Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Løping - "en ærlig idrett"

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-18, 08:28   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.472
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Løping - "en ærlig idrett"

Så nettopp dette bli skrevet om løping i en artikkel, og jeg ble temmelig paff. Det som var poenget til artikkelforfatteren at det er "bare deg og skoene" - altså at det du ser i prestasjon er utøveren. Jeg skjønner godt tankegangen. Det er feks helt utenkelig å hevde seg innen ski uten mamma eller pappa som smørere. Ski er uten tvil en idrett hvor prestasjon og utstyr henger tett sammen. Sykling har også hatt veldig fokus på sykkelen/utstyret. For ikke å snakke om alpint etc

Men det er jo masse andre idretter hvor utstyret ikke er så viktig. Feks svømming (ja, ok, du må jo være i nærheten av et svømmebasseng så hvis det regnes som utstyr så er det jo noe). Yoga. Egenvektstrening (jeg tenker Tufte). En god del styrketrening, må jo bruke frivekter, fotball og håndball.

Hva tenker dere? Er det noen vits i å tenke slik på idrett: Hva som er "ærlig" og ikke.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
 

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no