Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Likestilling

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-07, 13:56   #101
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Likestilling

Her er jeg på linje med LilleRosin. Hvis en har mulighet til å fullamme i seks måneder og etter hvert også har muligheten til å amme flere ganger i løpet av døgnet så er det å få tid sammen, far og barn, mye mer verdifullt enn at en mister et par ammerunder i løpet av en dag.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 14:30   #102
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Om mor derimot får ni måneder og far seks, kan jeg ikke se at det skulle være til så voldsomt stort hinder for en lang og god ammeperiode. Da har man god tid til å introdusere fast føde i rolig tempo. Om man ikke får til å pumpe, går det fint an å amme 3–5 ganger i døgnet utenom arbeidstid.

Denne løsningen er jeg enig i. Jeg blir fryktelig provosert når andre damer sier at man "kan jo bare pumpe" eller insinuerer at jeg ikke vil fordi det er litt vanskeligere. Jeg fikk ut omtrent halvparten av hva Lille B spiste til et måltid med pumpa. I tillegg produserte jeg ikke så mye melk og ammet hver tredje time hele døgnet det første halve året. Så ikke snakk til meg om "upraktisk". Hadde jeg gått ut i jobb etter 6 måneder ville jeg for det første være utslitt og mest sannsynlig møtt veggen etter en måned, for det andre ville melkeproduksjonen min dalt og mest sannsynsligvis vært borte i løpet av et par uker.

Jeg foreslår 9 måneder til mor (om det er ønskelig), 6 til far og hele den første måneden til begge.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 22-01-07 kl 14:48. Årsak: Tok litt i, gitt
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 14:36   #103
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Denne løsningen er jeg enig i. Jeg blir fryktelig provosert når andre damer sier at man "kan jo bare pumpe" eller insinuerer at jeg ikke vil fordi det er litt vanskeligere. Jeg fikk ut omtrent halvparten av hva Lille B spiste til et måltid med pumpa. I tillegg produserte jeg ikke så mye melk og ammet hver tredje time hele døgnet det første året. Så ikke snakk til meg om "upraktisk". Hadde jeg gått ut i jobb etter 6 måneder ville jeg for det første være utslitt og mest sannsynlig møtt veggen etter en måned, for det andre ville melkeproduksjonen min dalt og mest sannsynsligvis vært borte i løpet av et par uker.

Jeg foreslår 9 måneder til mor (om det er ønskelig), 6 til far og hele den første måneden til begge.

Amen.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 14:46   #104
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Denne løsningen er jeg enig i. Jeg blir fryktelig provosert når andre damer sier at man "kan jo bare pumpe" eller insinuerer at jeg ikke vil fordi det er litt vanskeligere. Jeg fikk ut omtrent halvparten av hva Lille B spiste til et måltid med pumpa. I tillegg produserte jeg ikke så mye melk og ammet hver tredje time hele døgnet det første året. Så ikke snakk til meg om "upraktisk". Hadde jeg gått ut i jobb etter 6 måneder ville jeg for det første være utslitt og mest sannsynlig møtt veggen etter en måned, for det andre ville melkeproduksjonen min dalt og mest sannsynsligvis vært borte i løpet av et par uker.

Jeg foreslår 9 måneder til mor (om det er ønskelig), 6 til far og hele den første måneden til begge.

I en ideell verden hadde dessuten tidskontoordningen vært bedre.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 14:46   #105
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

I en ideell verden hadde dessuten tidskontoordningen vært bedre.

Jepp.

Jeg må moderere meg selv litt. Jeg ammet annenhver til hver tredje time det første halvåret. Hver tredje time et helt år.. IIK! Ammet i 19 måneder.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 14:48   #106
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Denne løsningen er jeg enig i. Jeg blir fryktelig provosert når andre damer sier at man "kan jo bare pumpe" eller insinuerer at jeg ikke vil fordi det er litt vanskeligere. Jeg fikk ut omtrent halvparten av hva Lille B spiste til et måltid med pumpa. I tillegg produserte jeg ikke så mye melk og ammet hver tredje time hele døgnet det første året. Så ikke snakk til meg om "upraktisk". Hadde jeg gått ut i jobb etter 6 måneder ville jeg for det første være utslitt og mest sannsynlig møtt veggen etter en måned, for det andre ville melkeproduksjonen min dalt og mest sannsynsligvis vært borte i løpet av et par uker.

Jeg foreslår 9 måneder til mor (om det er ønskelig), 6 til far og hele den første måneden til begge.

Men om det er slik at mor møter veggen med amming og jobb, bør man ikke øke permisjonstiden, slik at man både får fordelene med amming, og at pappa kan få tid sammen med barna. Kanskje det er den kampen vi kvinner i vår tid må ta, vise at det ikke alltid går an å være supermamma, og at 5-6 mnd med permisjon tli mamma og resten til pappa ikke alltid er forenlig. Men at dersom man mener at amming er viktig (og det er det jo) så bør ikke økt smavær mellom far og barn gå på bekostning av amming, samtidig som amming ikke bør gå på bekostning av økt samvær mellom far og barn.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 14:49   #107
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jepp.

Jeg må moderere meg selv litt. Jeg ammet annenhver til hver tredje time det første halvåret. Hver tredje time et helt år.. IIK! Ammet i 19 måneder.

Jeg ammet også annenhvertime det første halve året, men barnet var sykt ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 14:55   #108
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg blir fryktelig provosert når andre damer sier at man "kan jo bare pumpe" eller insinuerer at jeg ikke vil fordi det er litt vanskeligere.

Jeg beklager dersom det ble oppfattet slik at jeg fronter pumping som en lettvint-løsning som alle kan bruke. Jeg mente det som en mulig løsning der det er mulig.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg foreslår 9 måneder til mor (om det er ønskelig), 6 til far og hele den første måneden til begge.

Og jeg foreslår 12 måneder til hver. + 1 dags spa til mor per barn per år. + 1 ukes parferie per barn per år.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 14:56   #109
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Og jeg foreslår 12 måneder til hver. + 1 dags spa til mor per barn per år. + 1 ukes parferie per barn per år.

Og massasje for begge foreldre en gang i måneden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 14:57   #110
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.876
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Og jeg foreslår 12 måneder til hver. + 1 dags spa til mor per barn per år. + 1 ukes parferie per barn per år.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 14:59   #111
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Og jeg foreslår 12 måneder til hver. + 1 dags spa til mor per barn per år. + 1 ukes parferie per barn per år.



Jeg synes det ble litt lite spa, men ellers er jeg strålende fornøyd. Mannen min hadde nok gått på veggen om han skulle være hjemme et helt år, men om alle pappaer var hjemme et år hadde det nok vært masse "far og barn" aktiviteter/tilbud.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 16:28   #112
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Dette er jeg veldig uenig i! Ikke alle får til å pumpe, og ammingen (altså barnets beste!) bør komme foran.

Jeg kan bare signere dette. Da jeg ammet Hobbeliten, hadde jeg akkurat nok melk til henne. Når man pumper, er det som kjent mindre effektivt enn hvis barnet suger fra brystet. Jeg fikk alltid for lite til henne hvis jeg skulle pumpe. Hadde jeg skullet begynt å jobbe etter seks måneder hadde jeg ikke kunnet amme henne så lenge som jeg gjorde, selv om jeg hadde pumpet. Med en gang jeg trappet ned på amminga da hun var ti måneder mistet jeg melken.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 16:32   #113
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Denne løsningen er jeg enig i. Jeg blir fryktelig provosert når andre damer sier at man "kan jo bare pumpe" eller insinuerer at jeg ikke vil fordi det er litt vanskeligere. Jeg fikk ut omtrent halvparten av hva Lille B spiste til et måltid med pumpa. I tillegg produserte jeg ikke så mye melk og ammet hver tredje time hele døgnet det første halve året. Så ikke snakk til meg om "upraktisk". Hadde jeg gått ut i jobb etter 6 måneder ville jeg for det første være utslitt og mest sannsynlig møtt veggen etter en måned, for det andre ville melkeproduksjonen min dalt og mest sannsynsligvis vært borte i løpet av et par uker.

Jeg foreslår 9 måneder til mor (om det er ønskelig), 6 til far og hele den første måneden til begge.

Glitrende sagt, Glitter!

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 19:17   #114
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg er uenig i at barnets beste er amming.

Ok.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 19:23   #115
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Likestilling

Jeg er enig med Lille Rosin. Tid med pappaen er i det lange løp mye viktigere enn å fullamme etter fylte seks måneder.
Det går også an å bruke MME dersom man ikke får til å pumpe.

  Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 19:24   #116
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Det går også an å bruke MME dersom man ikke får til å pumpe.

I så fall er vi så grunnleggende uenige at jeg ikke tror vi kan finne en felles løsning på ting.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 19:26   #117
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg er enig med Lille Rosin. Tid med pappaen er i det lange løp mye viktigere enn å fullamme etter fylte seks måneder.
Det går også an å bruke MME dersom man ikke får til å pumpe.

Gjør det? Jenta mi NEKTET å spise noe annet enn pupp. Fikk ikke i henne fast føde før hun nærmet seg året.

Og selvfølgelig gir man mm fremfor mme.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 19:26   #118
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Faroutfishing: Det er ikke snakk om å fullamme etter 6 måneder. Det er snakk om å amme i det hele tatt. Så lenge det anbefales at barn får morsmelk intil 2 år så syns jeg absolutt man skal ta hensyn til det. Hvorfor skal man gi MME når man får til å gi barnet et bedre alternativ med puppen?

Og det finnes realistiske modeller som gjør både det og gir pappa mer tid med barnet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 19:30   #119
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Faroutfishing: Det er ikke snakk om å fullamme etter 6 måneder. Det er snakk om å amme i det hele tatt.

Sånn var det her også.

Det er greit at mange synes det er "bare å pumpe". Fint for dem. Men det er ikke alle som er så heldige, så jeg synes det blir feil å tvinge alle tilbake i jobb etter seks måneder. Far kan delta på andre måter.

De som får pumpingen til å fungere, må gjerne dele likt, men det må være et valg.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 19:35   #120
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Gjør det? Jenta mi NEKTET å spise noe annet enn pupp. Fikk ikke i henne fast føde før hun nærmet seg året.

Og selvfølgelig gir man mm fremfor mme.

Også har du de som ikke drikker fra flaske/tutekopp/kopp overhodet. Mulig han hadde "blitt pent nødt til" om jeg lot han gå sulten i ett døgn, men det har jeg altså ikke prøvd. Nr. 1 tok heller ikke MME, Nr. 2 tar hverken MME eller flaske. Det medfører selvsagt også at jeg ikke har kunnet gå ut uten baby det første året omtrent.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no