Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Mellomlag i ull - hva skal jeg velge?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-13, 22:27   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Mellomlag i ull - hva skal jeg velge?

Jeg var sikker på at jeg hadde en Troll ullfleece liggende, men den finner jeg ikke. Så da må jeg ha et mellomlag i ull til minsten på 1 år. Hva skal jeg velge?

Vi bruker ikke ull rett på kroppen fordi de to eldste har atopisk eksem, og vi forsøker ikke å trigge noe hos minsten. Vi bruker da ullundertøy med bomullsinnside, men mellomlaget kan jo være i ull.

Jeg digger Troll ullfleece, men de selges ikke separat lengre ser jeg.

Jeg kjøpte Leketøy heldress i ullfrotté idag da jeg var på Obs, og det var salg. Betalte 249,- for den, og den virker ok. Men vil gjerne høre litt erfaringer først. Er det ull i mansjetter og halslinningen også? Det virker liksom ikke slik, men det står 100% ull i den...

Ifjor hadde han sparkebukse i ull fra LilleLam, og den var fantastisk. Kanskje vi skal kjøpe den i en størrelse større? Men greit å ha en hel dress egentlig... Men likte den fordi den ikke gikk tett inntil halsen.

Sjekket Janus Krinkel også, men den klødde veldig synes jeg.

Andre hele dresser dere vil anbefale eller avbefale? Burde jeg kanskje bare beholde den fra Leketøy?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 22:46   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mellomlag i ull - hva skal jeg velge?

Da min var på den alderen hadde han en tynn reima ulldress. Den ble godt brukt. Vi har og hatt mye todelt fra Janus, type regnbueull, prinsesull osv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 23:22   #3
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mellomlag i ull - hva skal jeg velge?

Lanullva!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 08:55   #4
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mellomlag i ull - hva skal jeg velge?

Hvis du vil ha en tykk en, så har jeg en grå Nøstebarn ullfleecedress liggende i størrelse 86/92 som du kan få billig. Mulig den er litt stor enda kanskje?

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 12:23   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mellomlag i ull - hva skal jeg velge?

PM kommer, Spoon

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 15:58   #6
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mellomlag i ull - hva skal jeg velge?

NameIt har noen veldig fine ulldresser i ganske tynn ull, jeg har kjøpt det til eldste til denne sesongen. De starter på størrelse 80, tror jeg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 16:14   #7
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Mellomlag i ull - hva skal jeg velge?

Mini bruker Janus ulldress under dressen på dager som ikke er så veldig kalde, og Nøstebarn ulldress på de kalde vinterdagene. Bruker Kivat ullue med hals, de har bomull innside, og når man stapper den inni halsen på dressen, kommer ikke halsen i kontakt med ulla på dressen.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 16:56   #8
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mellomlag i ull - hva skal jeg velge?

Her har det gått i krinkelulla til Janus i årevis. Vi synes ikke den klør, og den holder seg fin lenge til tross for mye bruk og vask.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 17:09   #9
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Mellomlag i ull - hva skal jeg velge?

Kivat har noen fine dresser som mellomlag .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 17:24   #10
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mellomlag i ull - hva skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Her har det gått i krinkelulla til Janus i årevis. Vi synes ikke den klør, og den holder seg fin lenge til tross for mye bruk og vask.

Den bruker vi også. Nydelig petrolfarge i år.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 19:24   #11
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mellomlag i ull - hva skal jeg velge?

Joha da? De har fin og god ull synes jeg.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no