Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-07, 21:07   #101
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Hva skal vi med stjerner nå? av Espen Olafsen (og Per Arne Dahl vel).

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv  
Gammel 26-10-07, 21:13   #102
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Maria Gripe - Tordivelen flyr i skumringen. Fatter ikke at jeg har oversett den helt til nå.

Har du ikke lest den? Hehe, den er jo fantastisk. Det var den boken som fikk meg hekta på skrekk hehe.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv  
Gammel 26-10-07, 21:20   #103
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Hva skal vi med stjerner nå? av Espen Olafsen (og Per Arne Dahl vel).

Åååh, den har jeg ønsket meg av min mor til neste Eid!

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv  
Gammel 26-10-07, 22:44   #104
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Her leses det "Ligge i grønne enger" Anne B. Ragde. Har lest de to andre bøkene og synes de er ganske så festlige Noe annet enn pensum litteratur må jeg jo lese..

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv  
Gammel 27-10-07, 13:38   #105
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Splinten av trollspeilet av Sigrid Undset.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv  
Gammel 27-10-07, 21:59   #106
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Roy Jacobsen "Marions slør".

Ina er ikke aktiv  
Gammel 28-10-07, 03:43   #107
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Åååh, den har jeg ønsket meg av min mor til neste Eid!

Veldig bra og sterk bok!

Nå er det Khaled Hosseinis A Thousand Splendid Suns.
Men det spørs om den kommer opp mot den fantastiske The Kite Runner da.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv  
Gammel 28-10-07, 08:04   #108
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Nå skal jeg begynne på Livstid av Liza Marklund.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv  
Gammel 29-10-07, 07:26   #109
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Re: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Hva skal vi med stjerner nå? av Espen Olafsen (og Per Arne Dahl vel).

Leste den for andre gang i går kveld. Sterkt!

Frances er ikke aktiv  
Gammel 29-10-07, 09:27   #110
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Lindqvist, John Ajvide, Håndtering av udøde. Veldig bra, men veldig ekkel.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 29-10-07, 09:29   #111
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Jeg driver å prøver å komme meg i gang med If you could se me now. Av Cecellia Ahern. Kommer meg aldri så langt i den.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv  
Gammel 29-10-07, 10:40   #112
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Ligge i grønne enger av Anne B. Ragde

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 29-10-07, 17:32   #113
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Leste den for andre gang i går kveld. Sterkt!

Ja den er sterk, det avsnittet på side 155, sånn for de som har den for hånden, det var så utrolig bra skrevet.
Og guri som jeg sippa når jeg leste om dødsannonsen og begravelsen/minnemarkeringen. Særlig det om de barna fra bhg. og det de gjorde (tenkte å ikke røpe det), da rant tårene ja.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv  
Gammel 29-10-07, 17:37   #114
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Jeg vet det allerede. Broren min var i begravelsen. Men ja, det var sterkt.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv  
Gammel 29-10-07, 21:08   #115
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Egentlig skulle A thousand splendid suns ligge på nattbordet/gulvet, men så leste jeg den ut samme dagen som jeg begynte på den. Husker ikke sist jeg gråt så mye ned i en bok, men den traff meg midt i hjertet.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 29-10-07, 21:48   #116
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Egentlig skulle A thousand splendid suns ligge på nattbordet/gulvet, men så leste jeg den ut samme dagen som jeg begynte på den. Husker ikke sist jeg gråt så mye ned i en bok, men den traff meg midt i hjertet.

Ja, den er sterk. Jeg er midt i nå, og det er veldig vanskelig å legge den ned. Tror jeg trenger en litt lykkeligere bok etter dette.

__________________

Bequita er ikke aktiv  
Gammel 31-10-07, 11:30   #117
RoKev
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 30
RoKev har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Leser nå Orkestergraven av Unni Lindell.

__________________
Mamma til tenåringen og lilletrollet
RoKev er ikke aktiv  
Gammel 31-10-07, 11:59   #118
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Så var det min tur til å lese Tusen strålende soler.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 05-11-07, 19:11   #119
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Terry Pratchetts Hogfather.
Jeg er så glad i T. P.s bøker, (discworld) men har ikke lest denne faktisk!

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv  
Gammel 05-11-07, 19:29   #120
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Jeg henger med i lesesirkelen og leser Doris Lessing, The Grass is Singing. Den er veldig bra (men fæl – minner om Coetzee, og det er ikke bare den sørafrikanske settingen som gjør det). Og så holder jeg på med Steven Saylor, Roman Blood, som er krim fra Cæsars tid (faktisk litt før). Den er heller grunn og sexfiksert, selv om det er litt gøy med Cicero som en av hovedpersonene for en antikkfetisjist som jeg.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no