville drive med. Mellomste derimot er en innbitt hestejente. Hun er nå 13 år og har ridd siden hun var 6 år. Nå har hun forhest på heltid, det koster 2000 kr i måneden (veldig billig) så blir det treninger og sånt i tilegg, så det er vel 1000 kr per måned. Pluss rideklær, sko hjelm og vest. Pluss diverse utstyr hun kjøper til hesten. Nå stiller ikke jenta min i konkuranser enda. Hun har tatt grønt kort for å kunne gjøre det. Men har ikke så veldig interresse av saken. Ja, så kommer rideleir på sommeren, ca 3500 kr for en uke. Eventuelt en helg/påsketur også. Pluss kjøring. Ja, det kommr fort nok opp i 10 000 kr året. Hvis ikke det er mer.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 16:32   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Her koster ridetimer 200 kroner for 45 minutter.

Det tar som regel lite tid i begynnelsen, men innen de blir tenåringer kan det godt være de gror fast i stallen (bill. mrk. Gammel hestejente). Det finnes verre ting, da.

Mine rir ikke, for mannen syns det er KjempeFarlig TM, jeg gidder ikke ta krangelen, og eldste var visst ikke så opptatt av å ri, for hun har heller ikke giddet. Hadde det vært opp til meg hadde hun (jeg) hatt egen hest, men det er jo absolutt i kategorien "dyrt og tar mye tid".

Så trenger man en hjelm. Og etter hvert bukse, støvler, termodress, chaps, gudene vet. Og skal man på stevne trenger man enda mer. Det baller på seg, men det er en flott hobby.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 17:00   #8
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Litt maling, og vips så bor du i Villa Villekulla. Kjøp en gammel hingst og tilby ridning i hagen for en rimelig penge!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (125,1 KB, 9 visninger)
Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 17:10   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Man starter gjerne med en ridetime i uken. Det gjorde mine jenter. Minste hadde andre ting hun heller ville drive med. Mellomste derimot er en innbitt hestejente. Hun er nå 13 år og har ridd siden hun var 6 år. Nå har hun forhest på heltid, det koster 2000 kr i måneden (veldig billig) så blir det treninger og sånt i tilegg, så det er vel 1000 kr per måned. Pluss rideklær, sko hjelm og vest. Pluss diverse utstyr hun kjøper til hesten. Nå stiller ikke jenta min i konkuranser enda. Hun har tatt grønt kort for å kunne gjøre det. Men har ikke så veldig interresse av saken. Ja, så kommer rideleir på sommeren, ca 3500 kr for en uke. Eventuelt en helg/påsketur også. Pluss kjøring. Ja, det kommr fort nok opp i 10 000 kr året. Hvis ikke det er mer.


Det er vel ikke så ille om hun bare skal ri en gang i uka lsm og kan ta bussen t/r eller sitte på med noen også. Spørsmålet blir jo hva dere gjør hvis hun blir bitt av basillen - for da tar det tid og penger. Ikke nødendigvis så mye av deres tid, men av hennes tid. Det kommer også veldig an på om stallen er 100% drevet av noen (og dermed dyrere) eller om det forventes at man tar del i arbeidet med foring, slippe inn/ut hester, møkking osv på stallen. Men det blir ikke et problem sånn i utgangspunktet som rideskoleelev - det er mer på det nivået der datteren til Propella er lsm.

Det er forresten veldig mye ridning som ikke er så konkurranseorientert (og dermed ikke så utstyrsfokusert/treningsfokusert/avgiftsfokusert). Turridning og småkursing og sprangkurs og sånt uten at det blir den store satsingen
Jeg har f.eks bortimot aldri startet i en konkurranse i mitt liv, eller eid en egen hest, men har brukt mye, mye, mye tid på stallen gjennom de 18 årene jeg red (helt til jeg datt av og sluttet ).

Men det er en sunn og kul hobby
Og jeg er veldig, veldig glad for at mamma og pappa ikke ante hva vi dreiv med ute på tur, for det var ikke _bare_ safe for å si det sånn


Sist redigert av m^2 : 26-08-13 kl 17:25.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 17:32   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Jeg hører hva dere sier, og har ikke ombestemt meg. Det blir nok ikke rytter av datteren min, gitt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 17:33   #11
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Min eldste drev med ridning, men har en pause nå. Hun måtte ha hjelm, også kjøpte vi vest, hansker og støvler etter en stund. Av varmt tøy kjøpte jeg brukt og billig utetøy pluss litt arv. Dyre vinterdresser utgikk. Men vi valgte en veldig usnobbete stall/ skole, det er stor forskjell på det også. En ridetime i uka kostet 2000 pr halvår. Hun red litt ut over det også, da betalte vi pr time. Hun deltok ikke på konkurranser eller noe, det var kun litt for gøy i helgene sammen med de andre i stallen hvor de fikk prøve litt forskjellig og ri skogstur.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 17:37   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

En tidligere kollega har en tolv-trettenåring som rir og er med på masse ridestevner rundt omkring i landet. Hun har egen hest (en periode hadde hun visst to), og hele familien drar på stevnene, med de kostnadene det medfører. Det virker som et prosjekt til minst hundre tusen i året, men det går jo antagelig an å holde seg på et mer moderat nivå enn dette.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 17:41   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Én ting har jeg og eksen vært fullstendig enig om hele tiden: Å holde barnet unna hest. Vi har lyktes, vi har en datter som syns hest er best - som pålegg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 17:48   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Jeg ønsker meg et barn som vil drive med hest så jeg har unnskyldning selv. Det er jo den fineste hobbyen. Det er tidkrevende og alt for dyrt, men best likevel.

En ridetime i uka koster ikke _så_ mye, men det blir for de fleste noe mer enn det etterhvert. Å ha hest selv er dyrt, da snakker vi om 5000+++ i mnd. Men en ridetime + kanskje ha en forhest 1-2 dager i uken kan komme på kanskje 2000 i mnd, og mange er veldig godt fornøyd med en sånn løsning.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 18:00   #15
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

En positiv bonus, som jeg ikke hadde tenkt på før hestehobbyen, er at det ble litt mer tak i jenta vår. Lille kroppen skal styre et stort dyr, bestemme og å ta et skikkelig arbeidstak i stallen, samt lære seg at noen er totalt hjelpeløs om du ikke møter og gjør jobben din. Å drive med hest tror jeg for mange er et pluss på det punktet, i tillegg til selve ridningen. Det bygger selvtillit og gode vaner.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 18:00   #16
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Én ting er pengene, men all tiden? De er jo nesten like bundne som bønder som må passe fjøstida.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 18:04   #17
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Ea: om man går på et mer omfattende opplegg ja, men med en ridetime i uka er det ikke helt slik.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 18:09   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.


En ridetime i uka koster ikke _så_ mye, men det blir for de fleste noe mer enn det etterhvert. Å ha hest selv er dyrt, da snakker vi om 5000+++ i mnd. Men en ridetime + kanskje ha en forhest 1-2 dager i uken kan komme på kanskje 2000 i mnd, og mange er veldig godt fornøyd med en sånn løsning.

Kall meg gjerne kjip, men det er aldeles uaktuelt å bruke 20-24 000 på ungenes fritidsaktiviteter pr år. For ikke snakke om én av fritidsaktivitetene til ett av barna. Jeg syns fotballen og de andre aktivitetene som ligger på 4-5000 pr. år er dyre nok, jeg.

Jeg synes det høres ut som en flott hobby og alt sånt, men dere bekrefter mer enn avkrefter at det fort blir temmelig dyrt og temmelig tidkrevende hvs man synes det er moro. Og hvis ikke er jo halve poenget borte.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 18:12   #19
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Det følger med en del positive ting da og man behøver ikke bli proff konkurnsserytter.
Jeg har tre egne hester og bruker 20-30000 i året på hest.

Glemte visst linken

http://www.nrk.no/ho/hestejenter-bli...ere-1.10871486

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 18:13   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplys meg: ridning

Ikke la barna få drive med hest? En ridetime i uken er vanlig å starte med. De færreste konkurrerer, de fleste gjør det for kos/mosjon og ikke minst mestring. Hest er kinderegg, det er fysisk og mental trening, det er frisk luft (unntatt i møkkakjelleren ) det er kommunikasjon og den beste hobbyen man kan ha. :hesterbest:

Jeg hadde hest mange år, det koster å eie hest, men man må jo ikke kjøpe hest som det første man gjør. Det tar mindre tid for foreldre enn lagsport og korps og sånn.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no