Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-24, 12:25   #1001
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Du har muligens "flippa" strikketøyet på de første omgangene så det vokste "oppover" fra pinnene i stedet for nedover. Så har du trekt det ned etter noen omganger fordi det ble tydelig, og da vil du plutselig ha vranga ut.

Et triks er å strikke noen omganger fram og tilbake før du samler til loop. Da er det lettere å unngå både å flippe og å vri strikketøyet.

Jeg gjorde ikke det. Hele arbeidet ser helt fint ut bortsett fra at jeg har innsiden ut /vrangen ut. Vrenger arbeidet så ser det helt riktig ut.

Nå har jeg sett flere videoer om magic loop. Det ser ut til at jeg alltid har startet feil. Jeg har dratt ut den pinnen som er nærmest meg istedet for den andre. Nå prøver jeg å avlære med det jeg var missforstått når jeg startet med magic loop. Jeg har gjort samme feilen med flere prosjekt. Det er nok derfor jeg har slitt så veldig med den genseren jeg startet med til samboeren min. Bolen er ferdig men armene får jeg ikke til. Det dr nok på grunn av min egen vranglære.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv  
Gammel 19-03-24, 12:39   #1002
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg gjorde ikke det. Hele arbeidet ser helt fint ut bortsett fra at jeg har innsiden ut /vrangen ut. Vrenger arbeidet så ser det helt riktig ut.


Ja, sånn vil det jo bli hvis du flipper det. Det har nok skjedd fordi du trekker feil pinne, som du skriver.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 19-03-24, 13:08   #1003
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg gjorde ikke det. Hele arbeidet ser helt fint ut bortsett fra at jeg har innsiden ut /vrangen ut. Vrenger arbeidet så ser det helt riktig ut.

Nå har jeg sett flere videoer om magic loop. Det ser ut til at jeg alltid har startet feil. Jeg har dratt ut den pinnen som er nærmest meg istedet for den andre. Nå prøver jeg å avlære med det jeg var missforstått når jeg startet med magic loop. Jeg har gjort samme feilen med flere prosjekt. Det er nok derfor jeg har slitt så veldig med den genseren jeg startet med til samboeren min. Bolen er ferdig men armene får jeg ikke til. Det dr nok på grunn av min egen vranglære.

Ja, det er dette jeg mener med at du strikker feil vei. Det er det du gjør når du strikker med feil pinne.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no