Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tenker du om Jordan Peterson?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-18, 07:48   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva tenker du om Jordan Peterson?

Kan gjerne ta med om du har noen tanker om incels. Det å være mann i dagens samfunn, og mannsrollen.

Jeg har ikke hørt på Jordan Peterson, så der har jeg ikke annnen mening enn det jeg har lest om ham.

Jeg tenker dog at jeg tror det er større problemer å vokse opp som gutt i dag enn som jente. Jeg tenker det er snevrerer båser, fære rollemodeller, færre arenaer å føle seg hjemme i (hva skal du gjøre hvis du ikke spiller fotball?), samfunnet dreier mer i retning det jeg ville ha kalt "tradisjonell feminine verdier" (kommunikasjon, samhandling).

Jeg tenker også at det generelt sett er slik at menn er i flertall både i "topp og bunn". Det er flere menn (enn kvinner) som er toppledere og det er flere menn (enn kvinner) som er arbeidsledig.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 09:56   #2
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva tenker du om Jordan Peterson?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Kan gjerne ta med om du har noen tanker om incels. Det å være mann i dagens samfunn, og mannsrollen.

Jeg har ikke hørt på Jordan Peterson, så der har jeg ikke annnen mening enn det jeg har lest om ham.

Jeg tenker dog at jeg tror det er større problemer å vokse opp som gutt i dag enn som jente. Jeg tenker det er snevrerer båser, fære rollemodeller, færre arenaer å føle seg hjemme i (hva skal du gjøre hvis du ikke spiller fotball?), samfunnet dreier mer i retning det jeg ville ha kalt "tradisjonell feminine verdier" (kommunikasjon, samhandling).

Jeg tenker også at det generelt sett er slik at menn er i flertall både i "topp og bunn". Det er flere menn (enn kvinner) som er toppledere og det er flere menn (enn kvinner) som er arbeidsledig.

Akkurat her jeg bor har det i de siste 30 årene blitt flere arenaer for å være både jente og gutt på så akkurat det å at det er færre arenaer å føle seg hjemme i tror jeg ikke. Men det kan variere ut fra hvor du bor. Her har det i tillegg til ski fotball håndball kommet kulturskole, ungdomshus med øvingslokale til band, skatepark, sjakkklubb, sykling er blitt stort etc

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 11:28   #3
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker du om Jordan Peterson?

Jeg har fulgt med litt på det som skrives om han, uten at jeg fortsatt har fått helt taket på hva som er budskapet. Til å begynne med må jeg innrømme at jeg fikk assosiasjoner til eksen til Ally McBeal som gikk på samlinger for menn som ropte "I want my penis back" eller noe sånt... Men det blir for flåsete. Morgenbladet hadde en interessant reportasje i sommer der de fulgte to kompiser som dro til London for å høre på han. Det at det er mange unge menn som lar seg engasjere sterkt tyder jo uansett på at han treffer en nerve hos noen. Jeg tenker at det er viktig og noe vi må ta på alvor. Samtidig er jeg skeptisk til en påstand om at unge menn har det verre/vanskeligere enn unge kvinner i vårt samfunn. Jeg tror heller at en del peivilegier som menn tidligere tok for gitt har blitt utlignet og at det betyr at flere menn som før kunne få ting "gratis" nå sliter. Løsninga kan i alle fall ikke være å gjeninnføre privilegiene.

Jeg synes forøvrig at frustrerte unge menn er en ganske skummel ting som historisk har vist seg å kunne medføre mye vold og elendighet. Det er også en grunn til å ta det på alvor.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 11:30   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om Jordan Peterson?

Jeg så en påstand det ble reagert voldsomt mot, der han hadde sagt noe om at kanskje det var vanskelig for kvinner, når vi har et samfunn som gjør det å få barn fordømt slitsomt og vanskelig. Og i USA er jo det SANT! Det er jo utrolig krevende å kombinere jobb og barn og "have it all" er en helt reell problemstilling.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 13:22   #5
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva tenker du om Jordan Peterson?

Leste denne som jeg syntes var et interessant perspektiv på saken.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no