Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Sveis med overtalelsesevner

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-15, 17:11   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.617
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sveis med overtalelsesevner

Dagen i morgen krever en oppsatt powersveis som matcher min overbevisende powersuit. Det er bare det at håret mitt har blitt for langt til at de vanlige oppsatsene mine fungerer. Hvordan setter man opp midt-på-ryggen-langt hår på en måte som er innenfor rekkevidde i morgenrushet, med særs begrensede frisyreferdigheter og -ressurser? Jeg har strikk og spenner, liksom.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 17:14   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sveis med overtalelsesevner

Stram hestehale? Funker for Anita Krohn Traaseth.

Jeg får stort sett viljen min, men vet dog ikke om det er på grunn av håret.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 17:25   #3
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.617
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sveis med overtalelsesevner

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Stram hestehale? Funker for Anita Krohn Traaseth.

Jeg får stort sett viljen min, men vet dog ikke om det er på grunn av håret.

Njo, hestehale kan funke. Jeg bruker det i blant. Er bare redd for at det blir litt girly i denne sammenhengen. Og det er ikke så mye at jeg skal få viljen min, mer at jeg har tenkt til å imponere.

Og jada, jeg skjønner at det ikke er hårsveisen min som er avgjørende for om de blir imponert. Jeg har planer om å levere solid faglig arbeid.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 17:37   #4
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sveis med overtalelsesevner

"Hestehale" helt ned i nakken er grei og nøytral hårsveis i jobbsammenhenger.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 17:44   #5
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.617
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sveis med overtalelsesevner

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

"Hestehale" helt ned i nakken er grei og nøytral hårsveis i jobbsammenhenger.

Ja, det er jo nøytralt og greit, men ikke så fint på meg. Jeg vil være fin OG proff.

Jeg tenker sideskill og en slags knute i nakken-aktig, tror jeg. Men det er den knutegreia som jeg ikke får til med langt hår. Jeg vil ikke ha sånn donut.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 17:46   #6
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.617
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sveis med overtalelsesevner

Noe sånt? Bare litt strammere. Hvordan fester man håret da? Det er vel ikke bare en million hårnåler?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 18:38   #7
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.764
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sveis med overtalelsesevner

Jeg er så imponert over de som får til pene oppsatser. Jeg får det bare ikke til.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 18:45   #8
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.617
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sveis med overtalelsesevner

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg er så imponert over de som får til pene oppsatser. Jeg får det bare ikke til.

I know. Det blir famling i blinde og armer over hodet og fandens oldemor baki der. Med det må jo gå an.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 18:45   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sveis med overtalelsesevner

Altså, donut er det aller enkleste, og hvis du ikke har en, kan du ofre en sokk - klipp av tåen og rull den til en smultring.


(Kilde: youtube.com)

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 18:46   #10
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.617
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sveis med overtalelsesevner

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg vil ikke ha sånn donut.

Jeg får ballerinavibber av det.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 18:51   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sveis med overtalelsesevner

Prinsesse Vilikke.

Det er samme konseptet for å lage en "messy bun"; hestehale, trekke håret over på alle kanter og ny strikk, så surre restene rundt toppen og feste med fliseklemmer. Så kan du du gjøre den så mye eller lite messy du vil. Den sidegreia får jeg ikke til, og ikke streng skolelærer heller.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 18:53   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sveis med overtalelsesevner

Denne første her har jeg laget et par ganger. Tar ca. fem minutter og den er finere på meg enn henne. Holder hele dagen.

http://youtu.be/xwpoyhUq3m8

Og hvis du har litt fall eller struktur i håret kan denne funke:
http://youtu.be/9AOVI0OCZqg

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 18:56   #13
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.617
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sveis med overtalelsesevner

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Prinsesse Vilikke.



Men en sånn messy bun kan kanskje funke om jeg strigler den opp litt. Messy bun får jeg til, nemlig. Får jeg det til med sideskill, tro?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 19:05   #14
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.617
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sveis med overtalelsesevner

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Denne første her har jeg laget et par ganger. Tar ca. fem minutter og den er finere på meg enn henne. Holder hele dagen.

http://youtu.be/xwpoyhUq3m8

Og hvis du har litt fall eller struktur i håret kan denne funke:
http://youtu.be/9AOVI0OCZqg

Åh, den var fin! Og innenfor rekkevidde, tror jeg! Og med knute, mente hun jaggu knute.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 19:15   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sveis med overtalelsesevner

Den siste der var kjempelekker. Og enkel nok å få til selv, vel. Mange år siden jeg har hatt så langt hår til å gjøre sånt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 10:05   #16
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sveis med overtalelsesevner

Da jeg hadde langt hår samlet jeg håret nakken med en hånd (som til en hestehale) og vred håret og festet det på toppen med spenner som ikke syntes så godt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 10:32   #17
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sveis med overtalelsesevner

Høy, stram hestehale med eller uten fiskebensflette eller "donut" i en eller variant. Jeg har like langt hår som deg og har det som regel oppe. Jeg har ofte håret i donut, men ikke i ballerinastil, min er mye mer uryddig og jeg bruker ikke sånn "svamp" inni (jeg har supertykt hår så det blir bra læll). Jeg foretrekker også at håret mitt ikke ligger stramt over hodet når det er i strikk, men at det er mer rotete og gjerne med en skill. Det passer bedre til mitt ansikt. Ellers liker jeg å flette opp håret over hele hodet. Lager du stramme fletter vil jeg tro de fremstår litt power (bare styr unna musefletter og annet som går i myndig tysk kvinnemenneske/ superbarnslig- kategorien).

Lave hestehaler i nakken synes jeg ikke er så kult, men om du skal ha det, synes jeg du skal bruke ditt eget hår som "strikk" over strikken.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 10:45   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sveis med overtalelsesevner

Jeg pleier å ha en donut i nakken. Jeg bruker ikke sånn skumdings; både fordi jeg liker det best når det ikke ser så rulla ut, og fordi jeg har så tykt hår at jeg ikke trenger det. Jeg samler håret i en lav hestehale, men bittelitt over hårfestet i nakken. Jeg stikker en finger inn i midten av hestehalen og bretter håret ned og rundt, og fester med hårnåler underveis rundt hele.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 17:05   #19
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.764
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sveis med overtalelsesevner

I dag har jeg
1) laget den knyte-knuten i Youtubeklippet over. Jeg synes det er vanskelig å knutene pene for håret vil ikke alltid i samme retning som jeg hadde tenkt og det ble rotete. jeg fikk heller ikke det særlig pent å legge sidehåret rundt. Jeg har veldig tykt hår og måtte bruke mange spenner.
2) laget messy bun høyt på hodet, etter en youtubevideo jeg kom borti da jeg så på den andre. Det fungerte greit. Den sitter der enda. Jeg brukte bare en hårstikk og noen spenner. Neste gang skal jeg prøve Tallulah sin metode.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no