Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-18, 22:12   #941
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

En lignende beskjed fikk vi i slutten av 7. klasse for eldste. Da ble han læringspartner med den personen som plagde han i mange år. Når vi tok det opp fikk vi beskjed at det var viktig at de kom overens. Ehhh, den det var IKKE viktig for oss og ungen. De som ikke en gang skulle gå på samme ungdomsskole trengte virkelig ikke å komme godt overens når det var 4 måneder igjen av barneskolen.

Jeg skjønner ikke helt den greia med at alle må komme overens. Jeg sier det til mine unger, at du trenger ikke å like alle, og alle trenger ikke å like deg, det er ikke noe mål. Noen går man rett og slett ikke særlig godt sammen med, og det er faktisk helt greit, i alle fall så lenge begge har venner på hver sin kant (tenker ikke på de tilfellene der det er et ensomt barn som ingen vil være med, da må det andre tiltak til). Det viktige er hvordan vi oppfører oss mot de vi ikke går sammen med. Det går an å holde seg mest mulig på avstand fra hverandre, også greie å ta seg sammen og oppføre seg sivilisert mot hverandre de gangene man er tvunget til å samarbeide eller oppholde seg i samme selskap. Og det bør de fleste klare, hvis de ikke for enhver pris skal tvinges sammen hele tida, fordi man på død og liv skal "lære seg å omgås". Da smeller det til slutt, og jeg skjønner ikke poenget.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 21-08-18 kl 22:18.
My er ikke aktiv  
Gammel 22-08-18, 11:11   #942
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.678
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Helt enig My, noe av det samme sier jeg til mine. Det er helt greit å ikke like alle, eller at alle liker deg, men oppfør deg ordentlig mot de du ikke liker.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 22-08-18, 13:38   #943
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden

At fingeren min ikke blir bedre.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Gammel 22-08-18, 19:14   #944
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.678
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg begynner bli syk og føler toget har kjørt over meg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 22-08-18, 19:20   #945
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

At kjedet på sykkelen min røk da jeg skulle sykle fra jobb til forelesning.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 24-08-18, 15:05   #946
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.678
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Duste fredag.Alt er blæh dagen.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 24-08-18, 15:13   #947
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden

At jeg liksom ikke får starta opp med å rydde det som ligger rundt omkring. Vet ikke hvor jeg skal begynne.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Gammel 24-08-18, 15:31   #948
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Migrene.hele.dagen. Og egentlig et eller annet vondt i hodet i to uker nå. Like lenge som jeg har jobbet etter ferien. Enda jeg digger jobben min.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 24-08-18, 17:08   #949
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden

At boblebadet i leiligheten jeg kjøpte trolig ikke er renset ut av på mange, mange år. Har kjørt rens igjennom dysene 3 ganger nå, holder på med 4.runde og det kommer like mye gørr utav hver runde. BAH!!! Nesten så jeg har lyst til å investere i et nytt....

Vi har dermed ikke fått prøvd karet skikkelig en gang siden vi flyttet inn. Det er nedtur det.


Sist redigert av Luvi : 24-08-18 kl 17:14.
Luvi er ikke aktiv  
Gammel 24-08-18, 18:35   #950
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

At boblebadet i leiligheten jeg kjøpte trolig ikke er renset ut av på mange, mange år. Har kjørt rens igjennom dysene 3 ganger nå, holder på med 4.runde og det kommer like mye gørr utav hver runde. BAH!!! Nesten så jeg har lyst til å investere i et nytt....

Vi har dermed ikke fått prøvd karet skikkelig en gang siden vi flyttet inn. Det er nedtur det.

Vann eller luftbobler? Dersom det er vann så start opp slik at rensemiddel kommer inn i rørene før du stopper det og lar middelet får jobbe. Når du har blitt kvitt dritten så kjør rørene tomme for vann slik at du reduserer sjansene for ny "drittoppbygging" i rørene. Lykke til. Vi kastet ut vært boblekar.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv  
Gammel 24-08-18, 18:51   #951
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden

Vann. Jeg har gjort det på den måten 4 runder nå. Siste runde så det ut som møkka begynner å bli litt mindre, men det er fortsatt veldig møkkete. Tenkt på at se som bodde her har brukt karet med så mye grums i systemet. Blir det ikke rent snart kaster jeg ut møkka!!

Luvi er ikke aktiv  
Gammel 25-08-18, 20:40   #952
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg har sagt jeg kan ta oppvasken. Men må vente!

annemede er aktiv nå  
Gammel 25-08-18, 20:51   #953
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden

Eksmann som oppfører seg som en idiot.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 25-08-18, 21:09   #954
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden

At boblebadet nå etter 6 runder med rens av rør spytter ut møkk. 7. Runde er nå på gang. Rens for 600,- er snart brukt opp. Hyyyl! Hadde det ikke vært for at det kun er dusjarmatur tilknyttet karet og ikke på vegg så hadde jeg kastet ut driften allerede i kveld. Kan ikke forstå at de forrige eierene noen sinne har renset rørene....

Luvi er ikke aktiv  
Gammel 25-08-18, 22:21   #955
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

At boblebadet nå etter 6 runder med rens av rør spytter ut møkk. 7. Runde er nå på gang. Rens for 600,- er snart brukt opp. Hyyyl! Hadde det ikke vært for at det kun er dusjarmatur tilknyttet karet og ikke på vegg så hadde jeg kastet ut driften allerede i kveld. Kan ikke forstå at de forrige eierene noen sinne har renset rørene....

Mulig skiten er størknet fast om det er lenge siden det har vært i bruk, må sikkert 'ligge til bløtt' for å løsne opp, prøv å kjør prosessen med bare vann mange ganger.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 27-08-18, 08:40   #956
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Informasjonskapsler/Cookie-varsler på hvert_bidige_nettsted. Går det ikke an å svare at man godtar en gang for alle?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-08-18 kl 08:56.
My er ikke aktiv  
Gammel 27-08-18, 08:44   #957
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg får en ilende, stikkende hodepine på et bestemt sted i hodet hver gang jeg beveger hodet litt for mye. Det er utrolig ubehagelig og gjør meg kvalm og nå er det på sjuende dagen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 27-08-18, 08:55   #958
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Cookie-varsler på hvert_bidige_nettsted. Går det ikke an å svare at man godtar en gang for alle?

Ja, herlighet. Det er kjempeirriterende, spesielt på mobil, der det er umulig å ignorere det også.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 27-08-18, 09:17   #959
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden

Vi skulle sende inn ønsker om tidspunkt for spilletimer, der lærer lovte at han skulle ta hensyn til dem som bodde langt unna (mtp. samkjøring med orkesterøving) - vel, småen fikk ingen av de tre ønskene vi satte opp, med det resultatet at vi får minst tre kvarters kjøring to ganger i uka i stedet for én.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv  
Gammel 27-08-18, 09:24   #960
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg får en ilende, stikkende hodepine på et bestemt sted i hodet hver gang jeg beveger hodet litt for mye. Det er utrolig ubehagelig og gjør meg kvalm og nå er det på sjuende dagen.

Mulig det er på tide med et besøk hos kiropraktor eller fysioterapeut?

Timar er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no