Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Rydder du bort jula litt senere i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-21, 20:16   #61
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?

Jeg kom godt i gang, men treet får være til i morgen. Prøver å sortere pynten bedre i år, så da får det heller ta litt tid. Ble inspirert av de som snakket om vinduslamper! Det er jo mørkt ute store deler av døgnet en god stund til.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 20:23   #62
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?

I år ryddet jeg jula vekk omtrent en uke før vanlig. Det er fordi vi holder på å mellomflytte og rett og slett skal ut herfra og inn i Mutter'n sin leilighet. Til neste år tror jeg at jeg skal pynte litt tidligere enn på 23. desember.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 20:27   #63
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Som vi pleier, og det er når det passer seg slik. Blir sikkert til uken en gang.

Ah, endelig noen jeg har lik tradisjon som!

Det ryker nok til uka her også, men lyslenker og stjerner får nok henge en stund til. Vi trenger lys i januar også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 20:33   #64
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg kom godt i gang, men treet får være til i morgen. Prøver å sortere pynten bedre i år, så da får det heller ta litt tid. Ble inspirert av de som snakket om vinduslamper! Det er jo mørkt ute store deler av døgnet en god stund til.

Jeg kjøpte vinduslamper i fjor, det gjorde underverker.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 21:15   #65
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?

Vi har jul lenge, sannsynligvis til mannen blir lei av det, ordet skjer litt uti januar. Men vi har aldri hatt jul på bursdagene til de to yngste unga i slutten av januar.
Det er bare det at det er så innmari koselig at jeg ikke vil hive den ut for tidlig.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 21:41   #66
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?

Treet ryker nok først i år, siden vi kjøpte et dryssehelvete. Ellers vil jeg gjerne vente lengst med lys, julegardiner og duker. Det røde gjør så utrolig mye med rommet!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 21:53   #67
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg kom godt i gang, men treet får være til i morgen. Prøver å sortere pynten bedre i år, så da får det heller ta litt tid.

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Det hadde forøvrig vært et artig eksperiment å se når mannen begynte å rydde ut jula, hvis jeg bare lot være å si noe eller starte ryddingen. Eller om.

Jeg gjorde det, ubevisst, i fjor. Det har medført at jeg har lett og lett etter julepynt, lys, nisseluer og andre ting i hele desember. I år blir det meg som rydder. Ordentlig. Så er det mulig å finne noe neste jul.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 22:40   #68
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?

Jula ryddes ut 20. dag jul, 13. januar, ev. et par dager før om det er helg da. Akkurat som vanlig.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 22:57   #69
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?

Nei. Den ryker på søndag, og det er som vanlig.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 23:51   #70
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?

Mitt skal ut i morgen. Orket ikke i dag. Det er ikke jul lenger etter nyttår. Nesten ikke etter 2. juledag. Det er koselig og plassen har jeg, men det ser helt feil ut med tre nå.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 23:59   #71
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?

Jeg har lyst til å ha treet til påske! (Har plasttre, så jeg kan i teorien det...men det ryker nok om en uke eller så.)

Må finne vinduslampene så jeg kan få opp noe i de største vinduene. De er for store og mørke uten stjerner...

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-21, 00:16   #72
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?

Julen blir til mannen blir lei og rydder jula ut. Han blir lei lenge før meg og det blir nok sannsynligvis til uka.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-21, 01:00   #73
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det blir alltid så mørkt når vi tar ned julestjernen og tar ned treet. Så hver januar googler jeg vinduslamper.

Lysene på verandaen skal få henge her også. Jeg syns det er så nydelig med lys på alle blokkene og bygårdene.

Det er like sikkert som hålka i januar at jeg googler lys i vinduene. I år er også juletreet usedvanelig fint og står i en krok som trenger lys. Jeg kommer til å lete etter lys der også. Og skjenk å sette det på. Goodling av kjøkkengardiner også når lysene der skal bort. Jeg har kjøpt stoff fra Marimekko. Men sliter med beslutningsvegring når stoffet er så fint. Bare tull, egentlig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-21, 10:04   #74
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?

Jeg tror treet ryker i i helgen; jeg hadde egentlig tenkte (og lovet minstemann) at det skulle få stå til litt uti uken, men siden juletrær samles inn til uken må det gå i helgen. Jeg starter året med en kjempekrevnde jobbuke, og jeg tviler på at jeg blir spesielt glad av å rydde julepynt sent en tirsdag eller onsdag kveld...

Adventsstjernene får henge noen uker til, er for mørkt ennå til at jeg vil ta dem ned. Utelys får henge til godt uti februar. Eller, de henger vel egentlig til jeg begynner å stelle Hagen for våren, så det er riktigere å si at jeg trekker ut stikkontakten et stykke ut i februar.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-21, 10:46   #75
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg gjorde det, ubevisst, i fjor. Det har medført at jeg har lett og lett etter julepynt, lys, nisseluer og andre ting i hele desember. I år blir det meg som rydder. Ordentlig. Så er det mulig å finne noe neste jul.

Jeg sa til mannen i går at jeg tenkte å rydde vekk julepynten, og at jeg tenkte han kunne skifte gardiner og bære tre og esker ned i kjelleren. Tror dere ikke han begynner å putte ting i feil esker, og slutter ikke når jeg sier fra? Så jeg ble stående og sortere og rydde i det han ryddet feil. Topp stemning. Men jeg fikk nå likevel laget et ordentlig system så det skal være greit å finne frem neste desember.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-21, 11:03   #76
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg sa til mannen i går at jeg tenkte å rydde vekk julepynten, og at jeg tenkte han kunne skifte gardiner og bære tre og esker ned i kjelleren. Tror dere ikke han begynner å putte ting i feil esker, og slutter ikke når jeg sier fra? Så jeg ble stående og sortere og rydde i det han ryddet feil. Topp stemning. Men jeg fikk nå likevel laget et ordentlig system så det skal være greit å finne frem neste desember.

Ordentlig system her og. Veldig greit.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-21, 11:49   #77
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?

Vi har hatt system fra før også, men nå var mannen og kjøpte nye sorteringsesker, og da ble det enda bedre. Så nå er så og si alle spor av jul utenom kubbelys og lysene ute borte. Deilig!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-21, 13:03   #78
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?

Jula er nesten borte her også nå. Må bare får båret alt ned i kjelleren - det får bli når ungene er tilgjengelige for å hjelpe.

Akkurat nå legger jeg opp nye gardiner; de ferdigkjøpte er alltid for lange. For et styr, men forhåpentligvis blir det bra. Jeg har lett lenge.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-21, 13:14   #79
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?

Mulig jula ryker her i helga likevel. Var og kjøpte meg nytt vitrineskap i dag, så jeg må tømme den gamle veggseksjonen. Den har endel julepynt på seg så mulig jeg bare pakker vekk alt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-21, 13:33   #80
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rydder du bort jula litt senere i år?

Jula ryddes ut i dette øyeblikk, det støvsuges, vaskes og byttes på senger. Nå skal vi ut å gå en tur, før vi gjør oss ferdig i ettermiddag. Mulig juletreet får stå til mandag, litt usikker på hvordan jeg skal organisere julekulene. Har kjøpt endel nye i år, og vil sikre meg at de ligger trygt frem til neste jul.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no