Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Arrangere konfirmasjon - for dummies

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-17, 11:18   #41
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hva er Kahoot? Jeg vet jo hva en quiz er, men...

Hiver meg på denne.....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 12:05   #42
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Her er litt info om Kahoot: https://getkahoot.com/how-it-works

Man kan lage sine egne quizer, vise på skjerm og alle med en smarttelefon kan delta. Veldig gøy!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 12:45   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Jeg er så glad for alle disse konfirmasjonstrådene, nå har jeg i grunn planlagt ferdig Hiawata sin, sånn ca fire år i forveien.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 22:17   #44
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Kahoot er morsomt. Synes ikke det har fungert så godt med lag, grunnen til det er at i Kahoot premieres man for raskt svar. Så det har lett for at den som holder telefonen svarer i en fart, og de på laget som er lengst unna tlf ikke får vært med. Men er i et konkurransesugent miljø

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 22:36   #45
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Jeg har lurt litt på å bruke Quizlet istede for Kahoot. Men det er jo en evighet til.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 09:02   #46
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Jeg synes Kahoot fungerer veldig fint i lag også jeg. Hadde det senest på fredag på jobb med lag, og da byttet man hvem som holdt telefonen som ble brukt på laget etter 5 spørsmål sånn at alle fikk være med og trykke. Og kan en ikke svaret så rekker jo andre som kan det på laget å hjelpe til også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 10:22   #47
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Korleis formulerer ein teksten på invitasjonen?

Me har konfirmasjon i kyrkja klokka 12. Etter dette skal me i eit lokale eit par mil unna. Det er det koldtbord. Må ein sette eit tidspunkt for selskap? Eller er det gitt at ein berre reiser dit rett etter kyrkja? Det tar jo litt tid før me er på plass, iom. at det er fotografering og sånt.

Nøkkel til lokal kan alltids pappa ta med seg, sånn at han låser opp og er der når gjestene kjem.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 10:41   #48
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Korleis formulerer ein teksten på invitasjonen?

Me har konfirmasjon i kyrkja klokka 12. Etter dette skal me i eit lokale eit par mil unna. Det er det koldtbord. Må ein sette eit tidspunkt for selskap? Eller er det gitt at ein berre reiser dit rett etter kyrkja? Det tar jo litt tid før me er på plass, iom. at det er fotografering og sånt.

Nøkkel til lokal kan alltids pappa ta med seg, sånn at han låser opp og er der når gjestene kjem.

Jeg har pleid å si noe sånn som at det er konfirmasjon i kirka kl. sånn og sånn, og selskap der og der etterpå. Da har gjestene reist rett ut der etterpå, tror det er ganske vanlig.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 11:54   #49
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Sender man ut invitasjoner pr post med sånne invitasjonskort eller er det innafor å ta det muntlig, SMS, arrangement på Facebook? Vi har 20-25 gjester og alle er enten nær familie eller nære venner.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 11:58   #50
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Personlig synes jeg at slike invitasjoner bør sendes per post, evnt. overleveres.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 12:38   #51
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Akkurat til konfirmasjon syns eg det er fint med skriftlig invitasjon.

Men kven står som arrangør? Konfirmant? Konfirmant og foreldre? Foreldre?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 12:55   #52
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Akkurat til konfirmasjon syns eg det er fint med skriftlig invitasjon.

Men kven står som arrangør? Konfirmant? Konfirmant og foreldre? Foreldre?

Jeg tenker foreldrene, eventuelt foreldrene og konfirmant?


Jeg kjenner litt på at jeg begynner å stresse litt, enda det er 1,5 år til.
Jeg har allerede sett litt på bordpynt og invitasjoner. Vi skal lage en storslått film fra han ble født og frem til nå, har en mann som har vært veldig flink til å filme ungene fra de kom til (nå nekter de å bli filmet, men litt bilder har vi). Mannen er utrolig flink med film og musikk som passer, kjenner jeg blir tørt bare av tanken -dette blir nok en film jeg kommer til å se igjen og igjen.... Ingen av oss er noen talere, men vi må nok si noen ord (verste for meg er at jeg tar så fort til tårer )

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 12:57   #53
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Ja, fint med skriftlig invitasjon, og dersom man er seint ute med selve invitasjonen så er det greit å varsle om datoen godt i forkant, så de som må bestille flybilletter/hotell har litt tid på seg.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 13:14   #54
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Et veldig trivielt spørsmål som mi mor er så opptatt av, kan en ha bilde på kremkake? Ho vil gjerne kjøpe marsipankake med bilde, men konfirmanten hate marsipan

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 13:26   #55
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Et veldig trivielt spørsmål som mi mor er så opptatt av, kan en ha bilde på kremkake? Ho vil gjerne kjøpe marsipankake med bilde, men konfirmanten hate marsipan

Ja, det går fint, men bildet har mye kortere holdbarhet enn på marsipan. Det bør legges på så kort før kaka skal spises som mulig. Men det vet de jo på konditorier også.

Uansett så tenker jeg at det ikke er nødvendig at konfirmanter liker alle kakene som serveres? Det hadde antagelig blitt veldig lite kake når det er vår tur.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 13:33   #56
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, det går fint, men bildet har mye kortere holdbarhet enn på marsipan. Det bør legges på så kort før kaka skal spises som mulig. Men det vet de jo på konditorier også.

Uansett så tenker jeg at det ikke er nødvendig at konfirmanter liker alle kakene som serveres? Det hadde antagelig blitt veldig lite kake når det er vår tur.

Det er eg absolutt heilt enig i! Men om dette liksom er "hovedkaka" som han skal sprette foran alle og erklære kakebordet for åpna så syns eg i grunn det bør vere ei kake han likar.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 13:35   #57
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Det er eg absolutt heilt enig i! Men om dette liksom er "hovedkaka" som han skal sprette foran alle og erklære kakebordet for åpna så syns eg i grunn det bør vere ei kake han likar.

Ah. Da så. Men er konfirmanten komfortabel med seremoniell spretting av en kake med bilde på? Jeg hadde ikke vært. Altså, jeg antar det er bilde av konfirmanten vi snakker om?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 13:37   #58
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Jeg laget forresten sjokolademoussekake med ipad-bilde på for to år siden. Samme dag som kaken ble laget var bildet helt fint. Dagen etter var det blankere og motivet fløt ut bittelitt. Ikke mer enn at det så helt ok ut.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 13:47   #59
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ah. Da så. Men er konfirmanten komfortabel med seremoniell spretting av en kake med bilde på? Jeg hadde ikke vært. Altså, jeg antar det er bilde av konfirmanten vi snakker om?

Ja, bilde av konfirmanten, et babybilde muligens? Eg ane ikkje kva slags bilder en bruke på sånt eg? Og jada, det vil han nok vere bekvem nok til å gjennomføre. Han er en kraftig I men må han så må han

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 13:49   #60
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Jeg tror jeg ville valgt noe "kulere". Hva med et motiv av noe som er typisk for ham? Babybilde på kake er veldig barnedåp for meg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no