Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Er lilla en "jentefarge"

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-06, 13:04   #41
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

*lager mappe for danske nettbutikker i favorittene mine* Takk!

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 13:19   #42
@nne
Ikke fra NM
 
@nne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: arendal
Innlegg: 301
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Enig i at lilla er mer jentete enn rosa, men det er mest fordi rosa er motefarge paa gutter naa. Virker i hvert fall saann synes jeg. Naar det gjelder klaerne paa bildet, saa ville jeg brukt buksa til en gutt sammen med andre mer typiske guttefarger. Genseren ville jeg ikke brukt uansett, den ble for jentete med hjertene paa.

__________________
Barn er utrolig flinke til å etterligne. Samme hvor mye du strever med å lære dem folkeskikk, oppfører de seg akkurat som foreldrene sine
@nne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 13:23   #43
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Anne: Det er ikke hjerter, men aper Men det vises ikke så godt på det lille bildet.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 15:42   #44
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Ja det er jeg sikker på at de er. Jeg er bare en definitiv motstander av rosa- enten det er til jente eller gutt. KLARER bare ikke den fargen (Tvillingenes rosaperiode varte i nesten 6 år, så da var det nok for min del Heldigvis er min snart 5-årige prinsesse mye mer glad i blått )

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Gutta mine (Mannen min og sønnen min) er veldig fine i rosa skjorte

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 16:43   #45
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Her kjøper vi ikke rosa eller lilla klær til junior, synes de fargene er for jentete etter min smak.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 16:45   #46
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Siden Prototypen har noen lilla klær (rosa også, btw) så kan umulig jenter har enerett på den (de) fargen(e).

Skulle ønske det var mer lilla klær der ute uten fjollete blondekanter.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 16:47   #47
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Jeg har sagt til sønnen min at kjoler helst er for jenter, men farger forsøker jeg å ikke kjønnsbestemme (sønnen min aner ikke at de fleste ser på rosa som en jentefarge... men han er veldig gutt... til tross for de rosa smokkene og T-skjortene ).

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:18   #48
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Siden Prototypen har noen lilla klær (rosa også, btw) så kan umulig jenter har enerett på den (de) fargen(e).

Skulle ønske det var mer lilla klær der ute uten fjollete blondekanter.

Signerer denne! Det gjelder ikke bare lilla, men rødt og limegrønt også!

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:24   #49
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

I utgangspunktet synes jeg lilla er en litt jentete farge, men det kommer jo også an på mønster på stoffet, og fasong på klærne.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:25   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.373
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Jeg ser ingen grunn til at man ikke kan bruke hvilken som helst farge på både gutter og jenter.

Leste en artikkel i et dansk foreldreblad i fjor sommer hvor det ble stilt spørsmål ved hvorfor jenter kan bruke alt, men gutter kan ikke bruke definerte "jentefarger". Om det er et utslag av at fremdeles så er ikke jenteting like aksptert i vårt samfunn.

Jeg syns både buksa og gensern er helt greit å bruke på en gutt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:26   #51
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Signerer denne! Det gjelder ikke bare lilla, men rødt og limegrønt også!


Er rødt og limegrønt "jentefarger"

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:29   #52
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Kjemefine klær. Jeg synes egentlig lilla er en "forlengelse" av blått, og fint kan brukes til gutter. :Også 70-talls-sosio-helvete-miljøskadet:

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:35   #53
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Er rødt og limegrønt "jentefarger"

Nei det er nettopp det som er mitt poeng! Det finnes masse fine jenteklær med blonder og blomster i rødt og limegrønt. Utvalget til gutt i disse fargene er derimot ikke stort å skryte av...

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:43   #54
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

lilla er jentefarge

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Nei det er nettopp det som er mitt poeng! Det finnes masse fine jenteklær med blonder og blomster i rødt og limegrønt. Utvalget til gutt i disse fargene er derimot ikke stort å skryte av...

Turbo har en hel haug med gensere i rød fra cubuc,lindex og hm. Med eks "Cars" på, noen ensfargede , men er gutte gensere kjøpt i gutte avd

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 20:50   #55
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Lilla syns jeg er jentefarge. Selv om mine gutter fikke hver sin lilla genser av bestemoren. De ble brukt, men ikke veldig ofte.
Jeg er glad i farger på mine barn, men kjøper ikke rosa eller lilla til de.
Men rødt har de alle sammen.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 13:57   #56
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Jeg er litt usikker jeg, altså … Lilla kan nok fort se jentete ut, og jeg tror jeg skulle vært forsiktig med å kle Ener'n i det. Flere gamle damer har beskyldt ham for å være jente - hun har jo såå vakre øyne, som de sier

__________________
05 07


Sist redigert av Beckett : 09-10-06 kl 13:58. Årsak: Leif
Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 15:18   #57
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Jeg syns godt gutter kan bruke lilla. Da min eldste gutt var liten, var det mye lilla til gutter, også lyse lillafarger. Har aldri tenkt på det som "jentefarge". Får da være grenser for at jentene skal "eie" alle farger og guttene skal sitte igjen med blått og beige.

Nå er ikke lilla en farge jeg er glad i sånn generelt, og jeg har ikke lilla klær selv, så det faller meg veldig naturlig å ikke kle minstemann i den fargen. Men det er ikke fordi han er gutt.

De klærne du la ut bilde av syns jeg var fine til en gutt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 17:30   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

De klærne ville jeg nok ikke kledd en gutt i selv, synes de var fryktelig jentete. Ikke bare fargen, men helheten.

Når barna er små og man ikke alltid kan se kjønnet så lett på dem, syns jeg fargene på klærne kan være litt med å vise hvilket kjønn barnet er. Hadde jeg kledd jentungen min i blått og grønt da hun var mindre, hadde hun glatt gått for å være gutt, og det er jo litt dumt. Når man ikke kan se hvilket kjønn et lite barn er, ser man jo på klærne og bedømmer utifra det, som regel.

På voksne er det noe helt annet. Jeg syns feks. rosa skjorter kan være svært så lekkert på en mann, men på barn blir det annerledes, syns jeg. Men det kommer også litt an på hva slags plagg det er. Lilla (ikke rosa) vintersko på en gutt er ikke noe jeg hadde dånt over, men kle en gutt i rosa bukse og lilla genser, og jeg må si jeg blir litt overrasket.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 21:48   #59
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Når barna er små og man ikke alltid kan se kjønnet så lett på dem, syns jeg fargene på klærne kan være litt med å vise hvilket kjønn barnet er. Hadde jeg kledd jentungen min i blått og grønt da hun var mindre, hadde hun glatt gått for å være gutt, og det er jo litt dumt. Når man ikke kan se hvilket kjønn et lite barn er, ser man jo på klærne og bedømmer utifra det, som regel.

Gjør det egentlig noe da? Om noen andre tar feil av kjønnet? Må barna behandles etter hvilket kjønn de er når de er små?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 21:55   #60
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla en "jentefarge"

Er du klar over hvor irriterende det er til stadighet å høre folk si "å, for en fin gutt" når du har en jente?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no